Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Scout Routier type Sherpa  (gelezen 10053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Scout Routier type Sherpa
« Gepost op: mei 06, 2010, 09:10:38 am »

Hallo allemaal,

Wij hebben vorige week een oude tweedehandse Scout gekocht uit 1986. Hij zag er verbazend goed uit! Nu zijn wij totaal onervaren op het gebied van kamperen en alles wat erbij komt kijken, dus we zijn heel gelukkig dat we de vouwwagen inclusief de meeste benodigdheden en slimme aanpassingen konden kopen. Nu was het weer te slecht om hem buiten op te zetten en was helaas de bouwtekening niet meer aanwezig. De mevrouw verzekerde ons echter dat het echt niet moeilijk zou zijn en dat het zich vanzelf zou wijzen. Begin juli gaan we de vouwwagen ophalen en hebben we in principe twee weken om te oefenen voordat we op vakantie gaan.

Op het web zijn heel veel plaatjes en tekeningen van Scouts te vinden, maar geen een van een Scout Sherpa. Heeft iemand enig idee of het opzetten van een Sherpa het zelfde werkt als bijvoorbeeld een Pivo? En is een Scout Routier hetzelfde als een Scout uit Nederland of is het dan weer een ander merk?

Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen.

Groeten Raquel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2010, 09:38:46 am »

Welkom op het forum, Leuk een scout :J :J
Scout is een nederlands merk en de routier is een type-naam, de routier is groter dan de pivo, de pivo weer groter dan de tracker. De Sherpa heb ik nog nooit "live" gezien. Ben wel een fan van Scout (onze vorige was een scout) Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over het opzetten van de Sherpa :J
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2010, 09:46:48 am »

Hoi, wat leuk nu al antwoord! Weer wat geleerd over onze nieuwe aanwinst. Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Raquel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2010, 10:02:37 am »

Zo te zien (even een plaatje opgezocht) lijkt hij op de Pivo maar dat ligt ook aan de maten, ik denk dat je de opzet instructies wel kunt gebruiken van de pivo en routier. Het lijkt allemaal wel op elkaar. Wij hebben bij de tracker nooit een beschrijving gehad en dat lukte prima, het wijst erg vanzelf.
Ik zal de foto's van de tracker eens opzoeken, die was wel kleiner maar qua uiterlijk vrijwel gelijk als het goed is
Welke kleur gordijnen heeft jullie Sherpa? Zijn het de bruin / beige gestreepte? 

Je kunt ook naar het klapweekend komen dan heb je alle tips "live"  :# http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4532.0.html
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2010, 10:11:58 am »


scout tracker de luxe 1986/1987


de bermkeuken
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2010, 10:16:16 am »

Hoi,

Het klapweekend houd ik zeker nog even in gedachten. Goed idee! Kan ik gelijk even kijken hoe anderen het doen. Wij bestaan uit vier personen: Ruud, Raquel, Duncan (10 jaar) en Nikita (bijna 9 jaar, ik mag geen 8 jaar meer zeggen van haar  ;) en (grote) hond Tiuri)

Ik zal ook nog even goed kijken naar de tekeningen die al op het forum staan. Wederom bedankt.
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2010, 10:29:41 am »

Hoi, jullie Scout lijkt er inderdaad verdacht veel op. De gordijnen zijn denk ik vervangen en uitgevoerd in bloemetjesmotief ;D
De buitenkant (de streepjes) zijn wel hetzelfde. Wij hebben in de voortent een klein raampje (vierkant), een deur en dan een rechthoekig groter raam. Ervoor een luifel die aan alle kanten open is. Binnen zijn de bankjes in L-vorm met daaronder bergruimte en een kluisje. Tevens een grote disselbak. De keuken lijkt ook, alleen hebben wij dacht ik een gasfornuis die met klittenband vast zit aan het aanrecht. En de wasbak was dacht ik een ronde plastic bak, maar dat weet ik niet meer zeker.

Groetjes Raquel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2010, 10:50:31 am »

 :J de bloemetjesstof ken ik ook, kleine bruine bloemetjes, dat is een bestaand scout-stofje :# . Die van jullie klapt als het goed is naar 2 kanten (2x 2 persoonsbed) en bij de onze klapte hij maar 1 x open (1 x 2 persoonsbed).

Dat klitteband bij het fornuis is, als het goed is, om de plank op zn plek te houden. De bruine plank die je ziet bij de keuken is het deurtje van de keuken, er zitten 2 beugeltjes aan en die gebruik je als spatscherm. Een lossen wasbak was er idd bij sommige types. (je kunt ook eens kijken bij europa camper, die hebben dezelfde basis
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2010, 04:55:27 pm »

Nog reserve stokken/bankjes/keuken/banden nodig? :O

Of een reserve vw zonder doek? ::)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2010, 06:41:37 pm »

Hoi Muis,

De klittenband was echt om het fornuis op z'n plek te houden. De mevrouw van wie de wagen is geweest liet het nog zien  :) Omdat de branders wat roestig zijn, konden wij volgens haar dan een nieuw fornuis erop doen. Maar volgens haar werkt alles nog erg goed, dus als we een nieuwe zouden kopen, dan zal dat puur voor het oog zijn. De wagen klapt inderdaad naar twee kanten open en eronder ook nog twee ondertentjes. Een zee van ruimte dus voor ons  :J

Hoi Papajur,

Ik heb nog geen idee of we nog spullen nodig hebben. We hebben de vouwwagen alleen opgevouwen gezien vorige week. Misschien dat we meegaan met het klapweekend en dan zal wel blijken of we reservespullen nodig hebben. Ik ben wel al een beetje aan het kijken voor een fietsenrek bovenop de wagen. Er zit al een imperial op, dus het zal wel gaan om goten en standaards o.i.d. Toch bedankt voor je aanbod. Ik heb nog even gekeken naar je advertentie, wow 40 jaar oud!! :o Wat goed hé, dan heeft de onze nog wel even te gaan, die is pas 24 jaar oud :P Het moet dus wel een sterk merk zijn.

Groeten Raquel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2010, 06:54:28 pm »

Ik zou kijken naar de keuken van papajur ;) verder zijn reserve onderdelen altijd handig :J

Als je hem hebt zou je dan een foto kunnen maken van de keuken? want die constructie ken ik niet
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #11 Gepost op: maart 01, 2011, 05:55:17 pm »

Nog reserve stokken/bankjes/keuken/banden nodig? :O

Of een reserve vw zonder doek? ::)

Heb je ook nog ergens slaapcabines liggen?
groet,
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #12 Gepost op: maart 01, 2011, 06:57:29 pm »

hoi papajur, ik kan wel goed die banden gebruiken mits de maat 5.00 * 10 6pr 79m is en de leeftijd tot ongeveer 4 jaar is.
zitten ze nog om een velg en zo ja, wat wil je voor deze wielen/banden hebben??

gr,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2011, 07:00:56 pm door mvdkant »
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #13 Gepost op: maart 01, 2011, 07:22:45 pm »

Onze vw is nu een rommelaanhangertje geworden.

Ik heb vorig jaar alles naar de stort gebracht.

1 troost er was niet veel meer bruikbaar.
@mijosi
Er staat ergens op dit forum ook nog een topic over merkloze onderbedtentjes,ik geloof 50 e .
Misschien dat Muis nog weet waar.(Muis weet altijd verbaasinwekkend veel te vinden op www)
@mvdkant
Mijn banden heb ik voor geloof 75e nieuw gekocht als je wilt kan ik het adres wel pm-en.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Routier type Sherpa
« Reactie #14 Gepost op: maart 01, 2011, 07:27:03 pm »

hoi papajur, hoe oud zijn de banden nu??
zitten ze toevallig al om een velg?

dan zou ik graag jouw gegevens willen hebben (pb) om ze op te komen halen.
alvast bedankt.

gr,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2011, 07:37:50 pm door mvdkant »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal