Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #75 Gepost op: januari 17, 2011, 02:55:33 pm »

helaas is het filmpje weg! ook op you tube niks meer te vinden :(
tja, dan wordt het op gevoel, maar het wijst zichzelf wel uit hoor ;)
succes!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #76 Gepost op: februari 19, 2011, 05:17:29 pm »

Hier het filmpje van De Wit waar je, ongeveer, kunt zien hoe een Cabanon Mercury opgezet moet worden. Misschien heb je er iets aan.

http://www.youtube.com/watch?v=NzATatIX2ko
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #77 Gepost op: februari 19, 2011, 05:26:40 pm »




;)

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #78 Gepost op: februari 19, 2011, 07:37:02 pm »

alex bedankt, alex bedankt!
alex alex alex bedankt!!!
 ;)
Gelogd

boxteltjes

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #79 Gepost op: april 03, 2011, 02:07:34 pm »

Wij hebben nog nooit gekampeerd en nu hebben we een vouwwagen Manga gekocht.

Nu heb ik heel het forum gelezen ik zie er tegenop om hem te gaan opzetten de eerste keer. 
nu ben ik dan ook een leek maar ik lees ook dat mensen een filmpje hebben gezien kunnen jullie mij helpen??

we gaan in mei onze wagen ophalen bij de wit in schijndel daarna willen we in juni in nederland even gaan testen en in augustus gaan we naar Spanje Camping Las dunas iemand ervaringen???

bedankt alvast

Frank
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #80 Gepost op: april 03, 2011, 02:16:27 pm »

Wij hebben nog nooit gekampeerd en nu hebben we een vouwwagen Manga gekocht.

Nu heb ik heel het forum gelezen ik zie er tegenop om hem te gaan opzetten de eerste keer. 
nu ben ik dan ook een leek maar ik lees ook dat mensen een filmpje hebben gezien kunnen jullie mij helpen??

we gaan in mei onze wagen ophalen bij de wit in schijndel daarna willen we in juni in nederland even gaan testen en in augustus gaan we naar Spanje Camping Las dunas iemand ervaringen???

bedankt alvast

Frank
HIerboven staat een filmpje. Of bedoel je dat niet?

Overigens vraag ik me af of die 30 min haalbaar zijn..  :N
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #81 Gepost op: april 03, 2011, 02:25:14 pm »

Wij hebben nog nooit gekampeerd en nu hebben we een vouwwagen Manga gekocht.

Nu heb ik heel het forum gelezen ik zie er tegenop om hem te gaan opzetten de eerste keer. 
nu ben ik dan ook een leek maar ik lees ook dat mensen een filmpje hebben gezien kunnen jullie mij helpen??

we gaan in mei onze wagen ophalen bij de wit in schijndel daarna willen we in juni in nederland even gaan testen en in augustus gaan we naar Spanje Camping Las dunas iemand ervaringen???

bedankt alvast

Frank
Als jullie in juni de vouwwagen willen testen kom dan ook naar ons klapweekend..wij kunnen je dan met raad en daad bijstaan met tips en tricks voor je vouwwagen....
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5940.0.html voor aanmelden
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5941.0.html voor verdere info cafe chat
de camping is   http://www.kom-es-an.nl en ligt in Gelderland dorpje Hengelo...


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #82 Gepost op: april 03, 2011, 08:11:53 pm »

Wij hebben nog nooit gekampeerd en nu hebben we een vouwwagen Manga gekocht.

Nu heb ik heel het forum gelezen ik zie er tegenop om hem te gaan opzetten de eerste keer. 
nu ben ik dan ook een leek maar ik lees ook dat mensen een filmpje hebben gezien kunnen jullie mij helpen??

we gaan in mei onze wagen ophalen bij de wit in schijndel daarna willen we in juni in nederland even gaan testen en in augustus gaan we naar Spanje Camping Las dunas iemand ervaringen???

bedankt alvast

Frank
Je kunt bij de aflevering bij de Wit toch ook een demo verwachten van het opzetten neem ik aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #83 Gepost op: april 03, 2011, 08:36:21 pm »

bij afleveren leggen ze uit hoe je hem op moet zetten en klappen ze hem uit in de afleverruimte. daarna is het wel een kwestie van oefenen hoor ;).
maar het spreekt redelijk voor zich.
succes en veel plezier met jullie manga!
en las dunas is een mooie, grote camping met ruime plaatsen. (van horenzeggen).
als er vragen zijn, shoot! wie weet hebben we tips/antwoorden :)

grtz, bianc
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #84 Gepost op: april 05, 2011, 09:57:02 am »

Verrassend leuk model. Maar ik vind het nogal een heissa om hem op te zetten en ik durf te beweren dat je het niet in 30 min gaat lukken.
Je moet behoorlijk veel (deel)handelingen verrichten voordat de kar staat.
Ook de constructie om dmv van de scheerlijnen de bogen overeind te houden vind ik niet de meest ideale/stevige/stabiele oplossing.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #85 Gepost op: april 05, 2011, 07:21:54 pm »

Al eens opgezet? 30 minuten is een kale opzettijd. We hebben het geprobeerd thuis en het kan met twee personen. Maar doe je het relaxed dan ben een uurtje kwijt. Maar dan staat ook alles inclusief de keuken en kun je gaan zitten. Ook leggen we dan eerst een stuk plastic onder het grondzeil van de voortent. Als dit ding alles staat dan staat ook alles. Je hoeft dan niet nog eens de voorkant dicht te maken en verder in te richten met binnenhemels en noem maar op.
Opzettijd is relatief. Voorbeeld: Een holtkamper flyer afgelopen zomer in Frankrijk stond in 10 minuten. Toen moest echter nog een voortent gemaakt worden en dus moest alles worden dichtgemaakt etc. Die waren al met al ook wel een 45 min tot een uur bezig voordat alles gereed was (en goed was afgespannen).

De bogen staan bij onze vouwwagen tevens met zijflappen vast maar zonder kan ook. Absoluut geen problemen met stevigheid danwel stabiliteit. Hij staat als een huis.

Wat ik minder vind is de noodzaak van de scheerlijnen aan de wagentent aan de disselzijde. Deze moet je eerst vastzetten voordat je de voortent bevestigd. Door de constructie trek je namelijk aan de voortent en dus aan de wagentent. Dit houden die scheerlijnen (via het frame) tegen. Indien dit echter staat dan staat het ook prima.
Gelogd

boxteltjes

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #86 Gepost op: april 05, 2011, 10:07:37 pm »

Hallo Allemaal,
Bedankt voor de tips en hulp.  :>
Dat klapweekend lijkt me een leuke uitdaging om voor de eerste keer te gaan kamperen en de vouwwagen op te zetten.
En daarbij alleen vouwwagens dus hulp genoeg.

gr. Frank
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #87 Gepost op: april 06, 2011, 09:51:51 am »

Het klapweekend is een uitstekende gelegenheid. Wij zijn er ook met een Cabanon.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #88 Gepost op: april 10, 2011, 05:07:18 pm »

Al eens opgezet? 30 minuten is een kale opzettijd. We hebben het geprobeerd thuis en het kan met twee personen. Maar doe je het relaxed dan ben een uurtje kwijt.
Wij deden voor de eerste keer er 1? uur over bij het opzetten, dus wagen en tent, nog zonder luifel. Bij het afbreken waren we 2? bezig, maar dat was inclusief inruimen van de wagen en auto.

We waren deze tijd ook kwijt met onze Trigano, en we hadden eigenlijk de verwachting dat we met deze wagen wat sneller zouden zijn. Een kleine teleurstelling, maar we verwachten nog wel wat verbetering. Ik vind dat je best veel handelingen moet verrichten die je moet doen, zoals het vastzetten van de wagen met spanbanden, het apart openklappen met de bedden en dan de binnententjes weer ophangen, het doek weer aan de buis, voor het optrekken van de buitenboog de bandjes weer om de boog,...
Gelogd

meteomarc

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #89 Gepost op: juni 12, 2011, 10:22:19 pm »

Hallo allemaal,

Vanacht terug gekomen van onze eerste vakantie met onze Neptune. 21 mei vertrokken naar camping Sequoia Parc in St Just Luzac in Frankrijk. Deze camping kenden we want daar waren we 3 jaar geleden ook al geweest en dat was erg goed bevallen. Toen hadden we een huurtent en nu dus met de Neptune. Deze hebben we vorig jaar tweedehands gekocht omdat we kleiner waren gaan rijden en er geen tent en toebehoren meer in de auto paste (van een Peugeot 307 SW naar een Fiat Panda en een Fiat Grande Punto). Het was voor ons al snel duidelijk dat de vouwwagen een Cabanon moest worden en na bezoek aan de Wit werd de keuze beperkt tot de Columbia of de Neptune. Aangezien de Columbia nog niet tweedehands te krijgen was werd het een Neptune.

De wagen ligt nagenoeg onmerkbaar achter de auto en hoewel we redelijk zwaar beladen waren (er paste nog net twee vingers tussen de banden en de wielkasten, en dan nog 3 fietsen achter op de auto) verliep de reis voorspoedig. Aangekomen op de camping maakte ik me geen zorgen over de grootte van de plaats, want ik wist al dat ze ruim genoeg waren. De plek die wij kregen was 14 meter diep en 8 meter breed, meer dan zat dus.

Opzetten was een ander verhaal. Door omstandigheden was ik niet in de gelegenheid geweest om de wagen een keer op te zetten voor vertrek en ik moest het dus doen met twee boekjes met instructies die erg duidelijk leken, een boekje was zwart-wit de andere in kleur. In eerste instantie liep alles voorspoedig, maar toen kwam ik erachter dat als je eerst het grondzeil vastzet en dan de rest eraan ritst, je in de problemen komt, omdat, hoewel ik er toch echt goed op had gelet, de tent en het grondzeil niet goed waren uitgelijnd en daardoor paste het geheel niet lekker aan elkaar.

Alles weer loshalen dus en eerst alles aan elkaar ritsen en dan afspannen bleek de oplossing. Ook vind ik de elastieken aan de wagen tekort. We hadden de stokken in de laagste stand en nog kon ik amper de haringen in de grond krijgen. Oplossing bleek van die elastieken met van die spin-achtige haken op de belangrijkste punten te gebuiken. Na ongeveer twee-en-een-half uur stond alles, ondanks de opgelopen vertraging.

Wat meteen opviel was de enorme ruimte. Als je in de showroom staat dan ziet het er toch anders uit dan wanneer hij compleet ingericht op een camping staat. We hadden bijna alles in Curver kratten gepakt en dat is zeer goed bevallen (we hadden acht kratten in het middenpad staan en daar paste nog spul achter). De keuken hebben we niet als zodanig gebruikt omdat we een Coleman Dual Fuel kooktoestel hebben en een Skottelbraai en niet nog een extra gasfles voor de 3-pits mee wilden nemen.

We hadden al gehoord dat de matrassen niet echt geweldig zijn en hadden uit voorzorg een Ikea dekmatras meegenomen. Toch bleek dit niet helemaal ideaal en we gaan dus kijken of we voor de volgende keer een traagschuim matras of iets dergelijks kunnen kopen (ideeen welkom). De ruimte in de slaapcabines is overigens voortreffelijk.

Na een fikse regenbui kwamen we erachter dat het linker raam (gezien met de rug naar de ingang) echt dicht moet als het regent (vergeten!) en dat het gordijn echt waterdicht is en prima als waterzak fungeert (ik heb er anderhalve 10-liter emmer water uitgeschept :H  ::)

Afbreken ging  ook voorspoedig alhoewel er wel een knopje van een van de stokken afbrak (vanochtend meteen gerepareerd, geen probleem).

En nu zit het er dus weer op  ;( ;(

Voordelen:
- ruimte
- toch wel makelijk opzetten
- ruimte
- het is gewoon een gaaf ding

Nadelen:
- lengte elastieken van de wagen
- matrassen
- door schuine kant linker raam moeilijk op te rollen (wij zijn niet heel lang)

Foto's volgen als ze zij ontwikkeld  :H :H

Groetjes
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal