Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Telescoopbuizen Jamet Arizona  (gelezen 3622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanbreugel

  • Gast
Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Gepost op: juli 02, 2010, 07:19:57 am »

Goedemorgen, wij hebben een Jamet Arizona van m'n ouders gekregen (waren het zelf al na 1 weekeindje zat...  :) ) en afgelopen weekend hebben wij de wagen uitgeprobeerd voordat we op vakantie naar Frankrijk gaan. Het uitklappen ging goed totdat we de tent moeten gaan opzetten... in het instructieboekje staat dat je eerst de 3 telescoopbuizen -die aan de wagen/slaaptent zitten- moet uitschuiven, echter zit er niks in om uit te schuiven! Het enige wat ik in die buizen aantref is een dun PVC buisje zoals op de foto....

Ik heb wel los 3 wat dikkere buizen gevonden die mogelijk in de "hoofdbuis"past, maar ik zie even niet in hoe die dan in elkaar vastklikken om de constructie houvast te geven... Ik hoop dat ik mezelf duidelijk maak en dat iemand de oplossing heeft...
Top-forum trouwens dit, wat een info!!!!!

Groet, John
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2010, 07:34:47 am »

Die buizen hoeven nergens in te klikken.
Want de boel word op zijn plats gehouden doordat de voortent oom het frame zit.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

vanbreugel

  • Gast
Re:Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2010, 08:10:23 am »

Alex, dank en klinkt geruststellend ;-)
Alleen hoe kun je dan de voortent strak spannen om het frame?

Groet, John
Gelogd

bimidaju

  • Gast
Re:Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2010, 09:15:05 am »

Op de uitschuifbuizen zitten als het goed is 3 drukknoppen. Hiermee kun je voortent spannen.
Op alle hoekkoppelingen zit dit ook, zodat de tent goed strak om het frame komt te zitten.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2010, 09:40:41 am »

Nou ook van mijn kant een poging om e.e.a. te verduidelijken (maar ja, het blijft een poging).

Kijk even naar het plaatje in deze link: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,1775.0.html

De buizen waar de kleuren bij staan, zijn de inschuifbuizen. Wij laten ze altijd in het frame zitten (dan worden het dus uitschuifbuizen). De buizen zijn gemakkelijk te herkennen: ze hebben in de buurt van een uiteinde drie (dacht ik uit mijn hoofd) klikkers. De klikker-kant schuif je als eerste in de buizen van de wagentent, tot een stukje voorbij de klikkers (10 cm is ruim voldoende). Daarna bouw je de rest van het frame eraan, behalve de zaken voor de kast (de tussenstokken).

Tent aanritsen en over het frame draperen, frame opspannen, te beginnen bij de in/uitschuifbuizen. Even kijken hoe de stokken uitkomen op de verstevigingsstukken op het doek. Enne, vast is vast: te strak is ook niet goed.

Wij trekken de uitschuifstokken altijd 30-40 cm uit en ritsen dan de tent aan. Wij vinden dat iets gemakkelijker werken, maar je vind op termijn zelf wel een manier van opbouwen die je bevalt. Overigens zijn we met de Arizon maar 1 keer weg geweest, dat was een oud bakkie om te proberen. Momentueel kramperen we per Louisiana. Het opzetprincipe blijft ongeveer gelijk, alleen de keukenuitbouw werkt een tikkie anders.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is. Ga anders naar een camping waar meer mensen een Arizona hebben  :H (nee, wij blijven dit jaar in Nederland)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

`peugoet407

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: jamet arizona
Re: Telescoopbuizen Jamet Arizona
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2021, 06:34:40 pm »

en ik heb ook een jamet arizona en daar zit geen buizen in om de voortent te bevestigen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal