Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor soort verlichting gebruik je  (gelezen 42736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2010, 01:30:37 pm »

Kinderen, kleine ruimte, gas/benzine-lamp ... Ik vind het geen prettige combinatie.

Wij zijn dus enkele jaren geleden overgestapt op een oplaadbare spaarlamp en/of een elektrische lamp. De gaslamp laten we thuis.
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2010, 03:09:06 pm door marcel.s »
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

waiter

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #16 Gepost op: februari 28, 2010, 05:52:29 am »

Kinderen, kleine ruimte, gas/benzine-lamp ... Ik vind het geen prettige combinatie.

Wij zijn dus enkele karen geleden overgestapt op een oplaadbare spaarlamp en/of een elektrische lamp. De gaslamp laten we thuis.

Even voor de duidelijkheid, de gaslamp gaat aan als de kinderen op bed liggen en ik onder het genot van een alcoholische versnapering en een goed boek voor de tent zit.  :#
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #17 Gepost op: februari 28, 2010, 10:38:22 am »

Even voor de duidelijkheid, de gaslamp gaat aan als de kinderen op bed liggen en ik onder het genot van een alcoholische versnapering en een goed boek voor de tent zit.  :#

Uit eigen ervaring weet ik dat je een gaslamp één keer aanraakt als kind, net zoals een hete soldeerbout... Daarna doe je het nooit weer :)
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #18 Gepost op: februari 28, 2010, 11:02:51 am »

Voorheen alleen maar olielampjes, vanaf dit jaar ook met elektrische lampen aan snoer. Hiervoor hebben wij bij de Ikea de volgende klemspots gekocht:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #19 Gepost op: februari 28, 2010, 11:35:05 am »

Bij ons hangt de benzinelamp aan een haak boven in, de enige die daar last van heeft ben ik zelf als ik met m hoofd tegen de onderkant knal
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #20 Gepost op: februari 28, 2010, 06:34:45 pm »

Ik lees bijna nergens hoofdlampjes.. nog niet ontdekt? Heb er standaard 1 in de auto voor een evt bandenwissel of iets dergelijks. Ook in het donker nog iets moeten doen op de camping zijn ze ideaal voor. Heb een petzl led hoofdlamp en 2 goedkopere. We gebruiken allebij 1.

Daarnaast een gaslamp, een maglite 4d led  (ook voor de zelfverdediging  ;)), looplamp voor in de voortent en een aantal kaarsen uiteraard.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #21 Gepost op: februari 28, 2010, 07:42:45 pm »

die heb ik ook, maar dat is meer voor noodgevallen, maar wel een goed idee, voor als je je handen vol hebt. :)
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #22 Gepost op: februari 28, 2010, 10:22:50 pm »

Uit eigen ervaring weet ik dat je een gaslamp één keer aanraakt als kind, net zoals een hete soldeerbout... Daarna doe je het nooit weer :)
Whahahaha, goed idee ik zal ze effe met het pinkie de lamp aan laten raken dan leren ze het wel af  :H
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #23 Gepost op: februari 28, 2010, 10:55:53 pm »

Ik heb er geen problemen mee als die kinderen hun jatten branden... Het is alleen zo jammer als er een brandgat of vlek in m'n tentdoek komt!
 ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #24 Gepost op: februari 28, 2010, 11:25:17 pm »

We kunnen tijdens het klapweekend een foto maken van alle beschikbare verlichting. Dat zou een mooie verzameling op moeten leveren :J
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #25 Gepost op: maart 19, 2010, 06:48:05 am »

Ik lees bijna nergens hoofdlampjes.. nog niet ontdekt? Heb er standaard 1 in de auto voor een evt bandenwissel of iets dergelijks. Ook in het donker nog iets moeten doen op de camping zijn ze ideaal voor. Heb een petzl led hoofdlamp en 2 goedkopere. We gebruiken allebij 1.

Afgelopen jaar heb ik idd mensen met hoofdlampjes zien lopen. Wat een vreselijk irritante dingen zijn dat. Zit je lekker voor je vouwwagen te lezen met de gaslamp op 'sfeer stand' (Dus niet voluit, maar gezellig aan). Komt er een buurman langs die je gezellig even groet en dus automatisch jouw kant op kijkt. Gevolg: ik krijg die ledlampjes vol op mijn gezicht gericht. Dat vinden je ogen toch echt niet leuk, om van half-schemer ineens naar vol licht om te schakelen.

Je kan wel meteen zien bij wie die mensen allemaal naar binnen kijken. Zo'n hoofdlampje verraad alles!  :# Alleen heb je dat als drager dus niet door.
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #26 Gepost op: april 22, 2010, 10:46:22 pm »

Nog geen idee hoe we het precies gaan doen.
Voorheen hadden we een gaslamp, maar die vind ik altijd al wat eng en nu met een kind erbij wil ik dat helemaal niet meer.
We hebben ook wel eens een grote kippenlamp opgehangen. Niet echt sfeervol, maar wel heel handig.
Dat ding is nu kapot, dus we zoeken nog even verder.
En voor toiletbezoek e.d. gebruiken we graag zaklampen en knijpkatten. ('k heb er nu ook een die je op kunt laden door flink te knijpen en daarna een behoorlijke tijd blijft branden. Aanrader!!!)

Ben benieuwd naar al jullie lampen!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2010, 03:50:33 pm »

LeD looplamp, Dynamo Led zaklamp, Led lantaarn, die je kunt opladen en met de hand dmv een dynamo, Led ding van de Action met 21 Led's, voor paar Euro. Doet paar weken met 4 batterijtjes AA. Hangt altijd aan het dak van de tent en nu de vw en schijnt mooi recht naar beneden. Redelijk veel licht. De looplamp nog niet geprobeerd, maar die is op te laden met 12 Volt. In principe nemen we nooit stroom op de camping. Betaal je in het Oosten ca. 4 euro per dag voor. Koelkast hebben we niet en is ook niet nodig als je het gewend bent.
LED licht heeft als bijkomend voordeel dat het geen insecten aantrekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #28 Gepost op: mei 06, 2010, 05:55:20 pm »

Wij hebben een LED looplamp om te lopen,en een joekel van Hitachi bij de boortol in de koffer
gebruiken we in de tent 's nachts [kun je makkelijk vinden] Klein LED lampje om naar het toilet te lopen.
En een 8 watt TL looplamp om voor de tent bij te lezen, want dat vind ik niks met LED lampen.
Vroeger hadden we ook nooit stroom, dus gaslamp, maar daar moet je je leesboek ook wel dichtbij houden.
De vooruitgang heeft ons een el. koelbox en een stel batterij-laders opgedrongen, dus als je toch stroom hebt
kun je ook wel een el. lamp nemen.
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Wat voor soort verlichting gebruik je
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2010, 10:32:49 am »

Ik ben van plan om dit jaar onze voortent/luifel 's avonds op te vrolijken met deze http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00177447 lampjes.  :J (van zodra ze terug voorradig zijn :( )
Zien er super leuk uit en bovendien nog ecologisch ook.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal