Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia  (gelezen 60472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #105 Gepost op: juli 17, 2011, 09:55:19 pm »

Veel plezier in de Vendee! Wij zijn net terug uit de vogezen en het was super! Wel nat maar ach binnen was het droog!

Citaat
Ik moet zeggen wij hebben onze cabanon columbia inmiddels vier keer opgezet. Het gaat steeds beter. we zetten inmiddels de boogstokken onder spanning. je duwt de twee uiteinden meer naar elkaar toe, zodat de hele tent inclusief luifel in lijn staat met de wagenbak. Sinds we dat doen staat het een stuk beter en strakker. Tussen de boogstokken hangt het nog wel iets door maar niet veel. Na een regenbuitje staat het nog strakker. en als de zon op de zijkant staat wordt het raam wat zachter waardoor het iets minder strak staan, maar dat mag op zich geen naam hebben.

Dit hebben we nu ook gedaan (ook 4e keer opzetten toevallig) en hij stond super strak! Wat je zegt de ramen daar gaat het iets zakken maar dat viel best mee! We hebben veel leuke reacties gehad op de wagen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #106 Gepost op: augustus 04, 2011, 02:18:59 pm »

@sannie75
Goed om te horen dat het nu beter gaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je nu anders bent gaan doen.

Groet Jeroen
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #107 Gepost op: augustus 04, 2011, 02:28:15 pm »

Ik zag een aantal berichten over mensen die last hadden dat de slaapcabines tegen de buitentent kwamen. Wij hebben daar geen last van. Wij spannen eerst de hele wagen akkoord volledig af zoals bij de wit bij de aflevering is verteld. Met het afspannen wordt al ruimte gecreëerd rondom de bedplanken. Hierdoor kan het doek vrijwel niet tegen de slaapcabines komen. Ik moet er bij zeggen we hebben de stokken wel uitgeschoven maar alles op de laagste stand zodat het blauwe dak mooi met de naad op het frame valt. Verder hebben wij de slaapcabines tegenwoordig vast gemaakt met de elastieken zodat het ook niet kan schuiven. Bij ons staat de vw op deze manier zo strak als een zonnetje.

Groet Jeroen
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #108 Gepost op: augustus 04, 2011, 05:35:03 pm »

Hoi Jeroen,

We letten nu nog beter op dat we de onderlinge afstand tussen de bogen zo groot mogelijk houden en dat daardoor de boel dus mooi strak komt te staan. zoals jij ook beschrijft zetten wij ook de wagentent op en ik zou ook niet weten hoe de binnenten de buitentent zou kunnen raken, daar zit bij ons nog redelijk wat ruimte tussen :?
Wij zetten de stangen in het midden ongeveer, dus niet op de laagste stand. maar ook dan staat het netjes strak met het blauw netjes op de stokken zeg maar.   

Afgelopen vakantie stond de wagen echt super strak(ik trots natuurlijk) je hoorde dat heel goed als er vogeltjes op het doek liepen (klonk een beetje als een trommel)   :H       
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia
« Reactie #109 Gepost op: augustus 04, 2011, 06:18:45 pm »

Het viel mij op dat nadat ik de voortent op heb gezet het tentdoek tegen de plank aan zit. Daarvoor was het keurig netjes met ruimte er tussen.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #110 Gepost op: augustus 05, 2011, 08:42:29 am »

maar als de wind er een hele dag vol op staat komt het doek er toch tegen aan...
wij hebben hem dit jaar zo goed afgespannen en er zat echt ruimte tussen de slaaptent en de buitentent en toch nat geworden door de wind....
was niet te voorkomen... volgende keer houden we het wel beter in de gaten, maar er was niks aan te doen... de buren hadden het ook (jamet)...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #111 Gepost op: augustus 05, 2011, 08:56:50 pm »

Misschien toch handig om een schilderszeiltje meer te nemen en er tussen te doen. wordt de binnentent in ieder geval niet nat. En zorg ook dat je kussens niet tegen de binnen cabine duwen en zo tegen de buitentent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #112 Gepost op: augustus 05, 2011, 09:02:13 pm »

Als er niet heel veel ruimte tussen zit of als je de voortent misschien (te) hard naar voren trekt kan ik mij voorstellen dat je de wagenbak Misschien iets naar voren trekt waardoor het doek de slaapcabine raakt. Ik moet wel zeggen dat wij hier in Frankrijk aardig wat wind hebben en ik de scheerlijnen aan de achterkant van de wagenbak ( kant dissel) heb gebruikt. Gisteren even los gehad eb toen zag ik inderdaad de stokken van het frame erin staan. De scheerlijnen maar weer vastgemaakt en nu is het weg. Maar de slaapcabines heeft het doek niet geraakt. Miss uien zijn de scheerlijnen de oplossing?

Gr. Jeroen
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #113 Gepost op: augustus 06, 2011, 03:24:26 pm »

@sannie75 we zullen de volgende eer eens proberen de stokken wat hoger te zetten of ik rijd even langs de wit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze nu moeten staan.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #114 Gepost op: augustus 06, 2011, 03:56:21 pm »

Als er niet heel veel ruimte tussen zit of als je de voortent misschien (te) hard naar voren trekt kan ik mij voorstellen dat je de wagenbak Misschien iets naar voren trekt waardoor het doek de slaapcabine raakt. Ik moet wel zeggen dat wij hier in Frankrijk aardig wat wind hebben en ik de scheerlijnen aan de achterkant van de wagenbak ( kant dissel) heb gebruikt. Gisteren even los gehad eb toen zag ik inderdaad de stokken van het frame erin staan. De scheerlijnen maar weer vastgemaakt en nu is het weg. Maar de slaapcabines heeft het doek niet geraakt. Miss uien zijn de scheerlijnen de oplossing?

Gr. Jeroen
hoihoi, die extra lijnen hadden we gebruikt, maar de wind was zo hard en het doek nat, dus lekker flexibel. dit was gewoon domme pech en was niet tegen af te spannen.... :?
goeie tip van jellejawa om er iets tussen te hangen bij hevige regen :)
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #115 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:47:33 pm »

Hoi biccie, ik kan mij voorstellen Dat je plastic tussen je doek doet bij storm, maar naar mijn mening kan het niet zo zijn dat je slaapcabine standaard tegen het doek zit en nog nat wordt ook. Kan mij niet voorstellen dat het is bedoeld.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia
« Reactie #116 Gepost op: augustus 06, 2011, 10:13:24 pm »

Ik had er niet op gelet en bij ons zat  het bed tegen het doek aan. Nu hebben we veel en langdurig regen gehad, maar nooit iets gemerkt van lekkage. Wél regelmatig op gecontroleerd.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #117 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:54:52 am »

hoi jeroen,

normaal gesproken zat het doek ook niet tegen de slaaptent aan. de tip van het extra spannen hebben we ook gebruikt en dat werkte nog beter, echt geen problemen mee, maar die dag was het gewoon super ramp weer waar iedereen last van had... ook de buren met vouwwagen hadden natte bedden door het zelfde probleem... hier was gewoon echt niets aan te doen.. wel een les voor de volgende keer om dat wel in de gaten te houden, want de tent heeft het verder super doorstaan in die regen, kan me geen betere tent voorstellen eigenlijk..
thnx, bianc
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #118 Gepost op: augustus 07, 2011, 01:08:50 pm »

Tsja tegen sommige weersomstandigheden is niks opgewassen....

Wij hebben ook wel noodweer meegemaakt maar we stonden in een hoek, redelijk beschut dus niet de wind op de wagenbak gehad, gelukkig!

Wij hebben wel geleerd en zullen voortaan altijd de spanbanden aan de achterzijde van de wagenbak gebruiken. Zo hopen we te voorkomen dat de buitentent tegen de binnentent aankomt en dan maar hopen dat we niet zulke wind als Biccie gehad heeft vol op de achterkant krijgen :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #119 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:53:24 pm »

Tsja tegen sommige weersomstandigheden is niks opgewassen....

Wij hebben ook wel noodweer meegemaakt maar we stonden in een hoek, redelijk beschut dus niet de wind op de wagenbak gehad, gelukkig!

Wij hebben wel geleerd en zullen voortaan altijd de spanbanden aan de achterzijde van de wagenbak gebruiken. Zo hopen we te voorkomen dat de buitentent tegen de binnentent aankomt en dan maar hopen dat we niet zulke wind als Biccie gehad heeft vol op de achterkant krijgen :#
we hebben een week zeeland overleeft met veel regen ;) toen stond de wind op de voorkant, dan hou je het achter wel droog :#
zo leren toch een hoop van elkaar hey sannie! :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal