Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?  (gelezen 67183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #90 Gepost op: juni 12, 2011, 11:26:52 pm »

Mooi dat het zo bevallen is :J Ik neem de voor en nadelen mee in het infotopic :W

wat betreft de matrassen, wij hebben een maatras van www.matrasvakman.nl hieronder 2 topics hierover.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7170.0.html
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7021.0.html

je krijgt 10% korting met de clubpas bij hem als betalend lid
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6656.0.html
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #91 Gepost op: juni 13, 2011, 09:11:28 am »

hoi marc,

mooi om te lezen dat het zo bevallen is. en herkenbaar van het oprollen van het raam. wij zijn ook niet zo lang en hebben daar ook moeite mee :)
wat de matrassen betreft zijn er idd nog andere topics.
wij hebben uiteindelijk eerst een traagschuim matras gekocht, maar vonden dat nog te hard en hebben er nu een inflateble met het traagschuim er bovenop nog extra liggen. dat ligt zalig!
succes!!

grtz bianc
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #92 Gepost op: juni 13, 2011, 09:53:03 am »

Wat de matrassen betreft: je hebt wel wat ruimte over op het rechter bed (van achter gezien). Een dekmatras van 7 cm past bij ons nog net. We hebben nu dus 6 cm traagschuim op het bestaande matras (en 1 cm tijk) en dit ligt heerlijk. Omdat het matras bestaat uit een los bankje hebben we een strook uit het opdekmatras gehaald en leggen we deze los op de wagen net als de andere bankdelen. Bij aankomst leggen we de losse strook in de tijk en ritsen we hem dicht. klaar. Deze combinatie komt aardig in de buurt van het bed thuis!  :>

Voordeel van de betstaande matrassen is dat ze zeer open van structuur zijn Ze bieden dus een zeer goede afvoer van vocht en zijn daarom prima als basis matras te gebruiken.


andere dingen die wij hebben geprobeerd:
- beide matrassen op elkaar aan 1 zijde (blijft hard)
- luchtbed. Comfort is goed maar temp verschillen zorgden ervoor dat we bleven pompen en leeg lieten lopen. Niet handig. Hiervoor hebben we geen VW gekocht..
- dekmatras uit eier noppen matras. Dit eiermatras is te zacht. Comfort is al wel beter maar nog geen dikke voldoende. wellicht dat twee eiermatrassen in elkaar beter zijn maar dit hebben we al niet meer geprobeerd. Nadeel van dit goedkope schuim is dat het bij uiklappen niet meer helemaal de oorspronkelijke vorm terugkreeg en plaatselijk dun bleef.
Gelogd

meteomarc

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #93 Gepost op: juni 13, 2011, 05:14:52 pm »

Zoals beloofd. Foto's





Groetjes, Marc


Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #94 Gepost op: juni 13, 2011, 10:41:34 pm »

GAAF!
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #95 Gepost op: juni 14, 2011, 07:54:31 pm »

zeker gaaf!
thule fietsendrager achterop de klep gemonteerd? werkt dat? lijkt mij makkelijker dan een imperiaal op de VW...  :K
Gelogd

MarvinK

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #96 Gepost op: juni 20, 2011, 04:37:18 pm »

Wij hebben een Cabanon Neptune, en eigenlijk heb ik geen klachten over het standaard bed.
Wél hebben wij een lattenbodem onder het matras, ik weet niet of anderen dat niet hebben.....
Thuis liggen wij in een waterbed, dus het is niet zo dat wij al een hard bed gewend zijn :)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #97 Gepost op: juni 20, 2011, 04:48:31 pm »

Wij hebben ook de lattenbodems, en in eerste instantie dachten we dat het niet zoveel uitmaakte maar we hebben vorig weekeinde een nacht zonder de latten bodems geslapen en ik moet zeggen dat ik toch een stuk minder lekker heb gelegen en er maar vroeg uit ben gegaan aangezien mijn rug niet meer wilde..
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EdwinMerks

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #98 Gepost op: juli 29, 2011, 10:27:52 pm »

Wij hebben ook de lattenbodems, en in eerste instantie dachten we dat het niet zoveel uitmaakte maar we hebben vorig weekeinde een nacht zonder de latten bodems geslapen en ik moet zeggen dat ik toch een stuk minder lekker heb gelegen en er maar vroeg uit ben gegaan aangezien mijn rug niet meer wilde..

Wij zijn ook aan het twijfelen om een Manga te kopen. We lezen veel over de (slechte kwaliteit) matrassen. Is het ook mogelijk een lattenbodem van Ikea of zo te plaatsen? (en dus ook in de vw te laten als ie dichtklapt of openklapt). Bijvoorbeeld deze:  http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40109913#/60109912/
of deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50160227#/40160237/

Van belang is dus dat ze onder het bestaande matras kunnen blijven zitten.

Alvast bedankt!
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #99 Gepost op: juli 30, 2011, 09:59:11 am »

Wij zijn ook aan het twijfelen om een Manga te kopen. We lezen veel over de (slechte kwaliteit) matrassen. Is het ook mogelijk een lattenbodem van Ikea of zo te plaatsen? (en dus ook in de vw te laten als ie dichtklapt of openklapt). Bijvoorbeeld deze:  http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40109913#/60109912/
of deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50160227#/40160237/

Van belang is dus dat ze onder het bestaande matras kunnen blijven zitten.

Alvast bedankt!


beste Edwin,

daar kan ik kort in zijn: je kan de lattenbodems niet laten liggen...
je matras van de manga bestaat uit twee delen. 1 deel, het smalste op de klepbank, moet je voor het inklappen weghalen en boven op de ingeklapte tent leggen.
je kan zelfs een een extra schuimmatras niet laten liggen. dit verhoogt de spanning op de schanieren van je bedplank en dan klapt je vw niet zo goed meer...
wij hebben een 2-persoons-inflatable matrasje en een traagschuim er boven op... die liggen tijdens transport in het midden/looppad... nemen veel ruimte in... maar volgens mij is een inflatable al voldoende om op de matrassen van de manga te leggen, maar ja, ik vind dat traagschuim zo lekker liggen ;)
succes, bianc
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #100 Gepost op: juli 30, 2011, 04:23:12 pm »

beste Edwin,

daar kan ik kort in zijn: je kan de lattenbodems niet laten liggen...
je matras van de manga bestaat uit twee delen. 1 deel, het smalste op de klepbank, moet je voor het inklappen weghalen en boven op de ingeklapte tent leggen.
je kan zelfs een een extra schuimmatras niet laten liggen. dit verhoogt de spanning op de schanieren van je bedplank en dan klapt je vw niet zo goed meer...
wij hebben een 2-persoons-inflatable matrasje en een traagschuim er boven op... die liggen tijdens transport in het midden/looppad... nemen veel ruimte in... maar volgens mij is een inflatable al voldoende om op de matrassen van de manga te leggen, maar ja, ik vind dat traagschuim zo lekker liggen ;)
succes, bianc

Dank voor je antwoord. We hadden eigenlijk de keuze voor de Manga gemaakt...tot dat we zojuist de Cabanon Malawi hebben gezien...we beginnen dus weer heel erg te twijfelen..pfff
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #101 Gepost op: juli 30, 2011, 05:10:33 pm »

Dank voor je antwoord. We hadden eigenlijk de keuze voor de Manga gemaakt...tot dat we zojuist de Cabanon Malawi hebben gezien...we beginnen dus weer heel erg te twijfelen..pfff


die kende in nog niet... ik heb gelijk op de site van de wit gekeken... oei, ja, dat is afwegen....
ik denk dat de malawi qua slapen het wel wint. de basis opzetten ook, maar ik vraag me af hoe de voortent en luifel opgezet moeten worden....
kan me voorstellen dat je twijfelt, als we die keuze toen hadden dan had ik ook getwijfeld en waarschijnlijk voor de malawi gekozen, mits de voortent en luifel niet te tijdrovend zijn ;).
ik ga zeker nog een keer kijken bij de wit :#
succes en ik ben benieuwd wat de keuze wordt,
grtz, bianc
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #102 Gepost op: juli 30, 2011, 06:25:53 pm »

die kende in nog niet... ik heb gelijk op de site van de wit gekeken... oei, ja, dat is afwegen....
ik denk dat de malawi qua slapen het wel wint. de basis opzetten ook, maar ik vraag me af hoe de voortent en luifel opgezet moeten worden....
kan me voorstellen dat je twijfelt, als we die keuze toen hadden dan had ik ook getwijfeld en waarschijnlijk voor de malawi gekozen, mits de voortent en luifel niet te tijdrovend zijn ;).
ik ga zeker nog een keer kijken bij de wit :#
succes en ik ben benieuwd wat de keuze wordt,
grtz, bianc

Tja...daar zitten wij dus ook mee. Overigens gaan we sowieso niet voor de voortent. Het vloeroppervlak is dan weliswaar kleiner dan de Manga maar de luifel is weer groter ( en aan de zijkanten dicht..)
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #103 Gepost op: juli 30, 2011, 07:48:34 pm »

Is inderdaad een lastige keuze. Ik zou alsnog voor de manga gaan omdat ik het tunnel ontwerp mooier vind. En wij blijven op een plek staan in de vakantie.
Als je van een beetje rondtrekken houd zou ik voor de Malawi gaan, en helemaal voor het slaapcomfort, de manga en columbia moet je nog aanpassen wil het echt lekker liggen.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:cabanon tunnelvouwwagen, ervaringen?
« Reactie #104 Gepost op: juli 30, 2011, 08:04:12 pm »

is er geen combi van de vw,s mogelijk of hebben ze allebij andere maten en kleuren  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal