Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia  (gelezen 60474 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2011, 10:18:54 am »

Hey wat leuk, gefeliciteerd.
Als je hem wilt uitproberen, dan is dit mischien wat voor jullie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5940.msg61067.html#msg61067

Dan kan je ook meteen kijken wat anderen meenemen, en wat voor jullie nog handig is om aan te schaffen of uit te breiden.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Gefeliciteerd!
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2011, 06:24:45 pm »

Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd! Is het deze toevallig?

Hoe/waar gaan jullie 'm stallen?
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2011, 06:26:30 pm door Qwaqa »
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2011, 08:36:34 pm »

(En dan heb ik gister al even in jullie wagen gezeten... ;))

wij ook :)

Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoeveel mede eigenaars we van de zomer treffen. volgens mij loopt de Columbia goed!

Jammer dat De Wit geen zichtbare ondersteuning gaf aan VWC Siddeburen, stand had completer gekund!
Gelogd

stemo

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #33 Gepost op: januari 24, 2011, 09:45:29 pm »

Hoi Qwaqa,

Zo te zien is het inderdaad die...
Wij hebben ervoor gekozen zodat we bij slecht weer toch heerlijk binnen kunnen vertoeven.
We voldoende bewegingsruimte hebben.
Wij hebben twee kids die veel rommel kunnen maken!!!
We zijn alleen benieuwd wat voor camping het wordt!

Groetjes Monique
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2011, 08:16:07 pm »

Beste Monique,

Gefeliciteerd met jullie aanschaf! Mooie keus!

Terugkomend op je vraag hoe snel hij is op te bouwen. Met twee man kan het in een half uur. Wil je op de camping relaxed (das bij ons wel stevig doorpakken) de boel netjes opzetten inclusief inruimen van het geheel, reken dan een uur.

Qua campings lopen we met onze Mercury wel eens tegen de maximale afmetingen aan. Zeker met de zonneluifel is het een heel gevaarte. We reserveren tegenwoordig toch altijd de camping en onze ervaring is dat als je het er bij vraagt, je meestal wel een geschikte plaats kunt krijgen. Kijk naar plaatsen van 100m2+.  Hutjemutjeterassencampings zijn niets voor ons dus dat scheelt ook. Zeker in Frankrijk gaat het meestal goed.
Je past echter niet op iedere plek! je krijgt hier wel veeeeeeeel leefruimte voor terug en wij ervaren dit als ideaal met slechter weer en kleine kinderen.

Veel plezier komend seizoen met jullie nieuwe aanwinst!
Gelogd

elco

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #35 Gepost op: januari 26, 2011, 02:55:32 pm »

Nog meer goed nieuws er is onlangs door de wit een nieuwe opzetinstructie uitgebracht ;) . kunnen we weer beter zien hoe het ook weer moet na een jaar stalling.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #36 Gepost op: januari 27, 2011, 11:20:16 am »

 Hey klink allemaal veel belovend, nog even sparen en dan gaan we hem volgend jaar aanschaffen.
Voor de mensen die hem al hebben. Zijn er al tips over de optie die je moet nemen?
Ik had zelf al gedacht dat de lattenbodems erbij moesten. Iemand nog andere tips?
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #37 Gepost op: januari 27, 2011, 06:41:41 pm »

Hallo dorus_jolan,

Over die lattenbodems zou ik nog een nachtje slapen, de oplossing van De Wit is dat deze los op de bestaande plank worden gelegd. Ik heb het even in de winkel getest, maar kon niet echt een verschil ontdekken tussen de met of zonder lattenbodem variant. En ik ben wel een heel kritische slaper, nog net geen prins op de erwt, maar toch. Volgens mij slapen de standaard matrassen ook al goed.
Overigens kun je ze er later nog altijd los bij kopen.

Groeten,

Rob
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2011, 07:53:04 pm »

Wij waren ook niet overtuigd van de meerwaarde van de lattenbodems...
Jammer dat Cabanon deze nog niet gewoon geintegreerd heeft.

Wij overwegen een oplegmatras van Ikea of misschien iets luxer Defa.

Weet iemand hoe de keuken bovenkast eruit ziet, zoals nu voor 2011 aangeboden word in de accesoire prijslijst?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2011, 08:34:09 pm »

Heel eerlijk: de bedden van Cabanon zijn niet te doen. De matrassen zijn ons te hard. Wij hebben een simpel noppenmatras (140 x 200 cm) gehaald en deze OP het bestaande matras gelegd. Dit is als geheel nog op te vouwen dus je hoeft het niet te verwijderen. je hebt dan ongeveer 15 cm matras met een zachtere bovenlaag en iets stevige onderlaag. Dit sliep vorig jaar prima. de lattenbodems werden ons afgeraden om de hier al genoemde reden dat ze op de plank komen te liggen. Oplegmatrassen van Ikea kunnen uiteraard ook! Houd er wel rekening mee dat je hem deels dubbel moet kunnen vouwen ter hoogte van de bank. (ik weet niet zeker of dit bij de Neptune/Columbia ook zo is)
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #40 Gepost op: januari 27, 2011, 09:22:42 pm »

Over die lattenbodems zou ik nog een nachtje slapen...

ja humor :)
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #41 Gepost op: januari 28, 2011, 05:55:29 pm »

Heel eerlijk: de bedden van Cabanon zijn niet te doen. De matrassen zijn ons te hard. Wij hebben een simpel noppenmatras (140 x 200 cm) gehaald en deze OP het bestaande matras gelegd. Dit is als geheel nog op te vouwen dus je hoeft het niet te verwijderen. je hebt dan ongeveer 15 cm matras met een zachtere bovenlaag en iets stevige onderlaag. Dit sliep vorig jaar prima. de lattenbodems werden ons afgeraden om de hier al genoemde reden dat ze op de plank komen te liggen. Oplegmatrassen van Ikea kunnen uiteraard ook! Houd er wel rekening mee dat je hem deels dubbel moet kunnen vouwen ter hoogte van de bank. (ik weet niet zeker of dit bij de Neptune/Columbia ook zo is)
hallo,

een oplegmatras is een oplossing, maar die kan niet blijven liggen met het dichtklappen. je moet de bankkussen ook verwijderen om in te kunnen klappen. een matras extra past er echt niet tussen. wij hebben een traagschuim top matras gekocht bij de leen bakker van 140 bij 200, die vouwen we op en past in de kofferbak. uiteindelijk vonden we dit in frankrijk nog te hard en hebben we ook nog een luchtbed gekocht. hierop het top matras en we slapen warm, behaaglijk en prinsheerlijk (of prinses op de erwt ,haha! we liggen wel erg hoog...).
grtz.bianc
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #42 Gepost op: januari 28, 2011, 08:44:03 pm »

een oplegmatras is een oplossing, maar die kan niet blijven liggen met het dichtklappen. je moet de bankkussen ook verwijderen om in te kunnen klappen. een matras extra past er echt niet tussen.

huh? een oplegmatras past wel, als hij maar 1,40 breed is max?
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #43 Gepost op: januari 29, 2011, 09:23:59 am »

huh? een oplegmatras past wel, als hij maar 1,40 breed is max?

het originele matras van onze manga bestaat uit 2 delen. het smalste deel (ongeveer een cm of 20 schat ik)  ligt op de klepbankjes en die moet je voor het inklappen verwijderen en bovenop leggen. het breedste deel (1.20 meter breed) blijft liggen op de plank en klap je mee in. het oplegmatras van 1.40 meter breed die je zelf koopt kan er dus ook niet tussen (te breed) en die moet je ook bovenop je vw leggen, of wat wij doen, in de kofferbak van de auto.
als je alles zou laten liggen dan klappen de planken niet goed dicht en staat er te veel spanning op de schanieren. :)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #44 Gepost op: januari 29, 2011, 09:31:43 am »

Het noppenmatras kan gewoon blijven liggen! Dit geeft veel ruimtevoordeel in je kofferbak! We vouwen het noppenmatras ter hoogte van het bankje dubbel. past vrij makkelijk. We laten de bedden ook gewoon opgemaakt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal