Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #45 Gepost op: juli 19, 2010, 08:17:30 am »

hoi Dennis,

als je lang bent, dan sta je aan de zijkanten idd er tegen aan. wij zijn alletwee klein van formaat, dus dat probleem hebben we niet.
je kan aan je luxe luifel ook nog je zonneluifel ritsen. dat scheelt dan weer wat in lengte.
we gaan nu afwegen of we ook echt weekenden er mee weg willen. en of we het in frankrijk fijner vinden met tent of toch liever een luifel willen.
onze voortent is bijna net zo diep als de ruimte onder de luifel. als je de mercury gewend bent, dan is dat klein.
ik heb er nog in gestaan, in de mercury, maar, jemig, wat een ruimte! dan is die van ons echt inieminie. maar wij delen hem met drieën en mijn dochter wordt dit jaar alweer 10. die heeft wat minder ruimte nodig om te spelen.  die ligt het liefst heel de dag in haar slaapgedeelte te nintendo-en, als het aan haar ligt ;)
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #46 Gepost op: juli 20, 2010, 09:16:21 am »

Hoi Bianca,

Wat ik jammer vond aan het luifel is dat ie aan de onderzijde maar 1,5 meter diep is. Maar ja ... die verkoper zei ook de meeste mensen dat luifel gebruiken op een overnachtcamping zodat ze dan wat spullen droog kunnen neerzetten.

Ik vind de manga ook nog steeds erg mooi. Nu kan ik zeker nog wel wat vragen stellen waar wij toen over aan het twijfelen waren bij onze keuze....haha!

Kan je het kuipzeil goed schoonmaken, omdat die aan de tent vast zit?

Waar hebben jullie de bermkeuken staan? Als je hem aan de zijkant zet dan staat ie ver van de tent af .....

Als ze ook een manga hadden met een keukenuitbouw dan hadden wij die zeker genomen.  Maar ja .... die is er niet ... ! :N

De mercury is echt een super tent ...... je moet alleen even opletten met de grootte van de kampeerplek.

In totale lengte scheelt het met de manga maar 80 cm in lengte ..... hebben jullie ook problemen met de grootte van de kampeerplekken gehad?!

Groeten Dennis
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #47 Gepost op: juli 20, 2010, 01:02:41 pm »

hoi Dennis,

het schoonmaken van het kuipgrondzeil was niet moeilijk. de tent vouw je op de binnenkantgedeelte op en dan vouw je hem in 3-en in de lengte op. het gedeelte wat dan van onder naar boven wordt gevouwen maak gelijk schoon en droog. alleen moet het dan niet met bakken regenen... dan is het geen feest om in te pakken. bij de mercury kan je dan nog de tent los van het modderige onderzeil halen en appart verpakken. lijkt mij iets makkelijker.

de bermkeuken hadden we in de meivakantie gelijk rechts in de lengte staan. inderdaad iets van de wand af. op zich viel het mee.
als we naar frankrijk gaan zetten we hem, denk ik, tegen het rechtse slaapgedeelte aan. dan kunnen we de koelbox links wegzetten. daar stond in de meivakantie de kachel.

problemen met de plek hebben we nog niet gehad. we hebben hem pas 1x opgezet en dat ging goed. we hadden hem zelfs iets te ruim weggezet en nog ruimte over.
80 cm is best veel. hij lijkt vele malen groter!

groetjes,
bianca
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #48 Gepost op: juli 20, 2010, 01:54:21 pm »

Hoi Bianca,

Ik dacht ook dat de mercury veel groter was dan de manga. Ik geloofde alle plaatsjes met maten ook niet meer. Ik heb hem toen daar bij de wit opgemeten en het scheelt echt maar 80 cm. Bij de mercury komen de scheerlijnen van het vaste luifel tot aan de windvangers en bij de manga komen deze net zo ver.
Ik denk dat het veel ruimer lijkt door de keukenuitbouw. Maarja .... wij hebben allebei onze keuze gemaakt met de vouwwagen ...  :)haha!
En we hebben allebei een juiste keuze gemaakt. Nu eerst lekker met vakantie!!

Groeten Dennis
Gelogd

didus

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 09, 2010, 11:43:55 am »

Hallo allemaal,

vorig najaar een nieuwe Cabanon Neptune gekocht en dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Frankrijk vendee.
mijn ervaringen zijn zeer goed.
De wagen ligt als een zonnetje achter de auto vergaat soms dat ik nog een aanhanger had.
Je haalt zonder problemen de 120 km/uur.
We hebben op de heen reis een tussen stop gemaakt en overnacht in alleen het klapgedeelte.
Opzetten en afbouwen was in een klein half uurtje klaar.
Op de camping hebben wij op ons gemak de complete tent opgezet in een uurtje of 4.
De volgende dag werden wij aangesproken door een stel wat ook met een Neptune  op de zelfde camping stonden en zij waren ook zeer positief over de Neptune.
Er is ook een stel langs geweest ze overwegen om ook een Neptune aan te schaffen.
Wij hebben hun een uitgebreide rondleiding gegeven.
Tevens denken veel mensen dat het een tent is en geen vouwwagen.
En vlak voordat we weggingen zagen we dat er weer een Neptune bij was gekomen en de zelfde positieven geluiden.
Het enige waar ze over klaagde en wij ook zijn de bedden. Deze zijn zo hard dat het lijk of er geen matras tussen zit.
We gaan deze winter op zoek naar een goed alternatief.
Ik hou het forum in de gaten over de mogelijk heden Ikea matras, zelf opblazende matrassen enz.
 Groet,
Eric
Gelogd

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 10, 2010, 01:34:34 am »

Gefeliciteerd met jullie aankoop en heel veel plezier gewenst. Ja de matrassen, daar is al veel over geschreven :J Wij hebben net een ander, helemaal super. De dekmatras gaat niet meer mee. In sept hebben we een klapweekend voor de leden dan kun je ook verschillende oplossingen zien
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 10, 2010, 07:56:31 pm »

hoi eric,

wat gezellig dat je steeds meer mensen tegen komt met een tunneltentvouwwagen!
ik ben benieuwd wie wij tegen gaan komen ;)
de matrassen zijn niet echt om over naar huis te schrijven. wij hebben een traagschuim opdekmatras gekocht bij de leen bakker. dit help goed. na een lange nacht voel je het wel een beetje, maar het slaapt heel goed.
vrienden van ons gebruiken een intex luchtbed. werkt ook goed...dan voel je helemaal die plank niet meer.. en het pakket is iets kleiner dan zo'n traagschuimmatras.
het is maar wat je prettig vindt!

succes en veel plezier!
bianca
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 11, 2010, 12:20:39 pm »

Hallo Eric,

Jullie Neptune is uit 2009? Ik heb namelijk afgelopen juli 2010 een mercury gekocht en de verkoper vertelde mij dat vanaf 2010 de matrassen steviger zijn invergelijking met vorig jaar, misschien zit daar het verschil!? Wij zijn er alleen nog maar een weekendje mee weggeweest en toen hadden wij geen problemen met de matrassen. Over 3 weken gaan wij naar Italie, als ze niet goed zijn dan merken we het dan wel ..... helaas :N! Hopelijk hebben we er geen last van!

Groeten Dennis
Gelogd

fbez

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:54:42 pm »

Wij zijn sinds kort troste bezitters van een cabanon columbia. Het opzetten duurde de eerste keer wat langer dan ik had verwacht, van af de voorkant bleef de voorwand een cm of 5/6 boven de grond hangen en die heb ik een keer of 8 weer losgehad, aan bogen gesjord, spanband los, dan weer vast etc. Toen toch maar vrede gesloten met het idee dat de voorkant net niet helemaal goed staat. De volgende keer wat meer aandacht schenken aan waterpassen en goedleggen grondzeil.

Maar wat een ding zeg, met de voorwand open en de extra zonneluifel bleek het geen probleem met 14 man droog te zitten tijdensde regen.

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:56:58 pm »

Ha, dat klinkt als een echte aanwinst voor een klapweekend dus (hoewel het tijdens de klapweekenden nooit regent natuurlijk!)  :H :H :H
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Senna

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 22, 2010, 11:13:28 pm »

Hallo Allemaal.

Wij hebben sinds mei 2009 een Cabanon Mercury.
Ondertussen 5 keer mee weggeweest, en het is een fijne wagen.

Wij vonden de bedden ook slecht. hebben er wel dikkere matrassen bijgekocht van de dealer, maar beviel nog steeds niet.
hebben er nu 2 weken voor het eerst een eierdopmatras ondergehad.Heerlijk geslapen, alleen...dit ademt niet. De plaat was helemaal vochtig :-(.

Verder veel bekijks. Mensen denken dat het een tent is.
Wij hebben er zelf een bagagerek opgemaakt. Super! Een dakkoffer en 2 fietsendragers passen erop.

Leuk om alle ervaringen hier te lezen.

Groet, Senna
Gelogd

karin

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:18:18 pm »

Beste allemaal,

Dit jaar dus voor het eerst met onze Cabanon manga op stap geweest, ruim 3 weken vakantie en ook nog een lang weekend. Wij overwegen zeker om de luifel die je direct aan de wagen vast kan maken te kopen. Voor onderweg heel handig. Zeker omdat ik hoorde dat daar dan ook de zonneluifel weer aan kunt maken. Maar de voortent zelf staat ook heel snel. Wij zijn heel blij met onze cabanon. We hebben bij Ikea een opdekmatras gekocht en we slapen heerlijk. Ook het vaste grondzeil is een fijn. We leggen er gewoon van dat dunne plastic onder, met schoonmaken zijn we dan zo klaar. '

De voortent en de imperiaal moeten helaas wel even terug naar de winkel. Bij de voortent is een naadje los. En bij de imperiaal krijgen we 1 van de schroeven niet meer vast, waarschijnlijk is er een probleem met de schroefdraad. Maar dat wordt opgelost.

Nog even dit: we hebben inmiddels ontdekt waarom er 3 stroken zitten om de bevestigingsscheerlijnen aan vast te maken, 1 is voor de scheerlijn om de tent te spannen. De andere twee kan je om de tentstok heen bevestigen voor extra stevigheid. Heeft een oom ontdekt tijdens het familieweekend en het lijkt heel erg logisch. Maar in de waardeloze handleiding vind je dit allemaal niet terug.

We zien al weer uit naar volgend jaar. Helaas lang wachten voordat het weer zover is....

Allemaal heel erg veel plezier met jullie tunnelvouwwagen!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:22:48 pm »

Beste allemaal,

.
We zien al weer uit naar volgend jaar. Helaas lang wachten voordat het weer zover is....

Allemaal heel erg veel plezier met jullie tunnelvouwwagen!

Tja je kunt ook nog een keer langskomen op het klapweekend zie http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5402.0.html
dan kunnen wij die ook zien en bewonderen 8)
Gelogd

karin

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #58 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:25:09 pm »

Leuk idee, maar voor ons is het kamperen na de vakantieperiode helaas echt afgelopen. Volleybalseizoen begint weer... Misschien een voorjaarsweekend?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #59 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:36:53 pm »

Leuk idee, maar voor ons is het kamperen na de vakantieperiode helaas echt afgelopen. Volleybalseizoen begint weer... Misschien een voorjaarsweekend?
Het voorjaarsweekend staat ook alvast en wel het pinksterweekend...vrijdag t/m maandag

Dus nu al vast opschrijven in je agenda :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal