Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: fietsen meenemen op jamet  (gelezen 10888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosje

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2010, 08:46:49 pm »

Fietsen op de dissel is altijd het beste (lager zwaartepunt en belangrijker; minder windvangen), maar als de fietsen bovenop moeten (bijv door een disselbak) dan nooit met een spanband de fietsen aan elkaar knopen!!! met een bezemsteel is de enige juiste optie, want als de fietsen naar elkaar getrokken worden kunnen de framebevestigingen ruimte krijgen en losschieten. Dat is pas gevaarlijk. ::)

En wat de politie betreft, die gaan juist kijken als mensen met kunstgrepen de boel proberen vast te zetten. Originele fietsendragers als oa thule volstaan ondanks dat de fietsen wiebelen. Denk maar zo een boom die buigt die breekt niet! I:
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2010, 06:18:31 pm »

Een bezemsteel is ook een kunstgreep. Om het echt goed te doen zou je wellicht van die beugels kunnen gebruiken die ook aan fietsdragers zitten om de fietsen onderling mee vast te zetten. Die zijn los te koop.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #17 Gepost op: juni 25, 2010, 05:02:24 pm »

Helemaal gelijk, van die aluminium beugels, die ze ook achterop campers gebruiken zijn hier heel geschikt voor, had ik even niet aangedacht, zo zie je maar weer, als e de reacties leest, dan neem je vooral die ideeën mee.

Goed idee dus, ondanks dat ik mijn fietsen alleen met de klem vastzet (en de wielbandjes) ga ik hier toch eens naar kijken.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2010, 10:10:37 am »

Wij hebben 5 fietsen op de vouwwagen.
die zet ik vast met 2 spanbanden, een om de fietsen naar beneden te houden (extra veiligheid) en een om het wiebelen te verminderen.
let daarbij wel op dat de fietsen recht blijven staan, anders verbuig je de beugel, de goedkope fietsendragers die al op onze 2e hands arizona zaten waren aardig verbogen.
Voor de kinderfietsen voldoen die nog prima, amar onze grote fietsen staan in een nieuwe drager van thule (geloof ik)
dat met deie bezemsteel wil ik nog eens uitproberen, maar het verschil in fietsmaten is nu nog te groot (van 20"tot 28")
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #19 Gepost op: juni 29, 2010, 10:19:24 am »

dat met deie bezemsteel wil ik nog eens uitproberen, maar het verschil in fietsmaten is nu nog te groot (van 20"tot 28")

De grootte maakt toch niets uit? Als je ze maar verbindt zonder speling. En een bezemsteel of aan alu beugel hoeft niet uit te maken, mits op de juiste wijze toegepast, maar dat is in het leven met alles wat je doet.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #20 Gepost op: juni 29, 2010, 10:28:18 am »

het eerste bericht repte over de achterrekjes, die staan allemaal op verschillende hoogte vandaar.
Ook de beugels waar de fietsen aan vast zitten hebben een andere hoek als gevolg van de maat van de fiets (de een staat wat verder naar achter, de ander wat verder naar voren)
volgens mij is de juiste toepassing van spanbanden nog de oplossing, dat hebben we trouwens proefondervindelijk uitgevonden (eerste keer bijna een fiets kwijtgeraakt, gelukkig was dat nog in de woonwijk...) ::)
Gelogd

prinspolly84

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #21 Gepost op: augustus 01, 2010, 02:00:23 pm »

Wij hebben een Twinny Load op de dissel vast gemaakt. Deze zit zo vast als een huis. Misschien een idee om een 2ehands aan te schaffen en deze op de vw te plaatsen.
succes!

gr melvin
Gelogd

baltazar

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #22 Gepost op: augustus 02, 2010, 03:39:58 pm »

Als je bang bent voor zwabberende fietsen kun je er nog over denken om ze plat op de imperial te leggen. Trappertje van de onderste fiets er af en vast sjorren.
Heb e.e.a. een aantal keren op een karretje en oude holtkamper gedaan en bevalt mij prima. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je dit niet met splinternieuwe fietsen durft uit te proberen.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #23 Gepost op: augustus 02, 2010, 04:10:55 pm »

welk type van thule heb je dan op de drager, meneer de boswachter 8)
ik heb er 1 gezien bij de wit, maar die kost rond de 100 euro......
wij hebben van die goedkope gekocht (18 euro), maar mijn fiets heeft het maar net tot thuis gehaald. het frame was helemaal krom. mijn fiets weegt heel zwaar. 23 kilo geloof ik.die van mijn man en dochter zijn gelukkig niet zo zwaar...

 zo'n standaard dingetje mag maar max. 17 kilo dragen.
bij de wit zeiden ze dat het niet zo veel uit maakte, maar weet nu wel beter.. maar 100 euro voor een fietsendrager? ff over nadenken....
ben benieuwd!

groetjes,
bianca
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:18:21 am »

Zie dit berichtje nu pas, ehh Bianca ik geloof dat die van ons ook 20-30 euro kostten, onze zwaarste fiets zal geen 23 kilo wegen maar is wel een stevige jongen....
Goed bevestigen van de fietsendragers (de balkjes vand e standaard jamet drager zijn diep dus ik heb andere bouten gehaald en stalen plaatjes gemaakt ome.e.a. goed te bevestigen.) De zwaarste fietsen gaan in het midden de kleinere aan de buitenkant (is met afspannen praktischer....)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #25 Gepost op: augustus 26, 2011, 02:29:56 pm »

Wij hebben Thule Freeride 532 gekocht voor op de imperiaal. En ik ben zeer tevreden! Simpel te monteren en om de fietsen vast te zetten. Toch voor de zekerheid de fietsen extra vast gezet met 3 spanbanden. Dat scheelt enorm in het bewegen en geeft een veilig gevoel.

Kijk op de volgende site voor informatie: KLIK HIER

Ik heb alle sites en winkels bekeken maar deze was het goedkoopste, ook een super snelle levering trouwens!
Gelogd

swalker

  • Gast
Re:fietsen meenemen op jamet
« Reactie #26 Gepost op: augustus 27, 2011, 10:29:52 pm »

Ook ik had in het begin de angst dat de fietsen eraf zouden vallen ,zeker op binnenwegen ging het aardig heen en weer. Nu heb ik er 4 mont blanc fietsdragers op en aan de voorkant en achter kant 2 spanbanden diagonaal gespannen . Hierdoor zit er heel weinig beweging meer in de imperial. Natuurlijk nog wel de fietsen even met extra bandje vast zodat ze niet naar buiten kunnen vallen . Het voldoet mij prima en het rijdt lekker ontspannen.

gr Swalker
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal