Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: welke snelle vouwwagen om rond te trekken  (gelezen 17608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Gepost op: december 16, 2009, 04:57:16 pm »

Hallo,

ik ben vrij nieuw hier op het forum.  Ik heb wel al een beetje rondgekeken, maar niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

We zijn nl. op zoek naar een vouwwagen om mee rond te trekken en daarmee bedoel ik dan gedurende 2 ? 3 weken om de 3 ? 4 dagen veranderen van camping.  We zoeken dus een vouwwagen die vrij snel opgesteld staat, en die groot genoeg is voor 5 personen.

Aangezien we nog geen ervaring hebben met een vouwwagen, zouden we kiezen voor een tweedehandse van max. zo'n 1000 euro.  Ik weet wel dat de verschillende tweedehandssites volstaan met aanbiedingen onder de 1000 euro, maar vandaar eigenlijk mijn vraag : welke merken en vooral types komen voor ons in aanmerking?

Alvast bedankt.

Groeten,
Jame
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2009, 05:15:47 pm »

met 1000 euro heb je wel een leuke holtkamper of zo  :k
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2009, 06:33:16 pm »

Oudere Combi-Camp's of Holtkampers kan je naar kijken.
Overigens, hoe lang wil je over het opzetten doen.
Vanaf 1988 ben ik toen nog met mijn ouders en de eerste jaren met mijn twee broers ook rondgetrokken met een Conway Contiki DL. Geen supersnelle klapper, maar al met al stond die met zo'n 45 minuten.
Daarna zijn wij (ik met mijn vriendin) met een Combi-Camp Easy rond gaan trekken, maar die is voor twee personen. Stond wel binnen een paar minuten na het afkoppelen.
Na de Combi-Camp kwam de Tago Settler en die stond in ongeveer een half uur vastgespijkerd en zat ik aan een koud  bier

Er is keuze genoeg, maar als je toch 3 of 4 nachten ergens blijft staan dan maakt een uurtje bouwen toch ook niet uit?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #3 Gepost op: december 16, 2009, 08:06:53 pm »

Dit is niet zo makkelijk.
Er zijn vele merken met een snelklapper.
Jamet heeft de jametic.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #4 Gepost op: december 16, 2009, 08:10:23 pm »

Overigens, hoe lang wil je over het opzetten doen.

tja, wat is lang hé.  Ik had al verhalen gelezen over ruim een uur opbouwen en minstens even lang om weer af te breken.  Als je dat om de 3 ? 4 dagen moet doen, is het plezier van kamperen er denk ik snel van af.
Dus een half uurtje of zo lijkt mij wel redelijk.

Bij de "vouwwagenmerken - informatie" hier op het forum staat bvb bij Trigano : "De Oceane is zeer snel opzetbaar."  Hoe snel is dat dan?  en geldt dat dan ook voor de andere Trigano's, want daar staan nog een heleboel andere modellen waar niets bij staat.

Groeten,
Jame
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #5 Gepost op: december 16, 2009, 09:02:58 pm »

Modellen zoals de Tago Settler, Trigano Odysee, Jamet Jametic en Camp-Let zijn heel snel op te zetten.
Maar ik denk dat je eigenlijk wel uit moet gaan van ongeveer een half uur als je een paar keer geoefend hebt.

Wij komen gemiddeld op zo'n 12-15 campings uit in 3 weken en dan ben je op een gegeven moment aardig geoefend en op elkaar ingespeeld als het over het opzetten gaat.
Onze Settler hadden wij in ongeveer een half uur vastgespijkerd staan. Het opruimen en inklappen nam iets meer tijd in beslag zo ongeveer 45 minuten. Dit ging soms wel sneller, vooral als het slecht weer was.

Wat ik nu van onze nieuwe kan inschatten dan staat de wagentent binnen 10 minuten vastgespijkerd en dan kost het denk ik nog een kwartiertje om de voortent er aan te zetten en vast te spijkeren. Dit zal vast veel sneller kunnen, maar ik hoef geen wedstrijd te houden elke keer als we op een camping aankomen.

Om een lang verhaal kort te maken: Als je een vouwwagen hebt met een "automatische" voortent (die dus mee klapt zonder los frame) dan kun je grofweg van 30-45 minuten uitgaan voor het opzetten en dezelfde tijd voor het inklappen. Volgens de fabrikanten kan het allemaal veel sneller, maar of je die tijden echt haalt is de vraag.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #6 Gepost op: december 16, 2009, 09:07:14 pm »

De jamet is niet geschikt voor 5 personen. En ja er zijn hele snelle opzetters, maar als die eenmaal staat heb je de luifel nog. Erg gezellie om onder te zitten. Vooral als je onder bomen staat. Dan moet je de auto nog uitladen. Het bed opmaken. De spullen op z,n plek zetten het grondzeil, de tafel en stoelen. Het keukenblok.  Zal nog veel meer vergeten. Als wij ??n dag blijven op doorreis, hebben we schoon ondergoed, toiletspullen en een rieten matje voor op de grond ipv het grondzeil. Als het windstil is zetten we de tent op 4 punten vast. Ja dan zitten we binnen 15 min. Blijven we langer, dan zijn we met inruimen wel ff bezig om alles op z,n plek te zetten.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #7 Gepost op: december 16, 2009, 09:46:14 pm »

tja, wat is lang hé.  Ik had al verhalen gelezen over ruim een uur opbouwen en minstens even lang om weer af te breken.  Als je dat om de 3 ? 4 dagen moet doen, is het plezier van kamperen er denk ik snel van af.
Dus een half uurtje of zo lijkt mij wel redelijk.

Bij de "vouwwagenmerken - informatie" hier op het forum staat bvb bij Trigano : "De Oceane is zeer snel opzetbaar."  Hoe snel is dat dan?  en geldt dat dan ook voor de andere Trigano's, want daar staan nog een heleboel andere modellen waar niets bij staat.

Groeten,
Jame

Allereerst welkom op het forum. Ik heb bij vouwwagenmerken informatie even de info aangepast. Ik heb namelijk zelf een Trigano Oceane GL, en ik zou hiermee toch echt nog om de paar dagen de hele wagen en tent op willen zetten. Tuurlijk staat het allemaal wel redelijk snel, maar echt een snelle klapper zou ik het niet noemen. Van Trigano zou je dan beter voor een Odyssee kunnen gaan. Deze wagen is wel wat breder voor achter de auto, maar deze wagen heeft wel tentdoek van de voortent die je meevouwt in de wagenbak. Bij het opzetten trek je dus de voortent gewoon mee naar buiten waardoor je wat sneller de haringen kan gaan slaan.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #8 Gepost op: december 17, 2009, 09:56:53 am »

........Jamet heeft de jametic.


Waarom wordt toch altijd de Liberty van Jamet niet genoemd??? Die staat gegarandeerd sneller dan de Jametic.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #9 Gepost op: december 17, 2009, 10:11:37 am »

Tja,

Ik zou dan nu toch echt een oudere Flyer (lees: jaartal dat binnen je budget ligt) adviseren. Die staat gewoon echt binnen 10-15 minuten helemaal klaar. Ik weet niet hoeveel spullen (ik noem het altijd troep) je hebt, maar als je het opruimen daarvan weg laat, dan is inklappen met zo'n 30 minuten zeker gebeurd.

Afgelopen vouwwagenweekend heb ik dat nog 'gedemonstreerd' door tussendoor in te klappen, te verplaatsen en weer uit te klappen.

Ik weet niet of de oudere CombiCamp's vergelijkbaar zijn  met de huidige Venezia en Country. Of zo;n model een goede optie kan ik dus niet met zekerheid stellen.De oudere Flyers zijn absoluut vergelijkbaar met de huidige modellen en dus makkelijk en snel opzetbaar/afbreekbaar.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #10 Gepost op: december 17, 2009, 10:16:05 am »

Zo snap ik niet dat er altijd over een Jamet gesproken wordt.
Bij een Jamet, die nieuw al geen kwaliatief sterke indruk maakt is er na een paar jaar het beste er wel vanaf.
Zeker als je in het ?1000,= segment gaat zoeken zou ik niet voor een Jamet gaan.

Jamet is sterk in zijn prijsstelling en grootte maar de kwaliteit van de constructie en gebruikte materialen is nu niet echt geweldig.
Mijn idee is; Even doorsparen en betere vw kopen.

Maar ja, zoals gezegd, dit is mijn idee.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2009, 10:37:39 am »

Zo snap ik niet dat er altijd over een Jamet gesproken wordt.
Bij een Jamet, die nieuw al geen kwaliatief sterke indruk maakt is er na een paar jaar het beste er wel vanaf.
Zeker als je in het ?1000,= segment gaat zoeken zou ik niet voor een Jamet gaan.

Jamet is sterk in zijn prijsstelling en grootte maar de kwaliteit van de constructie en gebruikte materialen is nu niet echt geweldig.
Mijn idee is; Even doorsparen en betere vw kopen.

Maar ja, zoals gezegd, dit is mijn idee.

Oeiiii,

Hier heb ook al eens een keer mijn mening over geventileerd; sindsdien heb ik een geheim nummer en heb ik mijn naamplaatje van de voordeur moeten halen....... :X ;)

 :)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2009, 11:02:29 am »

Hallo,

alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik heb nog eens rondgekeken en stel vast dat die holtkampers toch ontzettend duur zijn.  Onder de 1000 euro vind je er enkel van meer dan 20 jaar oud.

Ik onthou vooral dat vooral de modellen waar de voortent aan de wagen vastzit redelijk snel opgezet staan.  Dan moet ik denk ik daar maar naar op zoek gaan.  Als jullie nog merken en modellen weten die dit hebben, laat maar komen, dan kan ik daar een lijstje maken.


Groeten,
Jame
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #13 Gepost op: december 17, 2009, 12:27:40 pm »

Ook een HK Flyer van 20 jaar oud kan nog PERFECT zijn hoor. Je moet ze zeker niet overslaan. Helemaal als er ooit al een nieuw doek op is geplaatst heb je goede kans dat je een prima wagen koopt. Dat doek gaat, afhankelijk van het gebruik, best 10 jaar mee...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #14 Gepost op: december 17, 2009, 04:12:19 pm »

Zeker niet overslaan.
Een holtkamper van 20 jaar kan zeker net zo goed zijn als een jamet van 10 jaar.
Het blijft gewoon goed kijken hoe de wagen behandelt is door de vorige eigenaar.



@bert m
Tja jij vind het raar dat Jamet steeds genoemd word dat kan.
Ik vind het raar dat jij de jamet steeds niet wilt noemen.
Zo zie je maar zoveel mensen zoveel meningen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal