Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen  (gelezen 8670 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Gepost op: mei 22, 2010, 11:27:53 pm »

Op mijn reisverslag waarin ik meldde dat het opzetten iedere keer zo lang duurt, kwamen diverse tips! Oa van Muis die een prachtig ladekastje gebruikt! Het topic ging al snel uitgebreid over dit en andere kastjes. Waarop Nel vond dat het zo wel genoeg was  ;), niet van toepassing op het reisverslagengedeelte.

Dus ik geef Nel helemaal gelijk  :O en ga hier netjes een nieuw topic beginnen over ladekastjes en liefst nog veel meer ideeën om de boel wat sneller op te zetten.

Ter verduidelijking: het gaat niet om het opzetten zelf! Dat ding van ons heeft nu eenmaal 25 haringen ofzo en een vaste kuip en het duurt zeker 15 minuten voordat manlief de boel waterpas heeft staan ( ;)ik mocht daar van een ander forumlid niet over spotten, dus die tijd is ?cht broodnodig!).

Maar we zijn zoveel tijd kwijt met het inrichten!
- tenttapijt erin
- luchtbedden kinderen oppompen
- bedden opmaken (ja, ik gebruik voor alle bedden een laken!)
- alle bagage uit de bak en auto halen
- kasten in elkaar zetten, 1 voor de etenswaren en 1 voor de keuken met daarin pannen, servies en bestek
- kapstok aan nokstok hangen
- stroom aanleggen
- boogluifel eraan
- boogschermen en boogdeur aan de luifel

We (echtgenoot en ik)beginnen samen, grondzeil uitspreiden, tent uitklappen, zeil aanritsen. Vervolgens gaat hij buiten door (haringen meppen, luifel opzetten) en ik binnen.

Dat ladekastje gaat er wel komen denk ik. Maar meer ideeën zijn absoluut welkom! Jullie zijn nu met 13 vouwwagens(?) en 1 tent met zn allen weg, dus als daar geen ervaringen en tips opkomen en uitgewisseld worden! Ik deel graag mee!

We hebben dus geen disselkeuken en geen bankjes met bergruimte erin..
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2010, 11:39:13 pm »

De Xenos heeft momenteel ook zo'n kastje in de aanbieding trouwens, met 3 laden.

http://folder.xenos.nl/Main.php?hashcode=5febedfb7f7874a3c3d992aec959b2e4
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Hans-K

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2010, 11:39:43 pm »

Ik ga proberen wat tips te geven.

Je zou in plaats van luchtbedden van die zelf opblazende slaapmatjes kunnen gebruiken.
Als de kinderen groot genoeg zijn kunnen die ook zelf hun luchtbed opblazen, vinden ze vast leuk en leren ze ook dat kamperen meer is dan zwemmen
Een slaapzak is ook snel en met een binnenslaapzak die regelmatig gewassen kan worden bereik je het zelfde als met losse lakens.

Veel vakantieplezier en succes
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2010, 11:47:02 pm »

Dank je wel Hans!
Ik gebruik al wel slaapzakken hoor, maar ik doe om het luchtbed nog een hoeslaken. Als de luchtbedden de geest geven, gaan we wsch wel over op SI matjes. Maar voorlopig liggen ze nog prima.

Voor het opblazen gebruik ik normaal zo'n  elektrisch pompje, maar die kon ik afgelopen vakantie niet zo gauw vinden, dus daarom maar de gewone pomp gepakt. De kinderen(5 en 8 jaar) wilden idd graag zelf pompen, maar gaven het na 5 minuten al op! ::)
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Hans-K

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2010, 11:59:46 pm »

De Xenos heeft momenteel ook zo'n kastje in de aanbieding trouwens, met 3 laden.

http://folder.xenos.nl/Main.php?hashcode=5febedfb7f7874a3c3d992aec959b2e4

Lijk me een handig kastje Als het nog een beetje klein te vervoeren is is het mogenlijk een goedkope oplossing. Ik ga er eens naar kijken Bedankt
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2010, 11:36:05 am »

ik ga voor de kratten met deksel, vind ik zelf heel handig. Makkelijk te schuiven en te stouwen, eventueel ook goed vast te zetten als er niet genoeg losse troep is om er omheen te proppen (haha, alsof dát ooit het geval zal zijn).
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2010, 12:17:02 pm »

Voor het opblazen gebruik ik normaal zo'n  elektrisch pompje, maar die kon ik afgelopen vakantie niet zo gauw vinden, dus daarom maar de gewone pomp gepakt. De kinderen(5 en 8 jaar) wilden idd graag zelf pompen, maar gaven het na 5 minuten al op! ::)

Dat geeft niets dat ze het opgeven: het is immers hun eigen bed. Ergo: lekker een nachtje op de grond laten liggen doet wonderen!

Probeer zoveel mogelijk spullen alvast op zijn plek op te bergen. Bijvoorbeeld de voortent mag best in het middendeel tussen de banken: die wordt immers vrij snel opgezet. Alles uit het middenstuk verdwijnt tijdens het opzetten. De disselbak zit grotendeels vol met buitenspeelgoed. Nadat het toilet en de skottel eruit is, is het een opbergbak voor de kids.

Tja, sommige wagens zijn nu eenmaal bewerkelijk, in de showroom heeft men het altijd alleen maar over het opzetten van de wagen, nooit over het inrichten....
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Franneke

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2010, 03:00:47 pm »

Bij de leenbakker hebben ze nu handige stapel-lades. Je kunt ze dus rechtop in de vw zetten. Bij aankomst gewoon opstapelen en je hebt een ladekast.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment/opbergen/opbergboxen/stapel_lade.aspx



« Laatst bewerkt op: mei 25, 2010, 03:02:51 pm door Franneke »
Gelogd

mnieuwlaat

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2010, 03:29:36 pm »

Ja, deze gebruiken wij ook!
We vullen ze thuis (spelletjes, wat etenswaren als ontbijtspul etc.) en vervoeren ze in de auto.
In de vouwwagen stapelen we ze op als kastje óf zetten ze naast elkaar onder het stapelbed welke bij ons op de plank staat.
Ze zijn echt heel handig en er past veel in!
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2010, 06:24:14 am »

Bij de leenbakker hebben ze nu handige stapel-lades. Je kunt ze dus rechtop in de vw zetten. Bij aankomst gewoon opstapelen en je hebt een ladekast.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment/opbergen/opbergboxen/stapel_lade.aspx






Oeh die zijn handig!! goede tip, dank je wel. Kratten zijn wel stapelbaar maar vervolgens niet meer te openen, dus dit is wel beter, denk ik.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2010, 09:04:19 am »

Die lades lijken me idd wel erg handig!! Misschien een beetje klein? Ik zal straks een krat opmeten die we normaal gebruiken en vergelijken.

Hoeveel en waarin nemen jullie etenswaren mee? Wij hebben geen keuken, wel een Tristar compressiekoelbox en die gaat vol. Maar niet alles past daarin.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

muis

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2010, 09:14:43 am »

in het reisverslag van Geertje heb ik een foto staan van de onze met inhoud, (wel een andere lade indeling) Etenswaar gaat in de koelbox. De rest halen we ter plaatse. Ik heb mn bestek, bekers en broodbeleg altijd in dat kastje
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2010, 09:41:19 am »

Die lades lijken me idd wel erg handig!! Misschien een beetje klein? Ik zal straks een krat opmeten die we normaal gebruiken en vergelijken.

Hoeveel en waarin nemen jullie etenswaren mee? Wij hebben geen keuken, wel een Tristar compressiekoelbox en die gaat vol. Maar niet alles past daarin.

Er is in Tips&trics een item over het bewaren van voeding.
Zag ik toen ik om half vijf vanochtend uit bed werd geduwd door Rik en ging internetten uit verveling.
Rik ligt nu, na kotsen en bad, weer in bed en ik zit nog steeds op de klapklup. wordt verslavend, geloof ik.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2010, 05:57:49 pm »

Er is in Tips&trics een item over het bewaren van voeding.
Zag ik toen ik om half vijf vanochtend uit bed werd geduwd door Rik en ging internetten uit verveling.
Rik ligt nu, na kotsen en bad, weer in bed en ik zit nog steeds op de klapklup. wordt verslavend, geloof ik.
wordt verslavend, geloof ik.  >:( >:( >:( tja dat zeggen wij al heel erg lang... hier en op het klapweekend :?
 
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2010, 07:51:15 am door Mr Roadmaster »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2010, 10:27:36 am »

Sorry jongens, maar wel graag ontopic blijven.
Dus alleen tips om de klapper sneller op te bouwen.

Hier wat tips van mijn kant:
- gebruik een accuboor om je pootjes uit te draaien
- zet je luifel pas een dag later op (als je meer zin hebt)
- markeer de stokken van je voortent
- maak je bed pas op als je naar bed gaat
- pak je bagage pas als je het nodig hebt

Het klinkt misschien een beetje raar de bovenstaande tips. Maar als je na je voortent lekker stopt en later doorgaat heb je niet het idee dat je zo lang aan het opzetten bent. Wij laten ook altijd een hoop spullen in de dakkoffer zitten. Buggy, jas, meerdere paar schoenen, laarsen, etc... heb je toch niet meteen nodig. Dus dan ga ik het ook niet inrichte in de tent.

Maar geloof me, "ervaring" en "samenwerking" zijn de toverwoorden. Afgelopen weekend (4e keer opzetten) hadden we de wagen in een uur staan. Terwijl we der de eerst 3 keer 2 a 2,5uur over deden. Uiteraard lagen alle spullen om te slapen op de bedden, maar niet opgemaakt hoor. Luifel hebben we niet eens opgezet. En dakkoffer zat nog redelijk vol.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal