Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #60 Gepost op: augustus 27, 2010, 11:35:01 am »

Leuk idee, maar voor ons is het kamperen na de vakantieperiode helaas echt afgelopen. Volleybalseizoen begint weer... Misschien een voorjaarsweekend?

Dan is de competitie nog niet begonnen hoor  ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #61 Gepost op: september 01, 2010, 08:48:56 am »

hallo cabanonners,

we zijn eergisteren weer thuis gekomen na 2 (veel te korte) weken frankrijk.
voor ons de 2de keer dat we op vakantie gaan met de vw. het opzetten ging, nadat we de vouwwagen bijna waterpas hadden staan, redelijk snel. maar toch wel een uurtje of 3 bezig eer  bier en  KK. maar het ging heel goed!
verder hebben we de hevige stortbuien ook overleefd (ja, die hebben we ook gehad in frankrijk :()
alleen voor de bedden hebben we nog een extra luchtbed gekocht. na 3 nachten bleek dat het schuimmatras echt geen toevoeging gaf. we hadden allebei last van onze rug..
dus een luchtbed met daarop het traagschuimmatras en dat ging perfect. sliep net als thuis.
we hadden ook een nieuw windscherm gekocht en die vonden we geweldig! ik zal een foto er bij zetten. het is een leuke combi! (de vlaggetjes zijn voor de verjaardag van onze dochter, die is 11 geworden tijdens onze vakantie!)

het afbreken viel ons toch wel weer een klein beetje tegen. de onervarenheid speelde mee. we zijn bij elkaar bijna 4 uur bezig geweest eer we weg konden rijden.
dus: alles inpakken en inladen en dan inklappen. het inklappen nam het minste tijd in beslag. bijna 1.5/2 uur...

wij overwegen nog steeds om de luifel aan te schaffen, zeker als we volgend jaar naar zuid-frankrijk willen. dan heb je geen voortent nodig.
we kijken er heel erg naar uit om volgend jaar weer op pad te gaan en we hopen dat het dan weer een stukje sneller gaat ;)

groetjes,
bianca
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #62 Gepost op: september 01, 2010, 10:02:04 am »

Er loopt ook elders een thread over het inklappen/inpakken. Je ziet bij heel veel mensen dergelijke tijden met opruimen. Althans, als je AL het opruimen bij elkaar optelt.

Je zegt misschien de luifel aan te schaffen. Maar er zitten nu toch al 2 luifels aan??? Of kun je de voorwand van de voortent er niet uit ritsen?
Ik snap overigens de keuze heel goed, want zo stonden wij ook in zuid-frankrijk, met 1 lange luifel, aan de wagen.

Verjaardagen in de vakantie zijn leuk! Ik weet er alles van, want ben altijd in de zomervakantie jarig geweest. Ik was nu met dochterlief als 'vooruit geschoven post' in Duitland gestationeerd. En zie : vlaggetjes en balonnen




Die bloemenketting maakt het natuurlijk hemelaal af.
 :#
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #63 Gepost op: september 01, 2010, 02:31:24 pm »

Ziet er een feestelijk setje uit.

Fijn dat de vakantie met de vw bevallen is. En ja hoor in Frankrijk kan het stevig regenen :#
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #64 Gepost op: september 14, 2010, 11:34:45 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn weer net 2 dagen terug uit het mooie lago d'iseo in italie. We hebben daar 2 weken gestaan met onze mooie cabanon mercury. We hadden daar een grote kampeerplek, voor italiaanse begrippen dan .... haha! De kampeerplek was 8,5 meter bij 8,5 meter. We moesten onze vouwwagen schuin op de plek zetten en dan paste het net, helaas wel zonder luifel. We hebben heel veel positieve reacties gehad op onze vouwwagen. In eerste instantie denken de meeste mensen dat het een tent is. We hebben wel vlak voor de vakantie het luxe luifel gekocht. Bij de aankomstdag waren we te moe om de hele tent op te zetten en toen hebben we het wagentje met luxe luifel op gezet. De dag voordat we zouden vertrekken hebben we de voortent afgebroken en het luifel aan het wagentje gezet. Omdat het toch nog mooi weer zou blijven zijn we 2 dagen extra gebleven. We hadden toen aan het luxe luifel nog wel het andere luifel gezet. Het is echt een super fijne combinatie ..... ook nog erg ruim. Deze combinatie is goed als het mooi warm weer is. We waren alleen een beetje aan het zoeken waar we het beste onze kleren en zo konden laten. We gebruiken dit luifel allen bij aankomst en vertrek en misschien nog voor een weekend. Wij hebben geen extra matrassen op de standaard matrassen gelegd en we hebben super goed geslapen. Vanaf dit jaar zijn er wel betere matrassen in de vouwwagens gekomen.

Het enige wat me opviel is dat de kleur van het luxe luifel en de kleine luifeltje net iets anders in. Het is allebei all weather doek, maar ze hebben net een andere tint. Hebben meer mensen hier last van?

 Maar 1 ding is zeker ..... het is een super vouwwagen!!!

Groeten Dennis
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #65 Gepost op: september 17, 2010, 09:06:30 pm »

Beste Dennis,

Leuk je ervaring te horen met de luxe luifel! Heb je misschien ook een foto van de luxe luifel aan de Mercury en zou je deze met ons willen delen?
Ik ben erg benieuwd hiernaar.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #66 Gepost op: september 18, 2010, 04:21:42 pm »

fijn dat het zo goed bevallen is!
ben ook wel benieuwd naar een foto ;)
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #67 Gepost op: oktober 07, 2010, 10:29:01 am »

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurt, maar hier zijn de foto's dan van het luxe luifel. De ene foto is net bij aankomst, daarom is het nog zo een rotzooi.....haha! De andere is aan het einde van de vakantie toen we toch nog besloten om langer te blijven. We hebben toen ook nog het gewone luifel eraan gezet. Het is een super luifel, het geld zeker waard!! Ik heb nog contact gehad met de wit in schijndel over het kleurverschil, maar daar hadden ze eigenlijk geen antwoord op. Er is maar 1 kleur en dat is deze, het is trouwens wel all weatherdoek!

Groeten Dennis
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #68 Gepost op: oktober 07, 2010, 07:32:22 pm »

ziet er goed uit. maar ik denk niet voor de hele vakantie, maar inderdaad wel voor een weekend of een kortere vakantie, of zoals jij deed, bij aankomst en vertrek.
we zijn er nog niet over uit. we gaan er volgend jaar weer over nadenken, als hij weer van de stalling wordt gehaald, denk ik.
grtz, bianc
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #69 Gepost op: oktober 07, 2010, 07:52:22 pm »

Beste Dennis,

Bedankt voor het plaatsen van de foto's! ziet er toch wel praktische uit. Je kunt nu op een kleinere plek uit de voeten!

We gaan hem overwegen op basis van je foto's!
Gelogd

Dennis76

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #70 Gepost op: oktober 08, 2010, 07:45:31 am »

Hoi,

Nou, graag gedaan! Als je er nog iets over wilt weten dn hoor ik het wel.

Wij gebruiken hem dan voor een weekend, aankomst en vertrek. Wij hebben ook wel gekeken of het mogelijk is om deze op de zomervakantie te gebruiken ipv de voortent. Wij zijn daar nog niet overuit, we zijn nog erg zoekend waar je al je spullen moet laten, qua voorraad, kleding etc..... Wij hebben namelijk ook een kastje voor de kleding en we hebben ook nog veel spullen liggen voor onze kleine meid van 1! Met een voortent ligt toch alles beter opgeborgen. Maar als de voortent eraf is of op een overnachtcamping staat tenminste wel alles droog en zit je ook nog een beetje gezellig.

Op naar de volgende vakantie, we hebben er alweer zin in. We weten al precies wat we volgend jaar willlen :J! Maar voorlopig staat ie stil in de garage :ZZZ!

Groeten Dennis
Gelogd

wergeaster

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #71 Gepost op: januari 16, 2011, 11:09:42 pm »

Hallo,

Ik heb nog geen ervaringen, maar wij hebben een Neptune gekocht.  8)
Er wordt gesproken in dit forum over een instructiefilmpje van De Wit voor het opzetten. Staat die op internet of kreeg men die bij de wagen?
(wij kochten hem van een particulier en hebben samen met hen de wagen een keer opgezet)
Later dit jaar lezen jullie vast onze kampeerervaringen.

Gelogd

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #72 Gepost op: januari 16, 2011, 11:14:24 pm »

veel plezier met jullie vouwwagen, hier staan 2 instructie's http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,141.0.html voor het filmpje zal ik even kijen of ik hem snel kan vinden
Gelogd

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #73 Gepost op: januari 16, 2011, 11:44:13 pm »

Ik kan hem niet zo snel vinden maar misschien heeft iemand hem thuis. Ik zal van de week ook nog wel even zoeken
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #74 Gepost op: januari 17, 2011, 02:42:17 pm »

hoi wergeaster,

welkom hier en veel plezier alvast met je mooie vouwwagen!
ik ga zo even kijken of ik het filmpje nog kan vinden, hij stond toen op de site van De Wit.
het is even de kneep krijgen en redelijk logisch nadenken, maar als hij staat, dan staat hij als een rots!
grtz, bianc
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal