Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Re:SK Falter  (gelezen 7916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:SK Falter
« Gepost op: februari 12, 2010, 09:48:17 pm »

Lees voor de gein eens hun PDF'je door met hun innovaties :)
Wel leuk geschreven, hoewel gedeeltelijk niet juist.
Volgens SK gebruikt Holtkamper gedeeltelijk synthetisch tentdoek wat ook wel all-saison genoemd wordt.
Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk Ten-Cate All-Season wat een vol synthetisch doek is en Holtkamper gebruikt dit niet, die gebruiken alleen katoen.

Over de slikranden zeggen ze: Holtkamper gebruikt geen slikranden, alle andere fabrikanten wel. Klopt ook niet, er zijn wel meer fabrikanten die geen slikranden gebruiken (Aart Kok bijvoorbeeld).

Leuk detail, ze laten de wagenbakken door Stema bouwen (Alpen Kreuzer).
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:SK Falter
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2010, 09:47:35 pm »

Meeder, ik denk dat je wat informatie gemist hebt over HK, waardoor je tekst wat nuance nodig heeft.

1. TC doek vw HK gebruikt alleen katoen
HK heeft wel degelijk modellen met polyester acryl doek geleverd. Het zelfde doek als waar ze hun "High Tech Overdak" van maken. De Spacer en de Flyer waren zijn van ca 2006- ca 2009 leverbaar geweest met dit doek.
Ik zie deze modellen nu niet meer in de folders staan, dus zo'n succes is het niet geweest :) Maar HK gebruikt het dus wel 'gedeeltelijk'

2. Slikranden die HK niet gebruikt
Ik heb een Flyer waar je juist wel slikranden bij hebt. Althans, deze kun je met klitteband los en vast maken. Erg praktisch als je ze wil schoonmaken. Bij HK hebben ze daar, natuurlijk  ;), een mooie naam voor : Easy<->Connect slikranden

Ik vind eigenlijk dat SK moet verkopen op basis van hun eigen kwaliteiten en zich niet moet gaan spiegelen aan welke andere fabrikant dan ook.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:SK Falter
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2010, 09:54:28 pm »

@Panevino

Precies, ze spiegelen alles aan anderen en geven inderdaad niet echt veel unieke punten van hun eigen produkten.

Een uitspraak als wij gebruiken geen Alko onderstel maar een Knott onderstell omdat Stema dit al bij heel veel aanhangers gebruikt heeft. Dan kan het niet slecht zijn zeggen ze dan.
Natuurlijk is er niets mis met een Knott as, maar dat is geen verkoop argument. Knott assen zijn over het algemeen wat goedkoper (worden veel in Polen geproduceerd) en dat kan net zo goed de reden zijn waarom Stema deze gebruikt ipv Alko.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:SK Falter
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2010, 10:08:49 pm »

Die pdf had ik nog niet gelezen. Wat een stuk. Tja, het is een manier om je product aan de man te brengen, wijzen op de (volgens hen) minpunten van de andere merken.
Gelogd

Christiaan

  • Gast
Re:SK Falter
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2010, 05:52:57 pm »

SK heeft voor zover ik weet gen vertegenwoordiger in NL. De Fabrikant Rainer Nobialek ken ik ook niet persoonlijk.
Wat ik wel weet is dat met de SK Vouwwagens veel problemen zijn geweest en misschiennog steeds.
De afgelopen jaar hebben ze wel de nodige verbeteringen aangebracht, maar het is en blijft in mij ogen een goedkoop (=vaak duurkoop) alternatief voor een Holtkamper of een ander Topmerk.
In Duitsland zie je veel SK vouwwagens in de verkoop die nog geen 2 jaar oud zijn. Geeft je toch te denken.
Ook zouden ze zich schuldig maken een aggresieve verkoop methode met name op beurzen.
Deze Firma was vroeger verkoper van Trigano. Nadat ze zijn begonnen met het zelf vervaardigen van vouwwagens heeft Trigano zich teruggetrokken en een nieuwe vertegenwoordiger gezocht. Deze vonden ze in Jan Kreppel die in toen werkzaam was voor de Firma SK. Jan Kreppel is toen een nieuw bedrijf begonnen op nog geen kilometer afstand van zijn oude werkgever. De Firma SK heeft een eigen Forum website: http://www.zeltcaravan.info/
Ook veel informatie over SK vind men op www.klappcaravanforum.de Op deze site staan ook de negetieven kanten van SK aangezien dit een onafhankelijk forum is.
Gelogd

Christiaan

  • Gast
Re:SK Falter
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2011, 11:59:18 pm »

Nieuws met betrekking tot SK vouwwagens:

SK is met de productie gestopt en werkt nu samen met zijn voormalige verkoper die op nog geen 2 kilometer afstand van de vestiging van SK voor zichzelf begonnen is met Trigano nadat Trigano de verkoop van SK heeft afgenomen omdat ze zelf zijn overgegaan met het maken van een eigen vouwwagen.
Rainer Nobialek werkt nu dus met Stefan Kreppel samen en verkoop nu de merken die Stefan Kreppel verkoopt.
De service en garantie van reeds verkochte SK vouwwagens gaat gewoon door via SK in Polch.

Eerlijk gezegd verwondert het mij niet dat de fabricage van de SK is gestopt. Vooral in Duitsland hebben ze veel negatieve reacties op diverse forums gehad van wegens fabricage fouten. Ik geloof dat ze het totaal iets van 6 jaar hebben volgehouden.
Argument van de heer Nobialek om te stoppen was dat Stema de prijzen met behoorlijk had verhoogd waardoor SK niet meer in staat zou zijn een concurerend product op de markt te zetten. Leuk bedacht maar allemaal bulshit natuurlijk.
Ook zou er nooit sprake zijn geweest van enig strijd tussen de heren Nobialek en Kreppel, insiders weten echter wel beter.

In ieder geval zijn wij verlost van een slechte namaak van de Trigano's.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal