Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: bagageruimte  (gelezen 4841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruub

  • Gast
bagageruimte
« Gepost op: januari 04, 2010, 08:48:40 pm »

Hallo,

wij zijn nieuw in klapperland en erg benieuwd naar ervaringen van jullie allemaal.
Ben dus lekker aan het snuffelen op het forum.
Wat ik mis (of nog niet gelezen heb) maar wel erg benieuwd naar ben is hoe het zit met de hoeveelheid bagageruimte.
Welke wagens hebben veel bergruimte welke juist niet. Waar moet ik op letten met de aankoop etc.
Graag zou ik tips, do's, etc willen ontvangen.
Maar ook wat zijn de gemakkelijke wagens (om rond te trekken met 2 volwassenen, 1 peutertje van 2 en een labrador)
We hebben altijd in een klein koepeltentje gekampeerd (totdat de kleine kwam).

ik zie jullie reacties tegemoet

ruub
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2010, 09:08:23 pm »

Hallo Ruub,

Als eerste welkom op ons mooie forum.
Ga eerst eens rustig hier lezen.. Maak een lijstje voor jezelf wat je erg belangrijk vindt aan een vouwwagen: zoals je al aangaft.
bagage ruimte,
denk ook aan leefruimte,
slaapplaatsen, Harde deksel  of juist niet?
wil je fietsen meenemen?
 wat gaat allemaal mee op vakantie? Eeen hele hoop maar waarschijnlijk meer dan dat jezelf had gedacht?
Heb je extra ruimte in de auto?
Wil je een nieuwe of gebruikte vw?

Kopen bij een winkel of particulier?
Ga eens rondrijden naar de diverse vouwwagen leveranciers/winkels en laat hun de vouwwagen opzetten ,m aar ook doe het eens zelf...

Veel vragen hier en daar op het forum.

En kom eens kijken op ons voorjaarsweekend. hier staan toch meerdere merken bij elkaar....

En ja welke ik aanbeveel? das niet moeilijk, maar dat hoef en heeft niks te zeggen...,maar tis een schoonheid.


Greetzz
 :#Mr.Roadmaster
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bagageruimte
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2010, 09:10:53 pm »

Welkom eerst even wat verplichte leesvoer. ;)

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2206.0.html
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2231.0.html
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,161.0.html



Maar in het kort geld.
Hoe meer ruimte hoe meer opzet tijd je nodig hebt.

Elk merk heeft wel snelle wagens dus deze vraag is niet makkelijk te beantwoorden je budget heeft hier ook invloed op.
Wat snelle zijn holtkamper combi-camp jametic en zo zijn er nog veel meer struin maar eens door onze Geen nieuw bericht       vouwwagenmerken informatie

Voor de bagage geld over het algemeen de de wagens meestal rond de 450 kilo zijn en beladen mogen worden tot 750.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bagageruimte
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2010, 09:25:34 pm »

Drie vouwwagens waar ik het van weet.

Tago Settler:
Leeggewicht: 430kg
Laadvermogen: 320kg
Laadvolume: +/- 700 liter

Aart Kok Zambezi River Lodge & River Camp:
Leeggewicht: 250kg
Laadvermogen: 500kg
Laadvolume: +/- 1500 liter

Overigens zegt de vorm van de laadruimte meer dan het absolute aantal liters.
De laadruimte van de Settler is vrij laag (redelijk standaard voor de meeste vouwwagens denk ik) terwijl de laadruimte van de Zambezi weer erg hoog is waardoor je er makkelijker grotere dingen in kwijt kan.
In de bagageruimte van de River Lodge kan ik met gemak een 5kg BP gasfles (kunstof) kwijt en ook een 6kg Primagaz Primavera gasfles past er prima in.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2010, 09:31:37 pm »

Voor caravan leest vouwwagen >:(




Een rijbewijs B volstaat zolang de caravan inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg. Daarnaast is het toegestaan een caravan te trekken van meer dan 750 kg met alleen rijbewijs B als aan twee voorwaarden wordt voldaan:

?de caravan mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de leeggewicht van de auto;
?én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.
In alle andere gevallen is een BE-rijbewijs verplicht. 

Gewichten aanpassen
In sommige gevallen is het mogelijk door een kleine aanpassing van maximale gewichten op het kentekenbewijs toch aan de wettelijke eisen te voldoen.

Is het maximaal toegestaan beladen gewicht van de caravan meer dan het leeggewicht van de auto dan kunt u het maximaal toegestaan gewicht (TMM) van de vacaran laten verlagen tot net iets minder dan het leeggewicht van uw auto.

Is het toegestaan totaal gewicht van auto plus de caravan meer dan 3500 kg dan zijn er meer mogelijkheden:

1. U kunt het maximaal gewicht van caravan laten verlagen.

2. U kunt het maximaal toegestaan gewicht van uw auto laten verlagen. Deze optie is vooral interessant als uw auto een groot laadvermogen heeft.

3. Uiteraard kunt u ook beide aanpassen

Het aanpassen van het kentekenbewijs is een pure administratieve aangelegenheid waarbij aan de auto of caravan niets veranderd. Deze administratieve aanpassingen kunnen later ook weer ongedaan gemaakt worden. De kosten per verandering bedragen ongeveer 60 euro. Meer informatie en aanvraagformulieren vindt u op de site van de RDW (www.rdw.nl
Gelogd

ruub

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2010, 09:52:49 pm »

Als eerste dank voor de snelle reactie's :)

Maar het gaat mij niet zozeer om het aantal kilo's (wat natuurlijk wel belangrijk is) maar voornamelijk de ruimte.
Dus waar laat je je spul, is de meeste ruimte niet gelijk door stokken, tent etc. opgeslokt zodat je voor je "normale"kampeerspullen geen ruimte meer hebt.
Wij nemen normaal op vakantie een 3-tal kratjes (ter grootte van die vouwkratjes)  mee en een 3-tal weekendtassen voor de handdoeken, kleding etc.
En dan nog wat klein spul dat los in de auto / skibox gaat. De skibox wilde ik als het even kan niet meenemen (of anders op de VW knopen.)

Budget zal max 2000 eurietjes zijn. Het liefst ga ik voor kwaliteit en een beetje leuk / mooi modelletje. Wat wel belangrijk is dat er 2 bedden inzitten dus niet dat de kleine ergens onder moet slapen.

Wat zijn de voor / nadelen van harde deksel of juist zeil?

ik hoor het wel

groet ruub
 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bagageruimte
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2010, 10:03:30 pm »

Zo benutten we de ruimte van een jamet.








En de disselbak.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2010, 09:12:32 am »

ook zou je er makkelijk bij willen komen, zonder eerst de tent open te klappen, dat is mijn ervaring met een europa camper uit 90, (scout pivo) eerst open klappen(3 perkeerplaatsen over hebben) en dan pas in laden.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:bagageruimte
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2010, 10:58:53 am »

Een (denk ik)  belangrijke factor is hoeveel ruimte, van je laadruimte, de standaard bij de tent behorende onderdelen innemen... Zo kun je bijv. 1000 liter laadruimte hebben, maar als daar ook nog tig stokken, zeilen en luifels bij moeten, dan loopt die ruimte hard terug....

Zo vindt ik de laadruimte van de Holtkamper Flyer, die wij hebben, niet bijster groot. Dit komt echter omdat er een x-aantal van dit soort zaken in de wagen gaan en ruimte innemen.

Het allerbelangrijkste echter is : Wat wil je / ga je meenemen....

Je bent ex-tent-kampeerder. Ik ga er dan vanuit dat je best met weinig overweg kan. Het komt er dan in praktijk op neer dat je met elke vouwwagen goed uit de voeten kunt, aangezien je altijd meer laadruimte hebt dan voorheen...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2010, 12:03:30 pm »


Je bent ex-tent-kampeerder. Ik ga er dan vanuit dat je best met weinig overweg kan. Het komt er dan in praktijk op neer dat je met elke vouwwagen goed uit de voeten kunt, aangezien je altijd meer laadruimte hebt dan voorheen...

 :#
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:bagageruimte
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2010, 12:35:47 pm »

Ik moet het wellicht anders verwoorden : Je bent ex-KLEINE-tent kampeerder ...

Met zo'n De Waard gevaarte kamperen is natuurlijk totaal anders dan met een koepeltje  :J
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2010, 04:01:35 pm »

idd. :#

trouwens nog een goede tip die pan e vino vergeet, is zijn tip notabene ,alles zo veel mogelijk in kratjes, het liefst boodschappen kratjes,daar was ook een topic over, ik weet niet meer waar,maar iemand anders vast wel.

er stonden ook foto's  :)
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2010, 06:39:25 pm »

Ik had een walker en zette daar alles achter in ... ruimte voor 7 uitgevouwen vouwkratten met kleding of iets dergelijks 2 tassen met handoeken en theedoeken 1 kist met keukenspullen

Onder de banken had ik de  stokken en voortent ,binnententen grondzeilen en electra spullen en potten en pannen , luchtbedden, gordijnen, konden onder de banken. Verlichting ook onder de banken.

In de distelbak een complete bermkeuken, 2 grote gasflessen, bezems, stoffer en blik afwasteil.

Dekbedden en kussens en grote klapstoelen boven op de wagen ... zeil erover heen.

In de laadruimte ... koelbox met drinken en eten en meer dan zat ruimte over voor van alles en nog wat.


Ik ging dan 3 weken naar spanje met 5 personen (waarvan 3 kinderen) we hadden altijd meer dan genoeg ruimte over en zijn nog nooit ruimte te kort gekomen en konden dan dus ook makkelijk meer meenemen.


Hoeveel kuub enzo het is dat weet ik niet, maar ik dacht als ik het omschrijf dan kan je met een beetje voorstellingsvermogen het indenken.  :#
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bagageruimte
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2010, 06:45:16 pm »

ook zou je er makkelijk bij willen komen, zonder eerst de tent open te klappen, dat is mijn ervaring met een europa camper uit 90, (scout pivo) eerst open klappen(3 perkeerplaatsen over hebben) en dan pas in laden.

Da's ook één van de punten waar wij zo blij mee zijn bij onze Zambezi. De bagageruimte kan open zonder de tent op te zetten.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2010, 08:25:05 pm »

Da's ook één van de punten waar wij zo blij mee zijn bij onze Zambezi. De bagageruimte kan open zonder de tent op te zetten.
tja , ik doe de deuren van de berlingo open  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal