Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gas pivo  (gelezen 3892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

merel

  • Gast
gas pivo
« Gepost op: juli 07, 2009, 10:14:34 am »

Goeden morgen allemaal!
sinds mei heb ik dus mijn scout pivo op de camping staan. tot nu toe bevalt het kamperen heel aardig, vooral de kinderen zijn blij , maar er zijn wel dingen waar ik tegen aan loop als nieuwe kampeerder.  hebben jullie even? :-)
het gas, de eerste paar keer deed de keuken en het gas het prima, ik heb een gasfles met propaan en nu heb ik ineens enorme vlammen , erg onhandig en de pannen kun je bijna weggooien , ze zijn zwartgeblaakend, het stinkt en ik zet het laag natuurlijk en zo duurt het erg lang. de meneer in de campeerwinkel zegt dat mijn keuken oud is en dat dat niet meer op de huidige gasflessen past, iets met de pitten. hij zegt dat ik het beste een nieuwe kookplaat kan kopen en dan werkt dat weer.
hm, is dat zo?
ik heb een drukregelaar van 30 ...ehhh 30 hoeheetdat, scheelt het als ik er een 50 opzet?

inmiddels is de baby niet meer blij dat ik hier achter de pc zit, dus ik ben even weg. maar niet ver
grtjes
merel
Gelogd

screech

  • Gast
Re:gas pivo
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2009, 12:15:52 pm »

In dit topic staat ook een en ander over gas aansluitingen/drukregelaars etc. 30 of 50 mbar drukregelaar
Mischien kan je hier iets mee.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:gas pivo
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2009, 02:06:20 pm »

Hallo Merel,

Ik denk dat het probleem ligt bij de zuurstof toe voer. De vlammen worden geel en de pannen zwart.
De vlammen moeten mooi blauw zijn. De toevoer leidingen moeten dus goed schoon zijn. Bij mijn Combi Camp loopt de koperen gas leiding recht streeks naar de brander, daar naast loopt er een dikkere pijp naar de brander. Als die pijp niet goed
schoon is of dat er iets in zit komt er te weinig zuur stof bij. Vaak is het een kwestie van door blazen met lucht want je kan er niet makkelijk bij komen. Ik denk als je dat weer schoon hebt dat het dan weer goed werkt.
Suc6 Henk
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:gas pivo
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2009, 09:34:34 am »

Ik zou niet zelf gaan rommelen met gas. Iets met koolmonoxide, knallen en zo. Gas-zaken zijn aan slijtage onderhevig en na veel jaren moet er of deskundig onderhoud plaatsvinden, of e.e.a. vernieuwd worden.

Een koolmonoxide vergiftiging kan je hele vakantie verpesten.

er hangt op dit forum ook een loodgieter rond, vraag hem eens om advies, die heeft er echt verstand van.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

merel

  • Gast
Re:gas pivo
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2009, 12:32:43 pm »

bedankt allen voor de reacties
ik ben niet echt handig en zelf rommelen met gas maakt me zenuwachtig hoor, ik wist niet ens dat je van gasflessen ook koolmonoxide vergiftiging kan krijgen.deze pivo is best al een oudje dus dat er iets stuk is kan best natuurlijk.
ik had alleen niet zoveel op met de verkoper van die winkel die meteen zij dat het een oud systeem is dat niet meer op de huidige gasflessen past en hij had meteen iets anders te koop voor mij. dus als er een nieuw gasstel moet komen komt die er gewoon.

hoe werkt doorblazen overigens? ik wil best even blazen maar vermoed dat dat niet zo simpel is :-)
groetjes merel
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re:gas pivo
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2009, 01:00:24 pm »

Doorblazen kan met samengeperste lucht uit een spuitbusje. Bij de betere hobby zaak wel te krijgen en anders bij een computer of fotozaak. Deze spuitbussen zijn vaak ook voorzien van een klein plastic buisje/pijpje zodat je gericht kan blazen.

Of probeer het eens met een fietspomp  8)

Overigens valt dit niet onder klooien met gas, zolang je maar van de gasfles afblijft.
Ik heb regelmatig een kampeer gasstel uit elkaar gehaald voor een grote schoonmaak. Ik heb wel eens meegemaakt dat er een spin of een oorwurm in een buisje was gekropen. En dat blokkeert dan de lucht toevoer.

En koolmonoxide kan onstaan bij alles wat brand, maar waar de verbranding niet volledig is (lees te weinig zuurstof toevoer).
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:gas pivo
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2009, 10:18:46 pm »

heb je een 3 pitter?

ik zeg , ga alles wat je los kan halen, bv de pitten,(met kruis schroefjes)

als je in het bezit bent van een compressor, of je kent iemand,blaas dan alles door ,zowel vanuit de pitten, als vanuit de gas aanvoer buis.

vervolgens een vers slangetje,drukverdeler ook nieuw,en wat mij betreft een mooie groene fles, dan moet hij het eigenlijk gewoon doen.

het kan ook vocht in de pitten zijn , of een nestje spinnen  I:
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal