Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Wielen onder de keuken laten zetten  (gelezen 62192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #105 Gepost op: mei 23, 2015, 11:11:08 pm »

Ja die zijn er, maar inderdaad moeilijk te vinden. Ik moet even in mijn links kijken, maar heb die ergens op het forum ook al een keer gegeven
Gelogd

moprakke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: nog geen, wellicht trigano
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #106 Gepost op: mei 24, 2015, 09:42:38 am »

Gevonden!!.idd in een eerder bericht van je. Www.neita.nl

Thanks!
Gelogd

mar-klipper

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #107 Gepost op: mei 25, 2015, 08:07:42 pm »

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #108 Gepost op: juli 03, 2015, 10:24:14 pm »

ivm het mooie weer zijn we van de week gelijk met de vouwwagen naar de camping getrokken
we konden het idee dus gelijk testen ;)

de montage etc gaat goed, alleen is de standaard lip aan de jamet poten wat slap
het gevolg was dat 1 poot gelijk wat doorgezakt was
na de keuken naar de plek te hebben gereden wat trouwens over gras goed ging met deze willen hebben we de wielen er maar vanaf gehaald

binnenkort een bevriende lasser maar eens vragen of hij steverige lippen aan de poten kan lassen zodat deze niet doorzakken door het gewicht van de keuken en het moment van de zwenkwielen...

de bevriende lasser heeft inmiddels de lip onderaan de poot verwijderd en in de vierkante buis een moer gelast waarin de zwenkwielen nu gebout zitten
de hierboven genoemde optie is ook een mooie en zelf uit te voeren wanneer je niet kan lassen
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #109 Gepost op: juli 21, 2015, 05:09:23 pm »

Zó,  vandaag ook zwenkwieltjes onder m'n Pivo bermkeuken gezet. Zelf gedaan en totale kosten: 23 euro. En niks lassen.... :P

De pootjes opvullen met hout (ronde staaf van 12 mm kan er mooi ingeslagen worden en zit muurvast. Voorboren goeie zelftappende bouten met ratel 10 erin draaien (wel een ringtje voor de kop van de bout/schroef). Ik was met een half uurtje klaar

https://drive.google.com/file/d/0B7elAK34UV8IQWRvaXlQZ0dpdXc/view?usp=docslist_api
https://drive.google.com/file/d/0B7elAK34UV8IZWpyOHkxaWw1Y2s/view?usp=docslist_api
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2015, 05:16:36 pm door Prutser »
Gelogd

hgtenheuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Combi Camp Country 2017
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #110 Gepost op: juli 03, 2016, 07:25:24 pm »

Hallo,

Heeft iemand toevallig nog de contactgegevens van "Ben uit Andijk"?
Vrienden van ons willen hun Cabanon ook voorzien van keukenwielen, maar we kunnen de advertentie nergens terugvinden...

Alvast bedankt!
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #111 Gepost op: augustus 25, 2016, 11:57:05 am »

Wij hebben nieuwe pootjes voor onze bermkeuken. Dit hebben we laten doen via "de moderne smid van het internet".
Voor een mooie prijs is het snel en netjes uitgevoerd, en supersnel geleverd. Als ik weer wat nodig heb op dit gebied, dan weet ik waar ik moet zijn!  :J

Onder onze bermkeuken zit nu een vierkante buizenconstructie van 25x25mm buis, in een grote O-vorm, over de hele bodem van de keuken.
Op de hoeken van de O zit een 8 cm hoog stuk vierkante buis (30x30) rechtopstaand.
In dit stukje zit een gat voor een bal-vergrendelpen, deze vergrendelpen zit met een metaaldraad vast aan het frame.
In de poot zit op 5 cm hoogte ook een gat voor een vergrendelpen.
Als we nu de poot in de hoek van het frame steken, kunnen we de bal-vergrendelpen erdoor steken, en staat de keuken op 4 verstelbare stelvoeten.
Erg handig als de bermkeuken niet waterpas staat, dan kun je bv de linker 2 poten indraaien, en de 2 rechterpoten uitdraaien.
Krijg je ook geen pannenkoeken meer met de ene kant dun, en de andere kant dik  :#

En als we zouden willen, kunnen we er ook wielen zo op deze manier onder zetten, door een wiel met een bout vast te zetten met een expander/dop in de buis.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2016, 02:19:48 pm door hoek_tre »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #112 Gepost op: augustus 25, 2016, 05:09:18 pm »

Duidelijk verhaal, maar soms zegt 1 foto meer dan 1000 woorden :#
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #113 Gepost op: augustus 25, 2016, 09:30:43 pm »

Tja, dat kan nu ff niet, want de ene helft vd foto ligt hier thuis, en de andere helft staat in de stalling. Dus zodra we een foto hebben, komt ie erop  :)
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #114 Gepost op: september 12, 2016, 05:16:59 pm »

Ik heb ook eens wielen gefabriceerd voor de keuken van onze Jametic [2005]
Maar omdat die keuken wel plm. 70 kg weegt, zakken de wielen weg ik de bodem van de meeste campings...
Ik denk eraan de keuken te strippen tot ie 40 kg lichter is; de achterplaat met verlichting ondersteboven en daarop dan het kooktoestel en eronder 4 pvc poten.
Nare bijkomstigheid is dan dat het blauwe zeil v.d. wagen ingekort moet worden. KK
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #115 Gepost op: september 12, 2016, 09:02:13 pm »

Waarom niet dubbele wielen? Heb ik ook een nog nooit weggezakt in de grond.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #116 Gepost op: september 19, 2016, 04:47:59 pm »

Wij hebben nieuwe pootjes voor onze bermkeuken. Dit hebben we laten doen via "de moderne smid van het internet".
Voor een mooie prijs is het snel en netjes uitgevoerd, en supersnel geleverd. Als ik weer wat nodig heb op dit gebied, dan weet ik waar ik moet zijn!  :J

Onder onze bermkeuken zit nu een vierkante buizenconstructie van 25x25mm buis, in een grote O-vorm, over de hele bodem van de keuken.
Op de hoeken van de O zit een 5 cm hoog stuk vierkante buis (30x30) rechtopstaand.
In dit stukje zit een gat voor een bal-vergrendelpen, deze vergrendelpen zit met een metaaldraad vast aan het frame.
In de poot zit op 5 cm hoogte ook een gat voor een vergrendelpen.
Als we nu de poot in de hoek van het frame steken, kunnen we de bal-vergrendelpen erdoor steken, en staat de keuken op 4 verstelbare stelvoeten.
Erg handig als de bermkeuken niet waterpas staat, dan kun je bv de linker 2 poten indraaien, en de 2 rechterpoten uitdraaien.
Krijg je ook geen pannenkoeken meer met de ene kant dun, en de andere kant dik  :#

En als we zouden willen, kunnen we er ook wielen zo op deze manier onder zetten, door een wiel met een bout vast te zetten met een expander/dop in de buis.

Dit is de foto, zoals we onder onze nieuwe bermkeuken gaan zetten. De wielen gaan we binnenkort doen.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2018, 09:46:20 pm door hoek_tre »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #117 Gepost op: september 19, 2016, 06:20:39 pm »

En hoe laat je dat inschuiven of inklappen?
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #118 Gepost op: september 19, 2016, 08:43:53 pm »

De poten zijn verwijderbaar. D.m.v. vergrendelpennen/ insteekstiften (quick release pin) blijven de poten in het frame zitten, tijdens camping verblijf. Tijdens rijden zijn de poten eruit, en steekt alleen de  basis een paar cm onder de keukenbodem uit.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2018, 09:56:34 pm door hoek_tre »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #119 Gepost op: september 19, 2016, 10:59:58 pm »

Ok. Nette oplossing. Nog wel een mogelijkheid om (enigszins) waterpas te zetten?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal