Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: fietsen meenemen op jamet  (gelezen 10890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leon

  • Gast
fietsen meenemen op jamet
« Gepost op: mei 29, 2010, 03:27:13 pm »

heeft iemand ervaring met fietsen meeenemen op een jamet, wij hebben het nu 1 keer gedaan en vinden het erg wiebelen, heeft iemand een oplossing?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2010, 03:43:03 pm »

Heb je wel een goede merk steunen want die goedkopen zijn niet echt stevig.
Maar ik had vorigjaar de fietsen mee en had ook zoiets blijft alles wel zitten?
Het is wel goed gegaan maar laat de fietsen dit jaar thuis ben er niet echt kapot van.
 
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leon

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2010, 03:52:14 pm »

er zitten fietsendragers vann thule op dus dat moet wel goed zijn, alleen gaan de fietsen van links naar rechts bewegen,vooral als je over een heuveltje gaat of over bv een rotonde rijd
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2010, 03:54:55 pm »

Oke heb je het dan over de fiets of het rek wat op de wagen staat?
Beweging zit er namelijk altijd in.
Als je alles goed hebt aangedraaid kan er niet veel misgaan.
Zit er tussen jou stangen van de drager 2 stalen dwarsliggers?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leon

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2010, 05:08:43 pm »

het is een standaard jamet imperiaal met 3 dwarsliggers en daaroverheen zitten dan de fietsendragers
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2010, 05:14:53 pm »

Dan kun je er denk ik ook niet veel aan veranderen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

h.m

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2010, 05:21:41 pm »

Hoi wij kregen een tip van een medekampeerder om een bezemsteel door de achterrekken van de fietsen te steken en die vast te zetten met tie-raps zo breng je iets meer starheid en wiebelen de fietsen niet meer zo.
Wij willen dat deze vakantie ook proberen heb voor onze jamet arizona nu een imperiaal met fietsendragers gekocht..
Ben wel van plan de fietsen nog een extra te zeker door middel van een spanband.
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2010, 05:39:56 pm »

Toen wij nog een Jamet hadden hebben een aantal jaren de fietsen meegenomen. Het zwaaide inderdaad nog al wat maar toch staan de fietsen goed vast. Eventueel een extra spanband zetten en die dan "aftuien "naar de zijkant van de imperial.
Vergeet niet dat het allemaal nog al hoog staat eerst die hoge imperial en dan nog de fietsen
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2010, 09:17:47 pm »

Ik lees "eventueel een extra spanband" ...

Als ik bij de politie zou zitten en vouwwagens met fietsen erop zou zien rijden ZONDER extra spanbanden .. Dat had ik ze aan de kant gehaald!!! Wat mij betreft zijn flink wat extra spanbanden verplicht, want die dingetjes waarmee je standaard je fiets vast moet zetten volstaan absoluut niet! In no-time ligt dan de boel los of erger...

F2-3 spanbandjes per wiel en de fietsen aan elkaar vastmaken, met een spanband, en de fietsen gaan nooit los. Wiebelen blijven ze toch wel doen, maar los gaan ze dan nooit.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Hans-K

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2010, 11:06:03 pm »

Ik lees "eventueel een extra spanband" ...

Als ik bij de politie zou zitten en vouwwagens met fietsen erop zou zien rijden ZONDER extra spanbanden .. Dat had ik ze aan de kant gehaald!!! Wat mij betreft zijn flink wat extra spanbanden verplicht, want die dingetjes waarmee je standaard je fiets vast moet zetten volstaan absoluut niet! In no-time ligt dan de boel los of erger...

F2-3 spanbandjes per wiel en de fietsen aan elkaar vastmaken, met een spanband, en de fietsen gaan nooit los. Wiebelen blijven ze toch wel doen, maar los gaan ze dan nooit.

Wat ben ik blij dat u niet bij de politie werkt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2010, 08:33:48 pm »

Net afgelopen weekend voor 25 Euro een Carry Bike gekocht voor op de dissel. Is van alu en weegt bijna niets. Druk op de kogel is nu 55 kg, net iets teveel. dat wil ik met slim laden nog terug dringen naar ca. 45 kg. 3 fietsen komen er op de dissel. KOmend weekend hoop ik dit uit te proberen. Foto zal ik binnenkort plaatsen. Met de fietsen op de dissel kunnen deze tijdens een overnachting blijven staan (denk ik). Tenslotte hebben we de Jametic gekocht voor het opzetgemak. En ik denk dat het een stuk stabieler is dan boven op de wagen vanwege het lagere zwaartepunt. Later meer.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2010, 08:21:59 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wies

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2010, 04:07:37 pm »

Net afgelopen weekend voor 25 Euro een Carry Bike gekocht voor op de dissel. Is van slu en weegt bijna niets. Druk op de kogel is nu 55 kg, net iets teveel. dat wil ik met slim laden nog terug dringen naar ca. 45 kg. 3 fietsen komen er op de dissel. KOmend weekend hoop ik dit uit te proberen. Foto zal ik binnenkort plaatsen.

Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt met de fietsen op de dissel. Ik heb een tijdje terug een topic hierover gestart, maar het werd me eigenlijk vooral afgeraden.
Wij hebben een Trigano Odyssee, ook gekocht voor het opzetgemak. Dus ik kijk erg uit naar je foto's en bevindingen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #12 Gepost op: juni 06, 2010, 03:34:14 pm »

Afgelopen weekend de Carry Bike getest. Schitterend weekend met mooi weer. Lekker gefietst rondom Driehuizen.
De fietsen staan mooi stevig op de Carry Bike. Deze is echter voor slechts 2 fietsen. Daarom heb ik van een stuk Alu hoekstaal een 3de goot gemaakt omdat we met z'n 3en zijn. De fietsen staan mooi stabiel op de dissel Geen geslinger. Ik heb rekening gehouden met de belading door de zwaarste dingen achterin de vouwwagen te houden. Ik had een kogeldruk van 50 kg. Onze Roomster mag 60 kg hebben, dus geen probleem. We zijn slechts 28 km van huis geweest, maar diverse heuvels in de weg gehad. Geen probleem, geen gestoot of geduw. Ik had de fietsen van de drager gehaald voor het uitklappen van de Jametic, maar ik denk dat deze kan uitklappen met de fietsen op de dissel. Allen beetje voorzichtig zijn natuurlijk met de tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2010, 03:15:04 pm »

Schitterende oplossing zo!
Als ik geen disselbak had gehad, had ik een soortgelijke oplossing gemonteerd!

Veel plezier met de fietsen mee!
Gelogd

rondo

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2010, 09:37:21 pm »

Wij hadden dezelfde oplossing bedacht, alleen nog niet uitgeprobeerd op onze Jamet Rondo XL.
Deze foto's bewijzen dat het goed gaat komen!
Bedankt  :).
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal