Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Poot plaatjes  (gelezen 13195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Poot plaatjes
« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2010, 10:03:58 am »

wij hebben ook van die plastic steuntjes onder de bed poten die je kan laten zitten maar die hebben een diameter van 8cm en dat vind ik erg weinig om een groter gewicht te dragen daarom die plankjes
en rotten denk dat het mee valt je moet ze wel goed in de verf zetten
en die bigfoots onder je wagen steunen zijn wel goed denk ik
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #16 Gepost op: april 26, 2010, 10:20:04 am »

overigens heb ik wel een paar hardhouten plankjes mee om onder een wiel te leggen als we de wagen niet lekker (=snel genoeg) waterpas krijgen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Poot plaatjes
« Reactie #17 Gepost op: april 26, 2010, 11:13:39 am »

Ik heb dus hetzelfde als Jellejawa onder het bed, maar dan van watervast verlijmd multiplex. Verder niet behandeld. Na de vakantie laat ik ze altijd goed drogen en voorlopig is er nog geen slijtage te zien.

De caravansteunen vind ik ook erg klein, vandaar van hetzelfde materiaal de a-4 plankjes gemaakt. Deze passen op hun kant in de keuken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Poot plaatjes
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2010, 12:33:32 pm »

Wat gebruiken jullie onder de pootjes van de vw? Ik heb er 7 nodig. 4 onder de wagen zelf en 3 onder de bed pootjes. Beetje knutselen vind ik niet erg, dus alle tips zijn welkom.

wat sjiek allemaal... wij doen het gewoon met oude schrootjes
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Poot plaatjes
« Reactie #19 Gepost op: april 30, 2010, 12:40:11 pm »

ik heb dinsdag een setje big foots gekocht voor 5.50 voor onder de draai poten voor dat geld ga ik niet lopen pielen
dus nu alleen plankjes onder de poten van het bed  :P
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #20 Gepost op: mei 01, 2010, 04:22:58 pm »

tip: kijk op het klapweekend even wat iedereen gebruikt en kies daarvan de voor jou beste/handigste/goedkoopste (afhankelijk van je eisen natuurlijk) oplossing.

Persoonlijk vind ik die gouden wel mooi. Lekker stevig, vergaat nooit en massa is alles! Toch?!   :H
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2010, 10:10:38 pm »

Voor onder de bedsteunen heb ik 3 stukken gemaakt van 20 mm dik eikenhout van ca. 180x180mm. In het midden ca. halve cm diep gat boren zodat het pootje er niet van af glijdt. En nog 2 kleinere gaten om een paar haringen in te zetten, zodat de plankjes niet weg kunnen glijden. Simpel zelf te maken. Voor onder de uitdraaisteunen hetzelfde eikenhout gebruikt. Is stevig genoeg en hoeft niets te kosten als je nog iets hebt liggen. Alleen uurtje prutsen. Desnoods paar keer lak er op voor de mooie uitstraling.

Ditzelfde had ik voor onze André neJamais destijds gemaakt.
Alleen dan ook nog in tig lagen jachtlak zodat het er errug mooi uitziet en eeuwig meegaat.
alleen dan 8, 4 keer bed en 4 keer uitdraaipootjes.

Voor de HK heb ik 2 plankjes achter van 20x20x2
Voor het neuswiel waar de Cocoon op staat heb ik een 4cm dikke plank van 30x30 en daar met de bovenfrees een sleuf ter grootte van het wiel ingemaakt.
't hele spul uiteraard weer geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak, zodat je die mooie diepe look krijgt  :J
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2010, 10:12:12 pm »

't hele spul uiteraard weer geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak,geschuurd, jachtlak, zodat je die mooie diepe look krijgt  :J
::)
Dan heb je je vakantie echt verdiend! :W
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Poot plaatjes
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2010, 09:44:38 am »

Het neuswiel heb ik nog niet aan gedacht. Ligt nog wel wat rommel in de garage. Meteen doen.
Trouwens ik heb een krat achter in de vw met de spullen die meteen nodig zijn, of je onderweg nodig kunt hebben als krik en wielsleutel en de plankjes natuurlijk. Heb je alles bij elkaar en kun je het zo pakken, alleen de keuken er achter weg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #24 Gepost op: mei 10, 2010, 10:56:22 am »

Trouwens ik heb een krat achter in de vw met de spullen die meteen nodig zijn, of je onderweg nodig kunt hebben als krik en wielsleutel en de plankjes natuurlijk.

Dit heb ik dus in de disselbak liggen, daar is ie voor toch. Klep open en spullen pakken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Poot plaatjes
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2010, 11:10:42 am »

Dit heb ik dus in de disselbak liggen, daar is ie voor toch. Klep open en spullen pakken.
Da's nog beter, maar heb helaas (nog) geen disselbak. Praktijk zal uitwijzen of dit wel of niet nodig is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Poot plaatjes
« Reactie #26 Gepost op: september 14, 2010, 01:35:43 pm »

Voor onder de bedsteunen heb ik 3 stukken gemaakt van 20 mm dik eikenhout van ca. 180x180mm. In het midden ca. halve cm diep gat boren zodat het pootje er niet van af glijdt. En nog 2 kleinere gaten om een paar haringen in te zetten, zodat de plankjes niet weg kunnen glijden. Simpel zelf te maken. Voor onder de uitdraaisteunen hetzelfde eikenhout gebruikt. Is stevig genoeg en hoeft niets te kosten als je nog iets hebt liggen. Alleen uurtje prutsen. Desnoods paar keer lak er op voor de mooie uitstraling.
Inmiddels ben ik weer terug gekomen van bovengemaakte spullen. Bleken niet water/vorm vast te zijn. Tenzij met een aantal dikke lagen bootlak of zoiets. Had nog een stuk wit HDPE liggen van 12 mm dik. Dit spul neemt in ieder geval geen water op waardoor het krom gaat trekken. Is ook enorm stevig. geeft wel iets mee, maar lijkt me geen probleem. Ik heb nu voor de 3 bedpootjes plaatjes gemaakt als eerder die van hout. Ondiep gat in het midden voor de poot van het bed en 2 gaatjes door de plaat voor een haring. Voor de stokken van de voortent zelfde plaatjes en ook voor de 4 poten van de keuken. Voor de pootjes van de wagen heb ik er ook 4 gemaakt, waar ik nog een ondiep gat in wil frezen, maar nodig llijkt het me niet. Ook voor het neuswiel heb ik een grotere plaat gemaakt, zodat die ook niet wegzakt in natte bodem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

martijn-wieteke

  • Gast
Re:Poot plaatjes
« Reactie #27 Gepost op: september 28, 2010, 10:30:34 am »

Onder de vouwwagen poten heb ik wat dikkere (1 tot 1?cm) plankjes welke ik heb "geverfd" met een speciale rubber verf tegen rotten.
Ik had nog een restje van de schutting plaatsen.... Werkt erg goed.
Onder de bed poten wat dunnere plankjes.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal