Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia  (gelezen 60462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toonvkr

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #120 Gepost op: augustus 12, 2011, 03:09:35 pm »

Ook hier lees ik dat de kussens van de bankjes onderdeel zijn van het bed(matras). Betekent dit dat het lastig is om overdag bij je spulletjes in de bankkastjes te komen, omdat dan het matras opgetild moet worden, inclusief de binnentent?

Van onze Roadmaster heb ik vanaf het begin de kussens van de bankjes thuisgelaten. We zitten nooit in de wagenbak en zijn alleen maar lastig.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #121 Gepost op: augustus 12, 2011, 04:05:27 pm »

Citaat
Betekent dit dat het lastig is om overdag bij je spulletjes in de bankkastjes te komen, omdat dan het matras opgetild moet worden, inclusief de binnentent?

ik vind het wel meevallen maar ik hoef ook niet dagelijks in de bankjes te zijn...daar vervoeren we spullen in die we als de boel staat in gebruik hebben (denk aan krukjes, koffieapparaat, elektra, lampen, speelgoed) Het speelgoed doen we op locatie in een klapkrat en die staat of onder de luifel of vlak bij de deur binnen....

Als ik toch in een van de bankjes moet zijn haal ik even het elastiek waar de binnentent mee aan de wagebak zit los en dan kan je de matras zo optillen             
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia
« Reactie #122 Gepost op: augustus 12, 2011, 04:36:36 pm »

En het matras op de bankjes is een losse strook. Anders krijg je de wagen niet opgeklapt. Je hoeft dus echt niet 'het matras' op te tillen.
Gelogd

jpsamson

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #123 Gepost op: augustus 18, 2011, 12:33:40 pm »

Hallo allemaal,

eigenlijk heb ik hier nog niks te zoeken daar ik nog niet de trotse bezitter van de columbia ben. Maarrrr,.... we zijn deze week gaan kijken bij de Wit en eigenlijk zag het ernaar uit dat we rond waren. Mijn vrouw wilde alleen nog niet direct tekenen en er toch thuis nog even rustig over nadenken. Daar ging het fout hahaha, nu is is ze er niet zo zeker meer van vanwege het geld. Wat mij betreft komt ie er gewoon maar helaas moet je dit toch met zn tweeen beslissen. We hebben het contract hier liggen dus nu maar hopen dat ze snel om is. (tips iemand? hahaha)

Tot die tijd blijf ik de stukjes hier volgen en ik hou jullie op de hoogte.

groeten Sam
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #124 Gepost op: augustus 18, 2011, 01:46:32 pm »

Tips? Natuurlijk. Met de offerte, geanonimiseerd, naar een andere dealer. Tegenbod vragen. Trek daar desnoods een dag voor uit. Waarschijnlijk kom je wat lager uit en zijn de bezwaren van vrouwlief verdwenen... (en je houd wellicht geld over voor een extra keer klappen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia
« Reactie #125 Gepost op: augustus 18, 2011, 02:02:44 pm »

'de andere dealer' heeft dezelfde prijs, is mijn ervaring.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Re: Cabanon Columbia
« Reactie #126 Gepost op: augustus 18, 2011, 03:16:20 pm »

'de andere dealer' heeft dezelfde prijs, is mijn ervaring.

Yep, zelf als je in Belgie prijs opvraagt sturen ze je door (=terug) naar Nederland. De Wit wordt in cc gezet en je krijgt van De Wit het antwoord... ::)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #127 Gepost op: augustus 18, 2011, 04:28:06 pm »

Iets met monopoly... erg slecht.

Dan aangeven wanneer je wel hapt. Wees in elk geval duidelijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #128 Gepost op: augustus 18, 2011, 09:40:29 pm »

In Nederland heb je De Wit en Vouwwagencentrum siddeburen. Die zijn mij in ieder geval bekend, maar er moet er nog een zijn zo is mij bij de Wit verteld, sinds dit jaar maar ik weet niet welke het is weten jullie dat?

Het is idd lastig om over de prijs te onderhandelen omdat er zo weinig dealers zijn maar je kan misschien nog wel wat accessoires erbij krijgen door goed te onderhandelen....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

jpsamson

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #129 Gepost op: augustus 18, 2011, 11:10:25 pm »

de Wit en siddeburen zijn de enige twee die ik weet. dat zal wel niet onderdoen voor elkaar. Waarschijnlijk zal het ook wel een goeie prijs zijn voor wat de columbia biedt maar het is toch nog best wel een uitgave. Iemand stuurde me een link naar de Raclet Safari, is idd goedkoper maar ziet er lang niet zo mooi uit en ik weet er verder nog niks van. Ik blijf gewoon nog ff met de Columbia bezig. Ik wil em, ik wil em, ik wil em.  :K hahahaha

Gelogd

muis

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #130 Gepost op: augustus 18, 2011, 11:27:22 pm »

Ik dacht dat Pauw in Heerhugowaard ook Cabanon verkocht maar op de site staat dat ze tijdelijk minder ruimte hebben (er is brand geweest) en ik kan het nu niet vinden op de site van Pauw
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Cabanon Columbia
« Reactie #131 Gepost op: augustus 19, 2011, 08:32:30 am »

Ik blijf gewoon nog ff met de Columbia bezig. Ik wil em, ik wil em, ik wil em.  :K hahahaha
En gelijk heb je.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #132 Gepost op: augustus 19, 2011, 12:59:04 pm »

de Wit en siddeburen zijn de enige twee die ik weet. dat zal wel niet onderdoen voor elkaar. Waarschijnlijk zal het ook wel een goeie prijs zijn voor wat de columbia biedt maar het is toch nog best wel een uitgave. Iemand stuurde me een link naar de Raclet Safari, is idd goedkoper maar ziet er lang niet zo mooi uit en ik weet er verder nog niks van. Ik blijf gewoon nog ff met de Columbia bezig. Ik wil em, ik wil em, ik wil em.  :K hahahaha



is te hopen dat ze bij De Wit niet op dit forum lezen, want dan kan je er echt niks meer vanaf krijgen.
veel succes met de onderhandeling en veel plezier van de mooie wagen (alvast)
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #133 Gepost op: augustus 19, 2011, 01:23:37 pm »

We zijn net terug van een weekje frankrijk en ook deze keer stond het tent doek tegen de bedden aan! niet zo erg als de vorige keer maar toch wel weer er tegen aan.
Ik snap net als andere niet hoe dat toch kan. Nu ben ik woensdag weer bij de wit geweest om een paar problemen te laten verhelpen (later meer hier over), daar heb ik gevraagt wat ik dan fout doe, en ik weet het niet meer. Ze vertelde me daar dat je de wagen uit moet klappen en de spanbanden bij de raamkant bijna recht naar beneden moet spannen. Vervolgens de rest van de bak afspannen en dan de voortent eraan. De stormbanden aan de zijkant hoef je niet te gebruiken.
Nu denk ik dat ik de wagenbak dus eerst zo strak mogelijk af moet spannen en dan de voortent eraan. Dat is dezelfde werkwijza als ik altijd gehanteerd heb maar de volgende keer toch maar eens de vouwwwagen bak rustig opzetten zodat ik hier iets kan ontdekken wat ik eerder fout heb gedaan.
Mocht iemand nog tips hebben graag!

Nu hebben we een dag regen gehad en door die ontzettende hoosbuien is er water de tent in gekomen, waar vraag je je af? het is doorgetrokken vanuit de lussen van de stormbanden aan de achterzijde van de vwbak. die lussen zijn  nat geworden aan de buitenkant door de zuigende werking van het materiaal zijn ook de lussen aan de binnenkant nat geworden en die zijn aan het druppelen gegaan! volgens de wit moest het na drie keer over zijn, dus als het de volgende keer weer gebeurd gaan we gewoon weer terug.

Nu de welbekende problemen.
Na van te voren duidelijk aan te hebben gegeven dat de ze goed op de afvoer moesten letten omdat die vaak lekt was ook bij mij de afvoer lek! gevolg: lelijke laden die moeten worden vervangen.
Ook de fineerlaag van een lade heeft losgelaten, bij de wit vertelde ze dat de lijm die is gebruikt niet zo goed was en ze zouden reparatie materiaal opgesturd krijgen maar dat was nog niet binnnen.
En als laatste is dat het afwerk-latje boven de laden van de keuken los zit.

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #134 Gepost op: augustus 19, 2011, 02:14:45 pm »

Bij ons is ook weer het fineer van de kopse kanten van de laatjes losgelaten, hier moet ik nog even contact over opnemen met de Wit.
De lekkende gootsteen moet ik ook nog eens gaan bekijken want die hebben we niet gebruikt tijdens de zomervakantie aangezien er een kraan recht voor de tent was. Zowiezo moet je goed opletten dat de afvoer onderweg niet losgetrilt is maar nou lijkt het er bij ons op dat het stopje ook te klein is en er dus geen water kan blijven staan in de gootsteen. Dit wil ik tijdens het najaars weekeinde nog even testen....

Ben benieuwd hoe dat nou kan met die bedden tegen het doek, komen jullie ook op najaarsweekeinde?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal