Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen  (gelezen 8669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2010, 11:53:10 am »

Onze Jametic staat ook in een mum. 30 minuten afgelopen weekend en dat voor de eerste keer. Dus gaat alleen nog maar sneller in de toekomst. Schoenen, speelgoed en andere spullen zitten in de banken en hoeven er niet uit. Luifel doen we ook pas als we daar trek in hebben. Maar hangt ook in 15 minuten. Slaapzakken kunnen op de bedden blijven liggen. Verder alles in kratjes met deksel, die zijn zo gepakt en pas op het moment dat dit nodig is. En verder geen overbodige troep meenemen. Dochter van 10 pompt zelf haar luchtbed op. Ondertentje blijft onder de bedbodem zitten en klapt mee in en uit.
We waren in een kwartier afgebroken en aangehaakt aan de auto. Andere campinggasten stonden er van te kijken. LUifel breek je natuurlijk al af de dag voor je weggaat. Is dan droog. Veel andere dingen kun je ook alvast voorbereiden en opruimen op de dag voor vertrek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #16 Gepost op: mei 27, 2010, 05:05:40 pm »

Dank jullie voor jullie tips, best wat dingetjes gelezen waar wat tijdswinst in zou kunnen gaan zitten!
En @Screech:

Hier wat tips van mijn kant:
- gebruik een accuboor om je pootjes uit te draaien
hoeveel tijdwinst geeft dat? Met dat handdraaiding (ff geen idee hoe dat ding heet)duurt het ook maar 10 min, waterpas zetten duurt langer
- zet je luifel pas een dag later op (als je meer zin hebt)
dat doen we idd weleens als het mooi weer is, in de afgelopen meivakantie dus niet. De kast voor etenswaar doe ik ook pas de volgende dag
- markeer de stokken van je voortent
  ;)niet nodig hoor, we hebben welgeteld 2 identieke stokken nodig voor de voortent, de rest zit er al aan, en 2 identieke stokken voor onder het aangeknipte luifeltje
- maak je bed pas op als je naar bed gaat
dit is een goeie! En we zouden evt ook best een nachtje zo in de slaapzakken kunnen, zonder onderlakens op de matrassen
- pak je bagage pas als je het nodig hebt
zou idd ook best tijd schelen, ware het niet dat we meestal autovrije campings opzoeken, zodat je auto ergens anders op een P staat. Nu smijt ik de hele inhoud van de kofferbak in de voortent en ga dan de volgende dag wel eens mee aan de slag

Maar over het algemeen, het zou wel een stuk relaxter zijn dat we op dag van aankomst alleen zorgen dat we kunnen slapen en zitten en de rest de volgende dag doen. Het zal wel de huisvrouw zijn die (diep ;)) in mij verborgen zit die op dag 1 alles op orde wil hebben. Afleren maar!




Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

screech

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2010, 07:20:39 am »

Zo'n handdraaiding heet een slinger.  I: En ik gebruik géén accuboor hoor. Maar ander leden wel. Ach, als je na een reis van 12 uur in de auto je druk gaat maken over 5 minuten mat de hand slingeren dan ben je ook verkeerd bezig.

Wij hebben een dakkoffer op de imperiaal van de vouwwagen zitten. De imperiaal halen we van de vouwwagen en leggen deze altijd bij de dissel in de buurt.
Dus als de auto niet bij de kampeerplek blijft, dan gaat alle mogelijk te gebruike zooi daarin. Maar de buggy en de jassen gaan nog steeds in de kofferbak van de auto.

Wij hechten meer waarde aan genieten, dan aan alles in een keer netjes hebben. Dan maar een dagje in de troep omdat er her en der nog spullen liggen.  :**
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #18 Gepost op: mei 28, 2010, 09:01:44 am »

Zo'n handdraaiding heet een slinger.  I:

Een slinger, ja natuurlijk...en ik ben niet eens blond!  :N

Wij hechten meer waarde aan genieten, dan aan alles in een keer netjes hebben. Dan maar een dagje in de troep omdat er her en der nog spullen liggen.  :**

Genieten ondanks rommel, ja, idd héél belangrijk! Ik ben al een jaar bezig me dat aan te leren, inclusief coaches etc. Dat gaat natuurlijk niet alleen om kamperen.  ;) Maar goed, dat is weer OT. Ik ga het vanaf nu ook nog meer toepassen op het vouwwagengebeuren!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #19 Gepost op: mei 28, 2010, 09:50:24 am »

Misschien de belangrijkste tip: neem minder mee. (Dat merken we zelf ook, veel werk en wat heb je nu echt nodig...)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #20 Gepost op: mei 28, 2010, 10:03:26 am »

Misschien de belangrijkste tip: neem minder mee. (Dat merken we zelf ook, veel werk en wat heb je nu echt nodig...)

Dat lukt al aardig! Manlief had de vouwwagen ingepakt en zei 'huh? Ik heb ruimte over, hoe kan dat nou??'
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #21 Gepost op: mei 28, 2010, 11:11:26 am »

Misschien de belangrijkste tip: neem minder mee. (Dat merken we zelf ook, veel werk en wat heb je nu echt nodig...)
Helemaal mee eens. Er wordt veel te veel meegesleept, getuige de vragen en opmerkingen op het forum. Inclusief topboxen hebben velen nog niet genoeg ruimte. Ergens op het forum iets gelezen over een Skottel. Lompe grote dingen, moet zoiets beslist mee? Buurman sleept in zijn caravan nog een extra koelkast, thuismodel mee. Ze zijn maar met z'n 3en. Vorig jaar in Varin was er een Nederlander met een wasmachine en zo'n ouderwetse centrifuge bovenlader en ook nog een groot opblaasbaar zwembad. En dan een kennis die in Frankrijk een Nederlands stel ontmoette met een vaatwasmachine. Hij moest er wat van zeggen natuurlijk. Sfeer meteen 0,0.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #22 Gepost op: mei 28, 2010, 11:33:22 am »

Een vaatwasser is wel een goed idee! Dat gesleep met al die afwas op de camping  :I

Maar even serieus: wij hebben ook een Skottel. Te groot? Maakt niet uit,we hebben ruimte zat. Wat fijn is is dat hij in 1 tas past en daarmee gemakkelijk verplaatsbaar is, dus niet teveel werk met opzetten. Maar wat veel is of juist weinig is voor iedereen anders. Dat is mooi, de diversiteit op een camping maakt het leuk (er zijn bijvoorbeeld mensen die in een De Waard tent willen slapen  :H).

Probeer daarbij wel iedereen in zijn waarde te laten. Op een forum wordt alles schriftelijk geregeld en dat komt weleens wat zwart-wit over. (overigens voel ik me niet persoonlijk aangevallen, het zal me eerlijk gezegd jeuken wat een ander van mijn skottel, stoelen, kastjes of anderszins vind, wij gaan gek genoeg voor onszelf op vakantie)

Nu eerst maar eens  KK
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #23 Gepost op: mei 28, 2010, 12:34:24 pm »

Ceo, zeker, moet iedereen zelf weten wat er wordt meegesleept. Je hebt helemaal gelijk. Was ook niet bedoeld als kritiek maar een constatering van wat ik op het forum tegen kom en heb meegemaakt. Van mij mag het allemaal. Maar neemt niet weg dat het best minder kan. Geen tv bijv. Zie zelfs mensen lopen met een laptop op de camping. Hoort misschien ook wel bij de vakantiebeleving. Maar neemt niet weg dat al deze spullen moeten worden in en uitgepakt wat veel tijd kost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2010, 01:12:43 pm »

Op een tenten-/vouwwagenveld kom je weinig tv's tegen gelukkig. Heerlijk, die paar weken per jaar zonder tv!
Als je die ook nog mee zou nemen, kost dat weer veel tijd om de schotel/antenne zodanig neer te zetten dat je ontvangst hebt lijkt me.

Laptop daarentegen gaat weer wel mee. Al is het alleen maar om te bepalen wanneer we de vw droog in kunnen klappen. We gaan dan desnoods een dagje eerder weg. Maar dat ding geeft geen tijdsverlies bij opzetten/inpakken. Behalve dan dat je toch weer een extra tas hebt.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

famprima

  • Gast
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2010, 04:39:03 pm »

. Zie zelfs mensen lopen met een laptop op de camping. Hoort misschien ook wel bij de vakantiebeleving. Maar neemt niet weg dat al deze spullen moeten worden in en uitgepakt wat veel tijd kost.

Ja, Jeetje, Jelle... Zonder laptop kan natuurlijk helemaal niet!!! Dan kun je het forum niet meer lezen van de klapklup!!! :W
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Tips gevraagd om de klapkar sneller op te bouwen
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2010, 08:08:28 pm »

Ja, Jeetje, Jelle... Zonder laptop kan natuurlijk helemaal niet!!! Dan kun je het forum niet meer lezen van de klapklup!!! :W
Ik heb ook helemaal geen laptop, misschien vandaar mijn aversie. Heb ik in ieder geval wat op het forum te lezen als ik thuiskom. En gelukkig vermaken we ons altijd prima zonder dat ding. Thuis merk ik dat de pc ook nogal vaak aan staat. FF afkicken in de  vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal