Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #30 Gepost op: juli 13, 2010, 08:35:03 am »

hoi muis en paulus,

dat beruchte boekje hebben wij ook :N
je kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen.
wij hebben de vouwwagen nieuw gekocht bij de wit. aan dat boekje heb je dus bar weinig.
we hebben wel een hele goede uitleg gekregen van de wit en we mogen altijd bellen/langskomen voor vragen.
wel klantvriendelijk hoor, daar bij de wit.
op de site van de wit staat een demofilmpje over het opzetten van de tunnelvouwwagen, kan je ook al aardig wat uithalen, maar veel hebben we met gezond verstand en logisch nadenken moeten doen.
ondertentje opzetten bijvoorbeeld, binnendak van het slaapgedeelte en het vastzetten van je zonneluifel met banden.... het was soms ff puzzelen (en vloeken :#)...
ik geloof niet dat er een goede kant en klare omschrijving bestaat voor deze tunneltent vouwwagens. maar als je leest hoe wij het hier omschrijven, kom je ook ver... ik heb al goede tips gekregen van jullie, thx!!!!

joeri en paulus, heel veel plezier alvast! wij gaan ook pas laat, we vertrekken de 15de augustus, heb er ook al heeeeeel veel zin in!
ik zie de foto's in september wel ;)
maken wij er ook een paar! wordt een leuke verzameling: de stratos, de neptune en de manga!

groetjes,
bianca
Gelogd

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #31 Gepost op: juli 13, 2010, 10:53:05 pm »

Dat klinkt als een bijzonder boekje :# Maar ja, iets is meer als niets dus Paulus graag! :J
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #32 Gepost op: juli 14, 2010, 03:30:31 pm »

Hoi allemaal,

Ook wij hebben een nieuwe Cabanon mercury gekocht met een luxe bermkeuken bij de wit in schijndel.

In het begin hebben wij getwijfeld tussen de manga en de mercury. Het enige waar wij over aan het twijfelen waren was het formaat van de mercury inclusief luifel. De manga vonden wij aan de andere kant binnen in de voortent weer te klein. Na lang twijfelen toch de mooie mercury gekocht. In de toekomst alleen even kijken naar de grootte van de plek. Maar als je de vouwwagen iets schuin op de plek zet dan heb je maar 8,5 meter nodig ipv de 10 meter.

Afgelopen weekend zijn we gaan proefkamperen en de vouwwagen is echt perfect. Het opzetten ging in het begin nog niet zo soepel, maar met wat pauzes hebben we er 2 uur over gedaan (inclusief inrichting). Nu we weten hoe het moet zal het de volgende keer wel een stuk sneller gaan. Zal wel zeker in een uurtje moeten lukken. De reacties die wij op de vouwwagen hebben gekregen waren allemaal erg positief.

Na dit weekend hebben wij nog getwijfelt of dat wij een luxe luifel zouden moeten kopen voor de zomervakanties. Een voortent heb je met mooi weer niet nodig. Na een bezoekje bij de wit is onze twijfel weggenomen. Een luxe luifel is niets voor ons. Als wij op een camping staan heb je een keuken/koelkast en nog wat andere dingen buiten staan. En als je er dan ook nog zelf onder wil gaan zitten dan begint het erg krap te worden. Het luifel is aan de bovenzijde 2,5 meter diep en dan loopt ie schuin naar beneden naar 1,5 meter vanaf de wagen. De ronding is ook een stuk kleiner dan de buitenzijde van de vouwwagen wagen. Het luifel is misschien fijn als je 1 dag op een overnachtcamping staat en je wilt alles droog hebben staan. Wij zetten onze keuken gewoon buiten en dan leggen wij het dekzeil er overheen.

Over 5 weken gaan we nog 2 weken naar het iseomeer in italie met onze vouwwagen.

De gebruiksaanwijzing die je erbij krijgt kan je net zo goed weg doen. Het enige goede is het a4tje dat we gekregen hebben bij de wit.

Even een vraagje voor de andere mercury gebruikers. Waar leggen jullie de voortent en het kuipzeil tijdens het rijden. Ik leg het namelijk bovenop de wagentent en daarna het zeil erop.

Groeten Dennis
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #33 Gepost op: juli 14, 2010, 09:28:49 pm »

De mensen waar wij hem van gekocht hadden lieten de voortent tijdens het opruimen gewoon aan het kuipzeil vast zitten.
Zolang het kuipzeil schoon is en je vouwt zo dat het kuipzeil de tentstof niet raakt lijkt ons dit wel prima te werken.
Wij leggen het dit opgevouwen pakketje gewoon in de ruimte tussen de bedden in. Bovenop de ingeklapte tent gebruiken wij de ruimte voor campingstoelen en tafels etc.

Ik heb een a4' tje dubbelzijdig met opzetinstructies ingescand. Zal hem even fatsoeneren in fotosjop dan zal ik hem zo posten.
=> Update: Inmiddels gepost op het sub-board: Instructieboekje/tekeningen
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2010, 09:43:45 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #34 Gepost op: juli 15, 2010, 09:45:12 am »

Hallo,

Wij doen het precies andersom met inpakken. Tafel en stoelen in de wagen en het tentdoek en kuipzeil bovenopde wagen. Als je het kuipzeil eraan laat zitten moet die echt goed schoon zijn. Dat is meestal bij ons niet het geval.

Wij zijn afgelopen weekend weggeweest met onze mercury vw en wij hadden onder het kuipzeil een zeiltje neergelegd zodat het kuipzeil niet vies zou worden. Nadat wij een flinke regenbui hebben gehad lag er water tussen het kuipzeil en het zeiltje. Dit water zat er ondanks de warmte lang onderblijven liggen. Het is niet echt prettig om het steeds te horen klotsen onder je voeten.
Wat gebruiken jullie onder het kuipzeil en waarom?

Wij hebben een luxe bermkeuken met 3 pits gasstel en een gootsteen. Achterop de keuken (de kant waarmee die tegen de wagen aankomt) zitten een paar van die schuimstrippen. Nu door zijn door de warmte deze strippen losgekomen, de lijmlaag van die strippen laat los. Hebben meer mensen dit probleem?

Alvast bedankt allemaal :)!

Groeten Dennis
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2010, 02:56:28 pm door Dennis76 »
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #35 Gepost op: juli 15, 2010, 08:58:46 pm »

Hoi Dennis,

wij pakken op dezelfde manier in, tafels en stoelen in de wagen en de voortent en grondzeil bovenop.

Onder het kuipzeil gebruiken wij niets. We maken de grond goed schoon van scherpe zaken en dan gaat ons kuipzeil gewoon op de grond.

Wij hebben geen bermkeuken maar onze achterkant heeft ook van die tochtstrippen op de achterwand. Deze laten ook deels los. Beetje een knullige oplossing vind ik het wel, maar er zit nog genoeg op.

Paulus
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #36 Gepost op: juli 15, 2010, 08:59:42 pm »

De mensen waar wij hem van gekocht hadden lieten de voortent tijdens het opruimen gewoon aan het kuipzeil vast zitten.
Zolang het kuipzeil schoon is en je vouwt zo dat het kuipzeil de tentstof niet raakt lijkt ons dit wel prima te werken.
Wij leggen het dit opgevouwen pakketje gewoon in de ruimte tussen de bedden in. Bovenop de ingeklapte tent gebruiken wij de ruimte voor campingstoelen en tafels etc.

bij de manga zit het kuipzeil er aan vastgenaaid en kan dus niet losgeritst worden. op zich, als je hem goed schoonmaakt, levert het geen problemen op.
en wij vouwen hem zo op dat hij passend bovenop komt te liggen. en daar leggen we de tafel en 2 stoelen bij op. en ook de costa vloermat komt erbij. ken net :O

Wij zijn afgelopen weekend weggeweest met onze mercury vw en wij hadden onder het kuipzeil een zeiltje neergelegd zodat het kuipzeil niet vies zou worden. Nadat wij een flinke regenbui hebben gehad lag er water tussen het kuipzeil en het zeiltje. Dit water zat er ondanks de warmte lang onderblijven liggen. Het is niet echt prettig om het steeds te horenk klotsen onder je voeten.
Wat gebruiken jullie onder het kuipzeil en waarom?

Wij hebben een luxe bermkeuken met 3 pits gasstel en een gootsteen. Achterop de keuken (de kant waarmee die tegen de wagen aankomt) zitten een paar van die schuimstrippen. Nu door zijn door de warmte deze strippen losgekomen, de lijmlaag van die strippen laat los. Hebben meer mensen dit probleem?

Alvast bedankt allemaal :)!

Groeten Dennis
wij gebruiken gewoon van dat goedkope plastic eronder. we hebben in de meivakantie weinig last gehad van water eronder (en heel veel regen). het plastic was wel veel groter dan de maat van de voortent. we hebben het plastic omhoog teruggevouwen, maar ik weet niet of het daar aan lag.
dat van het loslaten van die stripjes, dat was bij ons ook gelijk. zal dan wel een euvel van de stripjes zijn. we hebben het  zo gelaten en als we de keuken er terug opzetten, dan duwen we het voorzichtig aan en dan zit het klem, maar ze laten gewoon weer los als je de keuken er af haalt. mischien op te lossen met dubbelzijdige tape? zijn we zelf ook nog over na aan het denken...
succes allemaal en nog bedankt voor de opzet instructies!!
bianca
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #37 Gepost op: juli 15, 2010, 09:02:19 pm »

oh, nog een kleine toevoeging over het plastic:
er zijn mensen die er worteldoek onderleggen. laat vocht er door, maar je zeil wordt, sl het goed is, niet vuil.
het is wel een duurdere oplossing.
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #38 Gepost op: juli 16, 2010, 07:50:41 am »

Hoi Paulus en Biccie,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik denk dat ik er worteldoek onder ga leggen. Toch weer net wat extra bescherming voor het kuipzuil en het zal niet zo vies worden. Als ik terug ben van vakantie zal ik wel laten weten hoe het bevallen is.

Ik heb contact gehad met de wit in schijndel (vouwwagen zit nog in zijn garantie, 3 weken oud) en het probleem van de tochtstrip voorgelegd. Het schijnt een probleem te zijn die alle bermkeukens van cabanon hebben. Ze hadden voor mij eventueel ander soort strips die ze erop konden zetten. Die waren iets beter, maar hadden ze niet meer op voorraad, moesten ze nog bestellen. Of je kon de bestaande strip eventueel met een soort bisonkit vastlijmen.

Waar gaan jullie naartoe op vakantie? Hebben jullie al problemen gehad met de grootte van de kampeerplek?

Groeten Dennis
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #39 Gepost op: juli 16, 2010, 09:00:56 am »

Hoi Dennis,

wij gaan naar de vendée in frankrijk. we hebben speciaal naar het oppervlak van de plaatsen gekeken en daar de camping op uitgezocht. (met behulp van de campinggids)
in de meivakantie zijn we naar de pekelinge geweest in oostkapelle. had ook ruime plaatsen. wel met privésanitair genomen.
er stond op een ander veld een neptune (of een mercury), en die paste er net op... die van ons is dan net iets korter.

linkje van camping in frankrijk:
http://www.camping-la-garangeoire.com/

jullie naar italie, lees ik? heb je een ruime plek?

groetjes,
bianca
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #40 Gepost op: juli 16, 2010, 09:08:23 am »

Beste Dennis,

Zelfde probleem hier met de strips bij warmte... Ook gebeld met De Wit maar ik heb geen zin daar weer heen te rijden voor nieuwe strips.. Kijk eens bij de bouwmarkt voor tochtstrips. Werkt perfect. Vastlijmen kan natuurlijk ook.

Inpakken doen we net als jullie. Zonneluifel, voortent, grondzeil en extra tenttapijt in de voortent aan op de tent. Stoelen en tafel zitten bij ons in de disselbak. De stokken hebben we in een hoes en deze zet ik met twee spanbandjes op de bermkeuken! weegt toch niets. Zo houd je de hele wagenbak tussen de bedden vrij! ideaal.

Ik zal hem zo uit de garage rijden.. zondagmorgen vertrekken...  O0
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #41 Gepost op: juli 16, 2010, 01:01:42 pm »

Hoi Bianca,

Wij gaan dit jaar in augustus naar lago d'Iseo in italie op camping del sole (http://www.campingdelsole.it). Je kan daar kiezen voor een normale plek of een grootte plek. Wij met onze Mercury hebben natuurlijk een grootte plek gekozen ... haha :P)! Ik ga er vanuit dat ie daar gewoon zal passen. We zijn al een keer naar deze camping geweest, maar dan met een tent en we hadden toen een normale plek. Het zal wel goed komen .... hoop ik .. haha! Je hoeft op deze plaatsen je auto niet te parkeren. Je hebt een centrale parkeerplaats. Deze locatie is erg mooi, een meer vol in de bergen, prachtig!

Fijne vakantie in Frankrijk!

Groeten Dennis
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #42 Gepost op: juli 16, 2010, 05:23:23 pm »

Hoi

ik heb net een Cabanon instructieboekje gepost in het daarvoor bestemde topic.

Over de grootte van de plaats, wij zoeken vaak een plaatsje in een hoek van een veldje en zetten dan de wagen met zijn achterkant zover mogelijk naar achter in de hoek.

We hebben een keertje meegemaakt dat we net naast een hoek stonden en het zicht van de mensen naast ons blokkeerden. Dat was heel vervelend, maar gelukkig waren het aardige mensen en snapten ze wel dat we er niets aan konden doen. En bovendien hadden zij hun positie op hun plaats ook niet helemaal lekker gekozen.

Groetjes,

Paulus
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #43 Gepost op: juli 18, 2010, 09:02:16 am »

we zijn gisteren bij de wit geweest om eens te kijken hoe die luxe luifel er uit ziet. ze hebben helemaal achterin een model staan. best veel ruimte en ze hadden de bermkeuken er ook bij gezet. tja, twijfeltwijfel... hoe vaak gaan we een weekendje weg?
de verkopers herkenden ons trouwens wel, vind ik dan wel weer een opsteker.
we hebben ook een mooi windscherm gezien. met stevige buizen, halfrond. die zou je er dan mooi voor kunnen zetten om het een beetje af te sluiten voor de wind. (er zaten doorzichtige ramen in, dus niet dat je dan uit het zicht zit, hoor).
het was trouwens poepie-druk! jemig, het leek wel of half kamperend nederland nog wat kwam inslaan. (net als wij ;))
het windscherm komt er in ieder geval wel, maar ff doorsparen, want hij kost nog 150 euro.
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #44 Gepost op: juli 18, 2010, 10:04:59 pm »

Hoi Bianca,

Wij hebben ook bij dat luifel staan te kijken. Ik vond de ruimte onder het luifel best tegen vallen. Vooral omdat ik best groot ben en als de keuken tegen die rechte wand aanstaat dat ik daar niet genoeg hoogte heb om daar te staan. Wij waren ook erg geinteresseerd in dat luifel als vervangen van de voortent als we op zomer vakantie waren. Dan hebben we ook een koelkast en wat andere dingen onder het luifel staan en dan heb je niet al te veel ruimte over. Hij zou eigenlijk nog een meter dieper moeten zijn. Ik dacht dat ik hem niet veel zou gebruiken. Als we in nederland weggaan dan is het wel fijn om de grootte tent op te zetten omdat het weer hier niet echt stabiel is. Daarnaast kan onze kleine meid van 9 maanden beter in de voortent spelen. Ik ben benieuwd of jullie hem wel gaan aanschaffen en wat jou ervaring dan is.

Groeten Dennis
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal