Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia  (gelezen 60486 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #45 Gepost op: januari 29, 2011, 10:25:31 am »

Ja dan snap ik het. Bij de columbia is het matra 1,40 breed en het bankdeel net geen 20 cm. dit valt allemaal binnen de slaapcabine, maar klapt wel dubbel ja.

Een oplegmatras is te stug om voor zo'n randje dubbel te vouwen en vouwt na een paar weken/maandan vast ook niet meer netjes terug.

Zijn er niet al hobby-bobs die van de plank een lattenbodm hebben gemaakt? Dus niet een rollattenbodem op de plank, maar de plank verbouwd?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #46 Gepost op: januari 30, 2011, 09:45:54 am »

de plank verbouwen zal lastig zijn. er zit namelijk een stalen frame direct onder. In theorie kan het wel maar je blijft dus met die stalen buizen zitten. Tenzij je deze ook kan verlassen.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #47 Gepost op: januari 30, 2011, 09:02:54 pm »

kan je in dat staale frame geen latten bodem laten zakken dan heb je die buizen als extra ondersteunning of maak eens en foto van dat frame als het kan
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #48 Gepost op: januari 31, 2011, 07:45:10 pm »

foto maken lukt momenteel niet, hij staat nu ingepakt in de garage. Je kan er dennk ik geen lattenbodem in laten zakken. Het frame is rechthoekig, bijna met de afmetingen van de plank, met twee dwarsbalken. Als de lattenbodem doorzakt, zal je dus altijd op twee plaatsen een balk houden.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #49 Gepost op: februari 01, 2011, 07:37:54 am »

Nou ik ben blij dat ik het even gevraagd heb want een paar latjes op die plaat schroeven kan ik zelf wel. Dat scheelt toch weer 280 euro ! Dan ga ik wel voor een matrasje erop!
Een topic verder las ik nog over het 12 V kraantje, dit leek me wel handig. Ook de koelkast aansluiting in de disselbak leek me wel wat, heeft iemand al ervaringen met een van die opties? of waaraan ik moet denken bij een keukenopbouw?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #50 Gepost op: februari 01, 2011, 11:45:17 am »

het kraantje heb ik ook zelf vervangen (van een raar s-bocht-dingetje) in een mooie 12V geschakelde kraan.
Zie hier: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3440.msg24438.html#msg24438 en hier: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3440.msg24792.html#msg24792

en hier: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4658.15.html staat de stroomaansluiting vermeld.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2011, 12:29:12 pm door screech »
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #51 Gepost op: februari 02, 2011, 10:01:34 am »

Nou ik ben blij dat ik het even gevraagd heb want een paar latjes op die plaat schroeven kan ik zelf wel. Dat scheelt toch weer 280 euro ! Dan ga ik wel voor een matrasje erop!
Een topic verder las ik nog over het 12 V kraantje, dit leek me wel handig. Ook de koelkast aansluiting in de disselbak leek me wel wat, heeft iemand al ervaringen met een van die opties? of waaraan ik moet denken bij een keukenopbouw?


nieuw idee 2 nomad inflatable matjes XW van 76cm breed. Past precies en kan je eventueel nog ergens anders voor gebruiken. Is met een oplegmatras niet mogelijk.

Inderdaad de keuken opbouw voor de Cabanon, wordt het dan nog beetje als een Holtkamper ; I:
Gelogd

fam.doorzon

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #52 Gepost op: februari 13, 2011, 09:35:05 am »

Na lang wikken en wegen hebben we gisteren een Cabanon Columbia gekocht. We zochten een ruime vouwwagen waar we met ons hele gezin (4 kinderen van 6, 4, 2 en 10 maanden) genoeg ruimte in hebben.

We hebben er ook een zonneluifel bij gekocht. Maar we zagen bij thuiskomst pas dat er ook een luxe luifel beschikbaar is. Wij gingen er van uit dat we de luifel kochten die in de showroom te zien is. Wie kan ons vertellen wat het verschil is??  ::)

In april gaan we de vouwwagen ophalen. Na jaren in gevecht te zijn geweest met een Jamet Arizona (uuuuuuuren bezig met opzetten  :(), ben ik benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Groetjes Liesbeth


Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #53 Gepost op: februari 13, 2011, 09:59:42 am »

We hebben er ook een zonneluifel bij gekocht. Maar we zagen bij thuiskomst pas dat er ook een luxe luifel beschikbaar is. Wij gingen er van uit dat we de luifel kochten die in de showroom te zien is. Wie kan ons vertellen wat het verschil is??  ::)
De luifel die je gekocht hebt is inderdaad de luifel die in de showroom te zien is. De luxe luifel had je kunnen zien aan een andere Cabanon. De 'Luxe Luifel' ("ach, het beestje moet een naam hebben" zei de verkoper) kan je direct aan de wagen vastmaken, maar niet aan de tent. De door jullie gekochte luifel kan je aan de tent vastmaken maar niet aan de wagen. Andere omloop.

Wij gaan 'm ook begin april ophalen! Het wordt druk met Columbias op de campings!
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #54 Gepost op: februari 13, 2011, 12:29:01 pm »


We zochten een ruime vouwwagen waar we met ons hele gezin (4 kinderen van 6, 4, 2 en 10 maanden) genoeg ruimte in hebben.



Same here! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Als we geluk hebben zien we allemaal beginnende Columbia's :) Wij nemen hem ook dit voorjaar voor het eerst in gebruik!

Succes en veel plezier!
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #55 Gepost op: februari 13, 2011, 03:47:53 pm »

Gefeliciteerd,

Mooie vouwwagen.

Groetjes,

Rob
Gelogd

fam.doorzon

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #56 Gepost op: februari 13, 2011, 07:59:14 pm »

Wat leuk dat er zo snel reacties zijn! Bedankt.
Gelukkig hebben we de juiste luifel  :)

Wij gaan hem ook in het voorjaar uitproberen...

Erg veel zin in.

Groetjes Liesbeth
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #57 Gepost op: februari 14, 2011, 08:38:46 am »

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen. Wij sparen even een jaartje om hem begin volgend jaar te kopen.

gefeliciteerd met jullie mooie aankopen.

Groeten Dorus
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #58 Gepost op: februari 20, 2011, 05:27:59 pm »

We zijn afgelopen vrijdag bij de wit geweest om het een en ander na te vragen voor eventuele opties zoals het 12v kraantje, koelkast aansluting in de disselbak en de lattebodems. De verkoper was heel eerlijk en bevestigde inderdaad dat een 12 volt kraantje niet echt nodig cq handig is. Ook de lattebodems konden we beter bestellen als de matrassen echt niet lekker lagen. De stroom in  de disselbak is eventeel een optie om erbij te nemen.
Ook is nog een aantal gratis dingen belooft. Gezien we een finaciele meevaller van onze "vrienden" van de belasting hebben gaan we hem over een paar maandjes bestellen.

Heeft er iemand de optie voor stroom in de disselbaken zo ja is dit aan te raden?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #59 Gepost op: februari 20, 2011, 05:42:49 pm »

Grappig, bij ons 'bevestigden' ze juist dat 12 volt in de disselbak niet echt zinnig was :-).
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2011, 05:56:19 pm door Qwaqa »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal