Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67178 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 02, 2010, 10:35:20 am »

@paulus:
jemig, wat een supertempo!
dat redden we nog niet. het systeem moeten we nog aanwennen. we hebben hem pas 2 keer proef en 1 keer echt opgezet.
het wegzetten van de spullen is bij ons nogal chaotisch te noemen. mijn man heeft daar totaal geen kaas van gegeten en dat komt dus allemaal op mij neer. komt er bij dat mijn man er dan bij gaat staan en proberen commentaar te leveren, met ook de opmerking er achter aan: ja, ik weet het toch niet (en dan zegt ie nog net niet: jij wilde een vouwwagen)..
ach, dat kost wat extra energie, maar gewoon vriendelijk lachen en doorgaan en denken aan een paar uur later, als het wel gezellig is ;)
over een paar jaar weten we niet beter.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 02, 2010, 02:16:34 pm »

Wij zijn de kersverse eigenaren van een gebruikte Neptune uit 2008!
Morgen even naar De Wit brengen voor een onderhoudsbeurt en paar kleine reparaties. Als het dan volgend weekend mooi weer blijft gaan we een weekendje proefcamperen. Ben benieuwd hoe lang we bezig zijn met opzetten en opruimen! En hoe het met de kids bevalt in de vouwwagen :-))
We hebben hem pas al eens opgezet om te kijken hoe dat gaat, zijn we best even mee bezig geweest, maar dat heb je ook wat!!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 03, 2010, 10:01:31 am »

hoi cabanonjoeri,

heel veel plezier ermee!!
je hebt zeker veel bekijks met zo'n mooie vouwwagen!!
en het opzetten is even wennen, maar wel heel gemakkelijk. weinig stokken ;)
succes volgende week, ik ga duimen voor mooi weer en ik ben dan best benieuwd hoe het dan gegaan is!
groetjes,
bianca
Gelogd

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 03, 2010, 12:13:06 pm »

Welkom en veel plezier met jullie cabanon :J
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2010, 11:28:54 pm »

@CabanonJoeri
Nou, de voorspellingen zijn volgens mij wel weer aardig voor volgend weekeinde. Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn maar onze meiden van 3 en 4 vinden onze 'tent op wieltjes' helemaal geweldig!

Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2010, 11:39:35 pm »

@paulus:
jemig, wat een supertempo!
dat redden we nog niet. het systeem moeten we nog aanwennen. we hebben hem pas 2 keer proef en 1 keer echt opgezet.
het wegzetten van de spullen is bij ons nogal chaotisch te noemen. mijn man heeft daar totaal geen kaas van gegeten en dat komt dus allemaal op mij neer. komt er bij dat mijn man er dan bij gaat staan en proberen commentaar te leveren, met ook de opmerking er achter aan: ja, ik weet het toch niet (en dan zegt ie nog net niet: jij wilde een vouwwagen)..
ach, dat kost wat extra energie, maar gewoon vriendelijk lachen en doorgaan en denken aan een paar uur later, als het wel gezellig is ;)
over een paar jaar weten we niet beter.



Hi biccie,

zoals ik al aangaf is mijn vrouw een ster in het efficient inpakken en opbergen. Credits gaan grotendeels naar haar. Zij duikt de vouwwagen in met de lege kratten en tassen en er komen allemaal mooie pakketjes uit terwijl ik buiten alles een beetje probeer te organiseren. Het heeft ook geen zin om me met de binnenkant te bemoeien.

Wij hebben dit weekeinde ook weer lekker gekampeerd en nu hebben we de voortent niet opgezet, maar alleen onze grote luifel. We waren in iets meer dan een uurtje klaar. Natuurlijk hebben we dan veel minder te doen; de keuken en zo hoefde dan ook niet; en ook hebben we niet zoveel spul mee natuurlijk. Dat was maar goed ook want ik kon nog net de 2e helft kijken van het voetbal afgelopen vrijdag.

Trouwens, zijn er nog meer mensen met een kleine of grote luifel?
We hebben vorige jaar zowel een grote als een kleine luifel gekocht. We dachten dat dat voor een weekeinde met mooi weer ideaal zou zin, en dat is het ook. Je leeft dan toch eigenlijk de meeste tijd buiten. Ik ben benieuwd wat jullie van de luifels denken.

Groetjes,

Paulus
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #21 Gepost op: juli 06, 2010, 09:39:30 am »

hoi paulus,

we twijfelen nog voor zo'n extra luifel die op de wagentent past. (we hebben een bermkeuken, dus die moet altijd mee).
 jammer eigenlijk dat ze de voortentluifel niet universeel gemaakt hebben. zal ook wel commercieel zijn ;) maar ja, het neemt weer ergens extra ruimte in.
het is voor de weekenden idd wel makkelijk. en je gaat alleen maar een weekend weg als het echt mooi weer blijft, toch? dan heb je je tent gewoon niet nodig.
we nemen het dus in overweging. misschien volgend jaar? ik hoor graag ervaringen, ben dus benieuwd!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #22 Gepost op: juli 06, 2010, 01:33:31 pm »

Mooi vouwwagens bouwt Cabanon! Dat vinden niet alleen wij maar ook veel mede kampeerders die lang komen...

Maar wat doen jullie lang over het opzetten... bij ons staat ie met een uur toch wel compleet (twee personen) (inclusief zonne luifel). We zijn wel goed op elkaar ingespeeld en hebben goed het instructiefilmpje bekeken. Daarna ben je wel even bezig met het inrichten van wat zaken zoals stroom, koelkast, water voor de kraan etc. Maar na twee uur zitten we wel voor de tent..


We zijn nu een aantal keer weg geweest met onze Mercury en hij bevalt perfect. Lekker doorrijden in Frankrijk en totaal geen last van de kar. Ze ziet em alleen in de binnenspiegel.

Opzetten doen we als volgt:
- kar openklappen, spullen eruit, clips binnententen vastzetten.
- doek basistent naar beneden trekken en vastzetten (voorkant is idd erg kort! met de stokken stellen op eerste gaatje helpt iets maar we hebben nu      verlengers in de lussen gezet). Nu tevens de wagen met de scheerlijnen vastzetten aan de kant van de dissel! anders trek je hem krom bij opzetten voortent..
- grondzeil neerleggen en vastzetten. buizen erop leggen en daaroverheen voortent.
- voortent aan basistent ritsen en daarna aan gronzeil. Deel haringen vast zetten.
- Voorste stok eerst doorvoeren en daarna de boel iets optrekken en met een harig vastzetten. Daarna de stokken in de voortent zelf. Beginnend vanaf de wagen. Daarna de stok voor de keukenuitbouw.
- evt zonnescherm opzetten.
- alle haringen nalopen.
- keuken erin en inrichten.


Tent bevalt verder goed maar het is wel een enorm ding. Je moet er maar net plek voor vinden. Zeker i.c.m. zonneluifel. Je kan hem compacter opzetten door de voorste flappen aan de voortent op te rollen. Dit werkt prima en je past dan wel op de meeste plekken.
Over 10 dagen kom hij mn garage weer uit! Fijne vakantie iedereen!
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #23 Gepost op: juli 07, 2010, 11:10:50 am »

hoi GJT,

we zijn idd nog lang bezig... maar goed, ik heb een beetje ervaring met het helpen van het opzetten van een voortent aan een caravan en mijn man heeft totaal geen kampeerervaring... we hebben de vw pas vanaf april dit jaar en dus maar 1 keer opgezet. ik ben er van overtuigd dat we over een jaar of 2-3 net zo snel zijn. fijne vakantie in frankrijk!! wij gaan ook naar frankrijk om dezelfde redenen. lekker doorrijden en mooie omgeving! alleen moeten wij nog ff wachten... wat in het vat zit verzuurt niet ;)

@ paulus: die luxe luifel voor aan de wagentent is die groot? ik kan eigenlijk nergens maten vinden... hoe diep is hij? en heb je misschien een foto van het deze wagentent met luxe luifel?
hij kost nog 400 euro, vind het wel veel geld.....

groetjes,
bianca
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2010, 08:00:59 pm »

Hoi biccie,

de grote luifel is volgens mij ongeveer 200-220 cm diep. Aan de zijkanten is hij niet helemaal tot aan de grond (40-50 cm boven de grond). We kunnen er met 4en makkelijk onder zitten als het regent, en het voelt ruim aan. Het is inderdaad een behoorlijk bedrag en het vervelende is dat er ook een buis bijzit. Deze buis heb je echter al over als je de voortent dus niet opzet. En een luifel zonder buis verkopen ze niet. Inderdaad 400 euro voor teveel spullen. Commerciele logica.  ::)

We hebben lang getwijfeld of we hem wel of niet zouden kopen, zeker omdat we ook de kleine zonneluifel wilden hebben voor wat schaduw bij de tent. Dat vonden we eigenlijk belangrijker. Toen we deze laatste voor 100 euro op marktplaats vonden (winkelprijs is 269 euro), hebben we de grote luifel meteen aangeschaft. En het leuke is dat de zonneluifel ook weer op de grote luifel past. Voor de zonneluifel krijg je ook weer een andere buis, die heb je wel nodig want er zitten speciale pinnetjes aan.

We vinden het nog steeds een goede aankoop. Net als afgelopen weekeinde, dan is het heerlijk dat je de voortent niet op hoeft te zetten. Je leeft buiten, een bui overleef je wel, zeker als de temperaturen aangenaam zijn. Zijn er nog meer mensen die hem hebben? Jammer genoeg heb ik er nog geen foto's van.



Groetjes

Paulus
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: juli 09, 2010, 10:27:42 pm »

hoi paulus,

de zonneluifel hebben we ook. we hebben zo'n pakket genomen bij de wit. incl. zonneluifel, disselbak, ondertentje enzo..
zonneluifel is al heerlijk. fijn om te horen dat je deze ook aan de luxe luifel kan ritsen. dat wist ik niet.
we gaan nog overdenken. je zit toch met je bermkeuken... en waar laat je je koelbox? luxeproblemen ;)
ik ben ook benieuwd of er meer mensen zijn met ervaringen en foto's!
we wachten af :ZZZ
veel plezier,
groetjes,
bianca
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2010, 12:18:47 am »

Hoi biccie

als we met de grote luifel gaan, dan gaan we maar een paar dagen, dus onze eigen (losse) keuken zetten we dan niet op. Wij hebben zelf dus geen bermkeuken.  Het gaat immers maar om 2-3 nachtjes en met eten doen we dan iets makkelijks en een keertje uit eten, of frietjes... vinden de kids ook niet erg.  De koelbox zetten we dan in een van de ondertentjes.

Bij ons liggen normaal alle spullen die we niet nodig hebben onder een van de bedden (afdekhoes, grondzeil, voortent, stokken, haringen, achterkant etc). Onder het ander bed hebben we een ondertentje met daarin de kleding en ook de koelkast als we geen voortent hebben. Tafel en stoelen blijven gewoon voor de tent onder de luifel staan.

Met grote luifel en kleine aan elkaar heb je een behoorlijk grote overdekte ruimte hoor. Dat hadden we ook niet verwacht.

Wij hebben pas laat vakantie (7 aug), ik zal dan wel wat foto's maken maar dat wordt dan wel september voor ze erop staan. We hebben er in elk geval wel zin in, maar het is nog 4 weken  ;(

Groetjes

Paulus
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #27 Gepost op: juli 12, 2010, 09:05:40 pm »

Helaas is de doop van onze Neptune afgelopen weekend nog niet doorgegaan. We hadden schade aan de auto die moest gemaakt worden, en ons vervangend vervoer had geen trekhaak. Huurauto's met trekhaak schijnen allemaal al in het buitenland klaar te staan voor gestrande vakantiegangers.....

Maargoed; inmiddels hebben we onze auto weer en de Neptune is weer opgehaald bij de Wit. Onderhoud is uitgevoerd en paar kleine reparaties, hij is er nu weer helemaal klaar voor (en volgens de Wit is hij in prima staat gelukkig, het blijft een risico bij tweedehands). We hebben al onze kampeerspullen erin gelegd en nu staat hij weer in de stalling; klaar voor vertrek! Wij gaan begin augustus dus nog een paar weekjes geduld.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #28 Gepost op: juli 12, 2010, 11:07:33 pm »

Ik zie hier allerlei tips over het opzetten maar hebben jullie ook opzetinstructie's, die staan nog niet bij Cabanon. Als je de mogelijkheid hebt, graag inscannen en plaatsen :W :W
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #29 Gepost op: juli 13, 2010, 12:25:05 am »

Hoi muis,

ik geloof wel dat ik ergens een boekje heb liggen, maar ik was negatief verrast door de povere kwaliteit van de beschrijving. Volgens mij hadden daar meer mensen last van. Het boekje is deels in 3 talen (engels, nl en frans), en deels in 2 talen (engels en frans). In het nederlands is alleen de "Opzetinstructie voor uw Cabanon vouwwagen". Het is een kopie van een kopie van een.... en bovendien zijn de foto's erbij van een vouwwagen die ik helemaal niet herken als een Stratos of iets dergelijks. Het is heel erg generiek.

Of zijn er betere boekjes in de omloop? Wij hebben onze wagen namelijk 2e hands uit Engeland en kregen dit boekje erbij dus vandaar dat het nederlandse deel beperkt is.

Ik zal wel wat scannen en posten later deze week. Maar ik betwijfel of mensen er iets aan hebben.

Groetjes,

Paulus
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal