Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Koelbox voor in bermkeuken  (gelezen 3727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elsje

  • Gast
Koelbox voor in bermkeuken
« Gepost op: juni 26, 2010, 09:15:22 am »

Hallo allemaal Ik heb sinds kort een 2e hands Holtkamper Flyer. Ben er erg blij mee. Hij is al op leeftijd maar ziet er goed uit. Er zit een bermkeuken bij volgens mij een aluminium Rapido bermkeuken. Ik heb een hele mooie mobicool koelbox op gas, 12 en 230 maar die is te diep helaas. De koelbox mag 42 cm diep zijn. Nou meen ik ergens te hebben gelezen dat de Electrolux RC1600 past. Als ik zoek op internet vind ik de Dometic RC 1600 maar de afmetingen die erbij staan wisselen van 42 diep tot 44 diep...... Wie weet welke koelbox geschikt is voor de bermkeuken.

Mooie clubsite trouwens  :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Koelbox voor in bermkeuken
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2010, 10:03:02 am »

Ik vrees dat er niets anders op zit dan ... passen.

Holtkamper zelf heeft tegenwoordig een andere keuken op de Flyer. Deze heeft echter wel hetzelfde 'probleem' als jij ondervindt. Een standaard RC1600 is net iets te diep, omdat de aansluiting van de gasslang naar achteren steekt. Die maakt hem net iets te diep. HK levert die zelfde koelkast daarom met een haakse gastuit, naar beneden, waardoor de koelkast precies in de keuken past.

Maar, als het niet blijkt te passen, waarom zet je de koelkast dan niet in de auto? Spullen die je anders in de auto zou zetten plaats je dan in de keuken. Lood om oud ijzer (tenzij je onder weg wilt koelen en dit niet in de auto kan doen natuurlijk).
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Koelbox voor in bermkeuken
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2010, 09:47:50 am »

Hoi,

Ik heb daar al eens een topic voor geopend:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4761.0.html

Bij ons is het inmiddels opgelost. Ik heb zelfs een mailconversatie gehad met Dometic. Zij gaven aan dat de RC1600 past, maar zoals Panevino al zegt, met haakse gasaansluiting. Wij hebben een tweedehands RC1600 gekocht (let op: hij moet wel een piezo-ontsteking hebben, want je kunt echt niet met een lucifer aan de achterkant komen!). Na een zoektocht naar een haakse gasaansluiting (niet gevonden), uiteindelijk de bestaande aansluiting vervangen door een gebogen pijpje. Zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4878.msg47910.html#msg47910

Dit bleek nog niet te passen (misschien is die van ons dan 44 diep, weet ik niet). Vervolgens heeft manlief de gaskraan een slag gedraaid, lange buis er aan gezet. Nu zit de aansluiting dus helemaal onderin de keuken, vlak naast het kastje en past het wel. Was wel een hele onderneming....

Succes dus!

Mavi

P.s. Voor 295 euro kun je hem passend kopen bij Holtkamper.....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal