Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping in Luxemburg?  (gelezen 10889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Camping in Luxemburg?
« Gepost op: juli 20, 2010, 11:46:32 pm »

natuurlijk, er zijn legio campings in Luxemburg ...

Weet iemand mij te helpen aan een relatief eenvoudige camping, zoals de municipal campings in Frankrijk?
Sanitair hoeft niet nieuw te zijn, maar wel heel en schoon, animatie niet noodzakelijk evenals zwembad (laatste wel leuk voor de kids, maar geen noodzaak).

Vroeger gingen we wel eens naar camping Vallee de l'Our in Rodershausen, maar die is de laatste jaren in waardering gedaald; de eigenaren zijn (zeer) op leeftijd en dat merk je aan de camping. Daarnaast wil ik nu wel eens ergens anders heen ...
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2010, 12:15:12 am »

Wij hebben vorig jaar met veel plezier op Camping Birklet gestaan in Luxemburg
http://www.camping-birkelt.lu/nl/over-ons/filosofie

Een gezellige en mooie camping met schoon sanitair en een mooi buiten/binnen bad.
Voor ons een camping om er zeker naar terug te gaan

Prettige vakantie gewenst
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2010, 10:06:33 am »

Wij stonden enkele jaren terug op deze http://www.campingkautenbach.lu/ Geen zwembad wel plonsen in rivier die door de camping stroomt. Wel redelijk afgelegen. Om echt naar de winkel te gaan moest je toch al gauw 15 minuten rijden. Er was wel een kleine campingwinkel waar alles voor handen was wat je nodig had.

We stonden ook eens op deze in esche-sur-s?re. http://www.camping.lu/index.php?option=com_content&view=article&id=48&platzid=72&Itemid=120 Leuke uitvalbasis om te gaan zwemmen in het meer van de boven s?re, dicht tegen het gezellige dorpje.

Op deze http://www.camping-bissen.lu/ hebben we niet gestaan maar wel een bezoekje gebracht. Vond hem nogal groot met veel stacaravans dus vaste bewoners

http://www.toodlermillen.lu/frame-ned.html hier hebben we verschillende jaren gestaan. Plekje aan de rivier. Hele leuke nette camping. We zochten altijd een plek uit aan de rivier zodat de kinderen gewoon vanuit de tent in de rivier konden plonsen. Zaaaaaling. Maar ik zie dat er ondertussen andere eigenaars zijn. Dus ik weet niet of alles nog het zelfde is. Je kon vanaf de camping een mooie wandeling/fietstocht langs het water maken tot aan esche-sur- s?re.

Hou er wel rekeing mee dat je in Luxemburg vaak per douche beurt moet betalen. Loopt aardig op als je elke dag met 4 gaat douchen. We hebben nnooit op een camping met zwembad gestaan.
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2010, 02:30:59 pm »

Hou er wel rekeing mee dat je in Luxemburg vaak per douche beurt moet betalen. Loopt aardig op als je elke dag met 4 gaat douchen. We hebben nnooit op een camping met zwembad gestaan.

dat en de prijzen van de Luxemburgse campings maken inderdaad een groot verschil met de eenvoudige campings in Frankrijk.
(overigens douchen er al 5 bij ons en dan tel ik de kleinsten (2 stuks) niet eens mee ...)

Het lijkt wel of het in Luxemburg "alles of niets" is, al moet ik zegen dat de eerste camping die je noemt me wel iets lijkt.


Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2010, 05:33:15 pm »

...... al moet ik zegen dat de eerste camping die je noemt me wel iets lijkt.


Goede keuze als je van rust houdt en geen gedoe van animatie en co. De camping lijkt groot maar ik heb nooit geweten dat ze vol stond. Vaak was er nog een hele plek niet bezet en konden de kinderen er op spelen.
Gelogd

tvhouwel

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2010, 11:17:40 pm »

Wij stonden enkele jaren terug op deze http://www.campingkautenbach.lu/ .......

Dat is de camping waar wij voor het eerst van ons leven kampeerden. We zijn daar ieder jaar wel een keer naar toe geweest vanaf 1977 tot ik denk 1989.
Fantastisch wat een omgeving.
De camping was toen echt een rommeltje hoor, alles kon en alles mocht, de beheerder vond het allemaal prima.
Je moest niet te nauw kijken naar hygiene ed.
Nu begrijp ik dat de camping is overgenomen dat uit de website lijkt het dat alles piekfijn in orde is.
Toch al die jaren met heel veel plezier gestaan. Leuk om er hier weer eens over terug te lezen en de website te bekijken.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2010, 06:56:25 pm »

Ik heb de rommeltjes tijd ook nog meegemaakt.
De barak waar de bar was ken je dan zeker ook nog  ;)
Maar zelfs in die tijd was het een fijne camping. Noemde de camping toen ook niet ander? Iets met Nic....
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2010, 11:20:40 am door Mieke »
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2010, 06:59:00 pm »

Hoi

verleden jaar hebben we in het voorseizoen ook op camping Birkelt gestaan. Prima camping, netjes, goed restaurantje erbij, vriendelijke mensen. Supersanitair, ook voor de kids, was verleden jaar helemaal nieuw. Een paar kanttekeningen die ons toch niet doen terugkeren:

  • De plaatsen zijn redelijk ruim, maar in een straatje. Dit is, zeker als je met kinderen bent erg ongezellig. Een veldje zou leuker zijn.
  • Er stonden erg veel ouderen in juni, wellicht is dat nu minder maar voor onze kleine meiden waren er weinig vriendinnetjes te bekennen. Mensen met kinderen werden ook niet echt gegroepeerd.
  • Het animatieteam was erg onproffessioneel. Ze dumpten wat halflege stiften op een tafel of zetten een dvdtje op.


Al met al hebben we een erg leuke vakantie gehad, maar we zouden er niet snel meer teruggaan.

Groetjes,

Paulus
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2010, 08:27:44 pm »

2 jaar geleden met de zomervakantie daar gestaan en toen was er wel een goed animatieteam op de camping.
Er werd vanalles georganiseerd de hele dag door, tot speurtochten toe.
Wat ik ervan begrepen hebt waren de de eigenaren, ongeveer 50, die de kindren met een team aan het vermaken waren.

Het sanitair was toen niet je van het, maar dat is na die zomervakantie wel aangepakt.
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2010, 07:51:02 am »

bij het zoeken naar een camping kwamen we ook "Camp Relax" in Haller tegen.
http://www.camprelax.com/index.html
Lijkt leuk en rustig; is iemand hier weleens geweest?
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2010, 10:59:51 pm »

we kwamen er net achter dat je op birkelt met max 6 personen per plek mag staan.
Blijkt bij meer campings zo te zijn.
Gaat dus niet lukken met 5 kleine kindjes erbij....
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #11 Gepost op: juli 26, 2010, 12:07:39 am »

Ik kan me niet voorstellen dat een gezin met 5 kinderen niet op een plaats zou mogen staan Even contact opnemen met de camping zal veel ophelderen
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Camping in Luxemburg?
« Reactie #12 Gepost op: juli 26, 2010, 07:21:18 pm »

Hoi

ik kan me er iets bij voorstellen dat ze het aantal personen per plaats willen beperken ivm groepen. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de maximale capaciteit van een camping ivm calamiteiten. Maar dat zal voor 1 gezin neem ik aan niet gelden. Zou al te gek zijn. Zoals Hans-K al zei zal een telefoontje of mailtje genoeg opheldering geven.

Ik verbaas me zelf over het extra tentje beleid. Zal dit in een ander topic eens aansnijden.

Groeten

Paulus
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal