Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?  (gelezen 4481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

  • Gast
Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Gepost op: juli 09, 2010, 08:40:58 pm »

We zijn net teruggekeerd van twee weken heerlijk kamperen in de Limousin met onze boogtent. Op zich niets mis mee, maar toch zien we een hoop voordelen in het upgraden naar een vouwwagen.
Voordelen zouden zijn dat we van de grond slapen (dat heeft ons de afgelopen jaren wat parten gespeeld), maar ook dat de wagen sneller+makkelijker opzetbaar is dan de huidige tent zodat we én wat vaker tussendoor een paar dagen gaan kamperen én we ook wat makkelijker op reis naar de definitieve bestemming een extra overnachting kunnen doen.

Vandaar dat we ons nu gaan orienteren op een mooie budget-wagen die ons  daarin gaat ondersteunen om te zien of het vouwwagen-gebeuren ons ook inderdaad wel ligt.

Hieronder heb ik een lijstje opgesteld met onze wensen/eisen, ik hoop van jullie wat tips te krijgen om daarmee een shortlist te maken van types/modellen die binnen ons straatje zouden passen.
Omdat zowel mijn vrouw als ikzelf nog nimmer een stap in een vouwwagen hebben gezet, gaan wij ons ook zeker nog naar wat bedrijven begeven om de diverse modellen in werkelijkheid te zien, maar een eerste duw in de goede richting van jullie zou ons al wel helpen. Alle tips zijn welkom!

-   3 goede slaapplaatsen (minimaal, we zijn met z?n drietjes)
-   tamelijk snel opzetbaar (in ieder geval voor tussenovernachtingen)
-   ruimte voortent (8-10m2, moeten binnen de ruimte hebben om te kunnen eten)
-   luifel
-   bagage mee kunnen nemen (kampeerspullen + slaapattributen)
-   tafel+stoelen mee kunnen nemen
-   bergruimte kleding
-   kantelbaar = pré

Budget: tot 500 euro.

We hebben het idee om dit najaar de wagen al te kopen, dat lijkt ons een gunstige aankooptijd en dan zijn we ook voor volgend voorjaar al voorzien.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2010, 08:51:40 pm »

hoi daar
ik heb nog een vw tekoop voor 200 euro ik vind hem redelijk snel staan maar dat is voor iedereen anders
dus mocht je intresse hebben mail eens dan kunnen jullie komen kijken of het vlug genoeg gaat
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/conway-cumbria-contiki-dl-de-luxe-bj-89-67139628.html?fh_start_index=15&q=conway
mvg caspar

ps de link veranderd 
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2010, 09:27:43 pm door caspar »
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2010, 09:24:06 pm »

Fautuh link casper, das vanuit jou speurders account en dus niet zichtbaar voor anderen ....
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2010, 09:58:09 pm »

een oude Camp-let moet lukken voor dat geld, of een hele oude Holtkamper of Combicamp, een Jametic lukt geloof ik nog net niet voor dat geld...
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2010, 10:42:53 pm »

@Caspar: staat genoteerd! We willen echter eerst nog wel wat verschillende wagens bekijken en ook heb ik het idee dat de voortent van jouw wagen wat aan de kleine kant is. Waarom doe je hem nu alweer weg? (had je topic over het achterhalen van het type al een keer gelezen). En zit er een luifel bij?

@Alex: hmmm...bijna...300 euro verschil... :? ;)  Even voor de duidelijkheid: de wagen hoeft niet in zijn geheel in 5 minuten te staan, een half uur is ook genooeg. De tent is slaap- en eetklaar in een halve dag, dus er is wel wat winst te boeken... :)

@antonva: dat het moet kunnen lukken benik met je eens gezien hetgeen ik op Marktplaats tegenkom. De vraag is denk ik wat binnen dat budget en de gestelde eisen de beste optie is...

Dank voor de reacties tot dusver!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2010, 11:06:20 pm »

Welkom op het forum. Als jullie in het najaar een wagen willen kopen is het misschien ook een idee om het klapweekend te bezoeken. Er komen dan allerlei forumleden met hun vouwwagens bij elkaar voor een weekend kamperen, elkaar helpen en van tips voorzien. Dat is een leuke gelegenheid om wagens "live" te zien. Klik hier en daar staan verschillende topics over het najaarsweekend.

De maten van de voortent van de wagen van Caspar zijn: 2.20 x 4.00
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2010, 09:24:27 pm door muis »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2010, 11:09:36 pm »

hoi daar ik doe hem/haar weer weg omdat we een grotere wagen met een gelukje konden over nemen dus dat is de reden
en nee er zit geen luifel bij sorry maar voor 17.50 heb je er een partytent bij dus dat zijn de kosten niet denk ik
mvg caspar
 
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2010, 02:47:38 pm »

Welkom op het forum. Als jullie in het najaar een wagen willen kopen is het misschien ook een idee om het klapweekend te bezoeken. Er kkome dan allerlei forumleden met hun vouwwagens bij elkaar voor een weekend kamperen, elkaar helpen en van tips voorzien. Dat is een leuke gelegenheid om wagens "live" te zien. Klik hier en daar staan verschillende topics over het najaarsweekend.

De maten van de voortent van de wagen van Caspar zijn: 2.20 x 4.00

Dank je! Dat klapweekend kan best een idee zijn inderdaad, daar ga ik eens goed naar kijken en in de gaten houden waar het plaats zal vinden...

hoi daar ik doe hem/haar weer weg omdat we een grotere wagen met een gelukje konden over nemen dus dat is de reden
en nee er zit geen luifel bij sorry maar voor 17.50 heb je er een partytent bij dus dat zijn de kosten niet denk ik
mvg caspar

Duidelijk..en genoteerd! Bedankt voor je reactie
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2010, 01:57:52 pm »

Een roadmaster sport zou kunnen.....ga maar eens naar Goirle naar de "Fabriek/showroom kijken" daar krijg je gegarandeerd een goede uitleg...
maar pas op je bent zo verkocht...of je hebt gekocht...... :O
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2010, 02:22:17 pm »

Een roadmaster sport zou kunnen.....ga maar eens naar Goirle naar de "Fabriek/showroom kijken" daar krijg je gegarandeerd een goede uitleg...
maar pas op je bent zo verkocht...of je hebt gekocht...... :O

Heb je toevallig ook in mijn startpost gekeken naar het onderdeeltje "budget"?  ;) Heb namelijk het idee dat die Sport niet binnen ons ietwat rekbare plaatje van een euro of 500 gaat passen. De gewone Roadmaster Family van een jaartje of tig oud staat wel op mijn shortlist (moet te doen zijn met het budget). Geen idee hoe snel die op te zetten is, maar wel degelijk en behoorlijk wat ruimte...
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2010, 05:44:27 pm »

Heb je toevallig ook in mijn startpost gekeken naar het onderdeeltje "budget"?  ;) Heb namelijk het idee dat die Sport niet binnen ons ietwat rekbare plaatje van een euro of 500 gaat passen. De gewone Roadmaster Family van een jaartje of tig oud staat wel op mijn shortlist (moet te doen zijn met het budget). Geen idee hoe snel die op te zetten is, maar wel degelijk en behoorlijk wat ruimte...

Dan voor de Roadmaster ideal....of runner s  en die zijn er genoeg ..... :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2010, 05:46:18 pm »

Roadmaster Family extra vouwwagen, 1989, 6-8 pers. in prima staat, met keukenblok, 3 pits.
Mooie , nette tent en luifel.

Er ontbreken enkele tentstokken maar deze zijn eenvoudig bij te krijgen.
? 250, of doe een goed bod.
Houd deze adverteerder zich niet
aan de voorwaarden?  
'
via www.nolensplein.nl  en dan kijken bij caravans/campers van 22-7-2010
stokken makkelijk aan te komen ennu als je deze week zou willen gaan kijken dan kan ik nog meegaan....maar zaterdag avond vertrek ik naar frankrijk
dus laat maar wat horen
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2010, 10:03:17 am »

Dank voor de tip! zijn die stokken echt zo makkelijk te krijgen? Deze week wordt lastig, dit weekend verjaardagsweekend hier thuis  W:  en komende week hard werken omdat de rest van Nederland (en mijn collega's) op vakantie is. En we hebben ook niet echt haast overigens, onze zomervakantie zit er al op....  ;(

Maar zeer bedankt voor je aanbod!
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Gezocht:tamelijk snelle budgetklappert voor 3 personen. Tips?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2010, 10:00:02 am »

Zie ik daar nu een klappert aan de horizon gloren...??... Nog eventjes geduld, maar waarschijnlijk wordt zaterdag de knoop doorgehakt. Hebben een optie op een vouwwagen via kennissen van ons; zeer compleet voor een mooie prijs. Nu nog even de definitieve beslissing nemen en dan voel ik me pas echt op mijn gemak hier want dan heb ik ook een klappert!  >:( :P :zw
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal