Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Oproep  (gelezen 17983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rubke

  • Gast
Oproep
« Gepost op: februari 25, 2010, 08:04:58 pm »

Beste Walkerbezitters,

Hier een oproep vanuit het zuiden. Ik zou het leuk vinden om walker ervaringen uit te wisselen. Dus als je leuke interessante en wellicht spannende verhalen hebt over een Walker klapwagen dan hoor ik het graag.

Ik heb het gevoel dat mensen altijd net even rechter gaan zitten en zich voorzien van een nieuwe bak koffie  KK als we gaan klappen. Ik zie ze dan ook niet richting het toilet lopen haha. Ik geniet daar ook altijd van want het lukt ons nog aardig het opzetten! Maar als je het vergelijkt met de modernere uitvoeringen dan is het wel ouderwets  en een hoop gedoe, en dat vinden wij nu juist de charme van een oudere vouwwagen!

Laat maar eens iets horen!  :zw

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Oproep
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2010, 08:44:28 pm »

is een leuk wagentje hoor wij hebben er ook een gehad en dat ding stond in een zucht alleen die spankabel systemen die ze er in hadden dat werkte bij ons niet dus met de regen een stuk minder woonruimte door die water zakken in het dak maar hebben het toen op gelost met een paar extra stokken er tussen maar het was zekers leuk de vw die wij hadden kwam uit 79
en die hebben we een paarjaar geleden van mijn oom gekregen die hem in 79 nieuw gekocht heeft dus ik wist zekers dat we een goede wagen hadden
maar de kleuren in die tijd ze gingen toen geloof ik echt naar de natuur die van ons was appel groen als hij vlak langs de struiken stond viel hij niet op
en dan de gordijnen wit/bruin gebloemd
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2010, 05:45:26 am »

Ik had een walker uit 1982 met recht een ouwetje te noemen, Ben er afgelopen jaar voor het laatst mee op vakantie geweest en het doek ( wat tot op heden nog steeds onbehandeld is) heeft het ook dit jaar weer keurig droog gehouden. Ik heb genoten van deze Walker, maar ben nu toch overgestapt op een ander merk (alpen Kreuzer)
De walker heeft toch wel half europa gezien en heeft het nodige weer altijd fier doorstaan. Kortom niet veel te klagen. Het enige wat ik ermee heb gehad is dat ik dankzij een hulpvaardige kampeerder de schanieren in mijn ramen belande tijdens het inklappen.
En ik heb de lagers een keer laten vervangen omdat deze door de vele kilometers ook niet echt top meer waren ( zeg maar gerust op)
Dat zijn overigens meteen de enige punten waar ik altijd meteen op wijs bij walker, de schanieren en de lagers.

Verder ben ik blij dat ik ooit de walker heb gekocht en dat die zoveel jaren mee is gegaan. Nu is de tent eruit gehaald en staat die als oud papier aanhanger dienst te doen bij een caravan bedrijf. Dus van de buitenkant kan ik de komende jaren nog genieten  :#
Gelogd

rubke

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2010, 09:31:57 pm »

Hee mensen leuk al die verhalen.... We zijn weer net terug van een weekend klappen  KK! was weer geweldig!

bedankt voor de foto's leuk om naar te kijken ;)

Een warme zuidelijke groet
Gelogd

Walker Olympique

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2010, 10:48:49 pm »

Hé ben net nieuw op het forum en zie nu al leuke mensen, Walker!

Wij zijn net klaar met inpakken voor weer 2,5 week met de klapwagen, onze Walker Olympique uit 1987.
Leuke ruime wagen en na al die jaren nog steeds goed!

Lekt wel wat op de klassieke punten, nabij de tentstokken. Het is inderdaad wel een werk om de voortent op te zetten, maar als ie staat heerlijk de ruimte.
Wij gaan er met z'n 5én weer heerlijk van genieten deze zomer. W: bier

groetjes Jan
Gelogd

MaaikeTemmink

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2010, 10:50:27 pm »

Ik heb net vanmiddag een klassieke Walker Sunny/Viva (? wat is het verschil?) gekocht uit 1988. Nog geen tijd of plaats gehad om hem even uit te klappen, wat jammer is. Ben nl enorm nieuwsgierig!
De planning is dat we er over 2 weken een nachtje mee gaan 'oefenen', hier in de buurt ergens (Zuid Limburg) en dan heel vaak weekendjes doen en vooral ook vakanties!
Ik zal dit topic bij mijn favorieten zetten en ook zeker onze belevenissen optikken voor jullie. En als ik dingen niet weet, kan ik ze hier eventueel ook vragen, hoop ik?
Groetjes van een nieuw lid,

Maaike
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2010, 11:19:47 pm »

Welkom op het forum :J en veel plezier met jullie Walker. Ik weet niet of je al iets gereserveerd hebt voor over twee weken maar we hebbne een klapweekend van 10 - 12 september in Zeewolde. Meer info staat bij de meetings.
Gelogd

primaxyes

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2011, 06:17:24 pm »

Ik heb een '81 walker variant.
Ik heb um gratis gekregen van iemand die het niet meer op kon brengen om er nog mee op vakantie te gaan, die nu voorzien zijn van een caravankel.
Hij staat redelijk snel gelukkig et kreng, maar over de kwaliteit ben ik niet zo enorm happy, maar evenals men broers krekrotte auto, als et gratis was, moet je er ook niet om klagen, en ik ben in mijn eerdere jaren toen mijn ouders nog een vw hadden, met hun meegeweest, en dat was wel een stevige alpen kreuzer.
Het enige wat ik eraan vervangen heb zijn de stangen boven de kap, die je uitklapt zodat die vlak staat. Die ware krom bij de mijne, en mooie ijzere radiator buis, is gelijk nog steviger ook.
Ik ben er een paar weken terug om te probere 3 dagen mee vlak over de grens gaan camperen met de vriendin, en dat ging prima, mijn kleine auto had er ook geen moeite mee het ding vooruit te krijgen, maarja, ik ben ook zon iemand van de weinige bagage meenemen, en men camping spul, in mijn geval geen comfortabele stoelen en een geen fatsoenlijk gas fornuis, maar helaas toch wel 2 kreupele klapstoelen en een legerdump enkel pits kookstoestellie.
Ik heb der heerlijk in kunnen slapen, en ook nog 'ingewijd' mocht de vorige eigenaar dat niet gedaan hebben in alle afgelopen jaren ;)
Hij heeft een fris set bandjes, lagers zijn voorzien van nieuw vet, de koppeling is gesmeerd, remmen zijn gedaan, nieuwe wielkasten van MDF gemaakt, en heb de dissel ook maar weer eens terug vast gelast aan het frame...die zit normaal geschroefd, maar de klem was bij mij helaas afgebroken, en de pootjes eens een laagje IMAL gegeven dat deze weer fatsoenlijk gangbaar waren (:
hij hangt prima stevig achter de auto, en remt fors mee wanneer gewenst.
Alleen het houtwerk binnenin de vouwwagen vind ik redelijk triest gemaakt, nu weet ik niet of de vorige eigenaar dit heeft gedaan, of dat dit origineel was.
En in vergelijking van de alpen kreuzer, vind ik de buisconstructie minder stabiel dan daar.
Opzetten vormde geen probleem, alleen 1 van de buizen werd vervangen door een mooie bezemsteel...want die zat er niet bij.
Plaats zat voor de bagage binnenin iig.
1 ding heb ik wel wat ik nog moet doen, en dat is dat ik er een mooie disselkist voor moet hebben, want aangezien we met zen 4 op vakantie gaan, moet ik de koelbox kwijt zien te raken. En dat gaat niet lukken in mijn excuus wat zichzelf een kofferbak durft te noemen...
Al met al voor iemand zoals mij, is het een prima ding.
Gelogd

Casper71

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2011, 02:38:42 pm »

Wij hebben sinds kort een doublette uit 1985 en deze onlangs uitgeprobeerd.
Alle stokken waren op dezelfde manier gemarkeerd met ductape  :N. Deze hebben we dus later allemaal verwijderd en voorzien van frisse nieuwe kleuren.
Hiervoor hadden we 5 kleuren tape meegenomen, dat kwam precies goed uit.
Gelukkig hebben we de gebruiksaanwijzing van dit forum geplukt en kwamen we er wel goed uit.
Het opzetten duurde de eerste keer 4 uren  ::), daarvan zeker 2,5 uren bezig geweest met het uitzoeken en van de stokken.
We hopen het de volgende keer binnen een uurtje te doen.

Deze zomer gaan we er 2 weken mee kamperen. Het enige dat we nog uit moeten zoeken zijn de gordijnen. Deze zitten allemaal in 1 tas en in ons uitprobeer weekendje nog niet allemaal opgehangen. Zo hadden wij bijvoorbeeld niets tussen de buitentent en het slaapgedeelte boven het tafeltje / opbergvak. Dat tochtte enorm. In eerste instantie maar opgelost door het doek dat voor de ingang is bedoeld hier neer te hangen. Tips zijn welkom, we hebben nog geen flauw idee hoe we dit op moeten lossen. Moeten we wellicht de 3-hoekige doeken gebruiken?

Onze ervaring is dat het een robuuste vouwwagen is, ondanks het dunne plankje waar we op sliepen en het grote gewicht dat het moest dragen, verliep alles vlekkeloos.
Het waaide wel erg onder deze planken door, waardoor het slaapgedeelte heel koud was. We hadden een 2-persoons luchtbed. Hieronder hebben we toen het schuimen matras gelegd en op het luchtbed een fleece-deken. Daarmee was het koude probleem opgelost. De volgende keer doen we toch maar een zeil onder de vouwwagen en spannen het tentdoek tot op de grond af in de hoop dat de wind geen vat meer heeft op de ruimte onder de vouwwagen.

Het keukentje dat er bij zat voldeed goed, 3 pits waren super om mee te koken. En het tafeltje stond mooi altijd binnen in de voortent. We hadden zelf onze oude tuin-set meegenomen, dus lekkere luie stoelen en een grote tafel. 's Avonds mooi de ruimte in de voortent en overdag lekker onder de luifel.

Al met al was het eerste weekend een groot succes en gaan we er de komende jaren hopelijk veel van genieten.

Groeten, Casper :zw


Gelogd

EEJD

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2011, 02:29:05 pm »

Hallo,

Ik ben sinds 2009 de bezitter van een Walker Doublette (Viva 7070) uit 1988, deze heb ik opgedwongen gekregen uit de schoonfamilie.
In 2010 stond de klapwagen ineens ook in mijn tuin, zag er verschrikkelijk uit. Heeft 10 jaar of meer in opslag gestaan.
Na het nodige onderhoud en schoonmaakwerk blijkt het een prima klapkar te zijn en zijn we er in de zomer van 2010 ook mee op vakantie geweest.

De eerst uitklapactie tijdens de vakantie was een fiasco, betrof een tussenstop in Frankrijk nadat we te lang in de file hadden gestaan.
De camping was eigenlijk al gesloten en het licht was overal uit, zet maar ergens meer zegt de campingeigenaar, dat heb ik dus gedaan.

Ergens waar nog iets van licht was heb ik de wagen opengeklapt, leeggehaald, matrassen er in, kinderen er in en op de hoeken een haring.
In de ochtend bleek ik op het paatje naar de WC?s te staan?

Op de plaats van bestemming ging de 2e uitklapactie stukken beter.
Wonderbaarlijk genoeg is het mogelijk om een Doublette alleen op te bouwen of af te breken.

Dit jaar gaan we wederom naar Frankrijk met de Doublette, al moet er eerst het nodige onderhoud en aanpassingen worden uitgevoerd.
(vloer nakijken en vloerzeil vervangen, kasten onder de wagen aanbrengen voor de stokken, fietsendrager en nieuwe plek voor het reservewiel zoeken)

 ::)
Gelogd

ronnyvangonny

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2011, 06:08:43 pm »

Zo hadden wij bijvoorbeeld niets tussen de buitentent en het slaapgedeelte boven het tafeltje / opbergvak. Dat tochtte enorm. In eerste instantie maar opgelost door het doek dat voor de ingang is bedoeld hier neer te hangen. Tips zijn welkom, we hebben nog geen flauw idee hoe we dit op moeten lossen. Moeten we wellicht de 3-hoekige doeken gebruiken?

Het waaide wel erg onder deze planken door, waardoor het slaapgedeelte heel koud was. We hadden een 2-persoons luchtbed. Hieronder hebben we toen het schuimen matras gelegd en op het luchtbed een fleece-deken. Daarmee was het koude probleem opgelost. De volgende keer doen we toch maar een zeil onder de vouwwagen en spannen het tentdoek tot op de grond af in de hoop dat de wind geen vat meer heeft op de ruimte onder de vouwwagen.



Beste Casper,

Als ik dat zo lees hoort daar een 2-persoons binnentent te hangen en zou het binnengedeelte dan 'redelijk' tochtvrij moeten zijn, met als uitzondering boven de disselbak. Aan beide zijdes hoort een dichtritsbare 2-persoonstent boven de planken te hangen. Rechterkant (in rijrichting gezien) met een opbergplankje helemaal bovenin ca. 20 cm diep, van voor tot achter, hangt in het doek. Aan de linkerkant is dat opbergplankje er niet. Een tafeltje / opbergvak kan ik niet thuisbrengen, dus ik denk dat je iets mist....
Heb je foto's gemaakt?

Groetjes,
Ronny van Gonny
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2011, 06:10:34 pm door ronnyvangonny »
Gelogd

Casper71

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2011, 10:33:32 pm »

Hoi Ronny,

Bedankt voor de reactie, de binnententen van de slaapgedeeltes zijn wel compleet. Ik vermoed dat ik de buitentent te ver naar buiten heb gespannen, dat probeer ik wel weer uit als we eind augustus 2 weken gaan camperen. Dan gaan we ook alle gordijnen etc. ophangen. Als ik er dan nog niet uit kom, maak ik wel een paar foto's en post ik wel weer een berichtje.

Groeten, Casper :zw
Gelogd

ronnyvangonny

  • Gast
Re:Oproep
« Reactie #12 Gepost op: juni 24, 2011, 11:59:55 am »

Hoi Casper,

Nog eens gelezen wat je geschreven hebt, nu snap ik 'm ::) Met tafeltje / opbergvak bedoel je dus de disselbak :? Zover ik weet hoort het gordijn dat daar komt naar buiten toe te hangen, en niet aan de binnenzijde, dus daar haal je de tocht niet mee weg. Het zal er inderdaad aan liggen dat je de buitentent te ver naar buiten gespannen hebt. Probeer het tentdoek inderdaad vlak boven de grond te krijgen, zodat het zeil ver genoeg op de grond ligt. Dan zou de tocht weg moeten zijn, of....
Vorig jaar zijn we met de Doublette naar Nomandië geweest, aan de kust. Aan de kust jawel, te dicht aan de kust... Wind, wind, wind en nog eens wind vanuit zee. Dan helpt er toch echt niet veel meer aan dan een extra dekentje en voor het slapen wat extra  W: en  bier drinken.
Deze zomer gaan we dus weer naar Frankrijk, maar toch maar niet meer vlak aan zee. ;)

Dat je stokken allemaal hetzelfde gemarkeerd waren met duct tape komt waarschijnlijk omdat ze die aan elkaar getaped hebben en bij het afbreken doorgesneden in plaats van eraf te halen. Dan hou je op iedere stok inderdaad over: de helft van een stuk duct tape in dezelfde kleur... Waarom ze die aan elkaar geplakt hebben is sowieso een raadsel. Maar of het jullie met de nieuwe kleurtjes in één uur lukt? Als je de verkeerde bodem tegenkomt, ben je die tijd alleen al aan de haringen kwijt. Maar ik ben wel benieuwd en gaan het zelf ook even klokken in augustus. Afgelopen pinksteren hebben we er weer 3 uur over gedaan, zonder voortent, alleen de luifel eraan. Dat kwam (waarschijnlijk :O) door de nodige tussentijdse  bier bier bier die aangereikt werden door de rest van onze club die al gearriveerd en ge?nstalleerd was en met veel plezier vanuit de luie stoel toekeken onder het genot van  W: en  bier. Stelletje grapjassen met carav :ca s en camp :ca.... Wel aardig van het  bier natuurlijk :J.

Wat je bedoelt met "het doek dat voor de ingang is bedoeld" en de "3-hoekige doeken" is me nog onduidelijk. De 3-hoekige doeken horen er denk ik niet in thuis en "het doek dat voor de ingang is bedoeld" zal wel wel van de keuken zijn. :?

Tip: Als je de voortent ook opzet, kun je de ingangzijde van de tent van de vouwwagen zelf helemaal verticaal tegen de kar aanspannen, dan heb je meer ruimte in de voortent.

Tip: We hebben (lees: mijn moeder heeft ;)) de onderzijde van de gordijnen omgezoomd, kunnen we daar ook een koord doorheen spannen, zodat de gordijnen strak tegen de tent hangen en niet recht naar beneden.

In ieder geval veel plezier in augustus op de camping :zw.

Groetjes,
Ronny
Gelogd

kanbar

  • Gast
Re: Oproep
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2014, 09:27:36 am »

Hallo,
ik zag dat er al lang niet meer gereageerd is op dit topic. Misschien dat ik er nog wat nieuw leven in kan blazen?  :off
Wij hebben dit voorjaar een Walker Doublette gekocht (1989).We zijn er nog niet mee weg geweest , maar hebben in de tuin al wel een paar keer geoefend met het opzetten. Hij ziet er op zich ,voor zijn leeftijd nog prima uit. Deze week begonnen met wat kleine reparaties en met wat geluk kunnen we er nog wel een jaartje of 3 van genieten.
De stokken zijn alleen wat roestig en de verf zit er niet helemaal goed meer op. Is het mogelijk om deze op te schuren en met wat primer te behandelen? "t is op zich geen noodzaak voor het kamperen..maar het oog wil soms ook wat  :)
 
Het enige wat me echt een beetje zorgen baart is de binnentent.. deze is "gaar", met name het dak/ rand boven de slaapcabines. Ook zitten er wat roestvlekken in die ik er met het wassen niet echt uit kreeg. (Heb het idee dat hij heel lang in de stalling heeft gestaan.
Kan iemand me vertellen of je ergens nog een binnentent zou kunnen kopen?
Of heeft iemand ervaring met een binnentent van een ander merk? Kan ik die bijvoorbeeld , met wat kleine aanpassingen ( elastiek en klemmetjes) ook inpassen in deze vouwwagen? Het hoeft allemaal niet super te passen/ aan te sluiten..hahaha als we er maar in kunnen slapen.. ;)


Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Oproep
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2014, 07:07:17 pm »

Pas goed op met verf en of schoonmaakmiddelen dat in aanraking met het tentdoek kan komen.
Misschien een keer impregneren?

Oja de meeste gebruikers van deze topic zijn lange tijd niet langs geweest op het forum.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal