Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia  (gelezen 60484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #90 Gepost op: april 17, 2011, 08:13:22 pm »

Het Showroom model is het oude type.
Zoals ik al zei heb ik nog wel een folder liggen (hand geschreven door een medewerker van de Wit) waar op staat dat je er een waardebon van ?250 euro en een gratis ondertent erbij krijgt.
Als je hem gaat bestellen kun je hier ookgewoon om vragen, volgens mij krijgt iedereen die namelijk.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #91 Gepost op: april 17, 2011, 08:34:41 pm »

Het Showroom model is het oude type.
Zoals ik al zei heb ik nog wel een folder liggen (hand geschreven door een medewerker van de Wit) waar op staat dat je er een waardebon van €250 euro en een gratis ondertent erbij krijgt.
Als je hem gaat bestellen kun je hier ookgewoon om vragen, volgens mij krijgt iedereen die namelijk.
kadobon: yep!
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #92 Gepost op: april 25, 2011, 04:38:02 pm »

Het is toch de Mercury geworden. We vonden de Columbia wat te kolossaal. We kregen idd. ook een kadobon van ?250 euro. Maar dat mocht ook met de totaalprijs worden verrekend. We hebben het model van 2011 en ik kan hem eind mei ophalen.
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Richard

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #93 Gepost op: april 25, 2011, 05:10:23 pm »

En nu. Dus uitproberen op het klapweekend!!!!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #94 Gepost op: april 25, 2011, 05:34:43 pm »

 Jaaaa meer Cabanon op het klapfeest! Wij komen ook met onze Neptune, en GJT ook met een Mercury. Heb je meteen alles getest... !


Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #95 Gepost op: juni 20, 2011, 07:39:07 pm »

Afgelopen donderdag onze Columbia opgehaald en meteen opgezet.
Geen last van stokken die moeilijk in elkaar schuiven etc het ging allemaal vrij soepel maar op ons gemak.
Na twee uur stond hij dan ook eindelijk maar dan wel helemaal mooi opgespannen, bijna zoals in de showroom.

Toen hij eenmaal stond begon het te plenzen! door het gewicht van het water werden de kanten van de ramen wel weer uitgezakt.

Al met al redelijk eenvoudig alleen moeten ze het instructie boekje nodig eens onderhanden nemen want ik kan er geen wijs uit, over de foto's nog maar te zwijgen.

Desalnietemin een hele mooie en fijne wagen en ben benieuwd naar komend weekend in Zeeland!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:Cabanon Columbia
« Reactie #96 Gepost op: juni 20, 2011, 09:04:30 pm »

Al met al redelijk eenvoudig alleen moeten ze het instructie boekje nodig eens onderhanden nemen want ik kan er geen wijs uit, over de foto's nog maar te zwijgen.

Je bedoelt het boekje van Cabanon? Belachelijk dat je bij zo'n kwalitatief goede tent zo'n waardeloos boekje heeft. Je hebt toch wel gezien dat De Wit er een betere variant bij heeft gedaan?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #97 Gepost op: juni 20, 2011, 09:38:55 pm »

Citaat
Na twee uur stond hij dan ook eindelijk maar dan wel helemaal mooi opgespannen, bijna zoals in de showroom.

Toen hij eenmaal stond begon het te plenzen! door het gewicht van het water werden de kanten van de ramen wel weer uitgezakt.

Wij hebben hem nu 3 keer opgezet en het gaat steeds beter en sneller maar het lukt nog niet om de zijkanten met de ramen echt strak te krijgen, dit tot mijn grote ergernis want ik wil natuurlijk dat ie er mooi strak bij staat! 8)   Alle tips daarvoor zijn uiteraard welkom!!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #98 Gepost op: juni 21, 2011, 12:12:00 am »

Niet te snel gaan afspannen. Dat is mijn tip.

Hoeken goed vastzetten, 'de rest' gaan doen .............. en dan zul je zien dat de hoeken nog strakker kunnen. Daarna pas afspannen. EN na het afspannen kun je waarschijnlijk de hoeken wederom iets verplaatsen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #99 Gepost op: juni 21, 2011, 07:33:12 am »

@Qwaga, nee die heb ik niet gezien. Na het zien van het boekje van Cabanon ben ik gewoon verder gegaan.

@PaneVino, boedoel je eerst de hoekpunten van de wagenbak en de voortent?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #100 Gepost op: juni 21, 2011, 08:29:42 am »

De hoekpunten waarmee je de lijnen/richting/plaatsing van de tent bepaald.

Bij een vierkant dus de 4 hoekpunten.

Dan zou ik eerst de wagenbak-zijde vd tent doen en daarna de voorkant/ingang-zijde vd tent.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #101 Gepost op: juni 27, 2011, 01:30:53 pm »

Afgelopen weekend de vouwwagen voor de tweede keer opgezet.
Eerst de wagenbak helemaal opgezet en afgespannen.
Vervolgens de voortent eraangezet en die afgespannen, na afloop bleek het tentdoek tegen de bedden aan te zitten.
Komt dat omdat ik eerst de achterkant heb afgespannen en daarna direct de voorkant?

Bij de wit hebben ze me namelijk verteld dat ik eerst de wagenbak helemaal moet afspannen en vervolgens de voortent. Maar dan kom ik met de bedden in de knoei.

Of hebben ze bedoeld dat de wagenbak en de voortent opzetten en daarna pas alle hoeken vastzetten?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #102 Gepost op: juni 27, 2011, 02:07:40 pm »

Citaat
Eerst de wagenbak helemaal opgezet en afgespannen.
Vervolgens de voortent eraangezet en die afgespannen, na afloop bleek het tentdoek tegen de bedden aan te zitten.

Wij doen het net zo, zo is het ons ook idd verteld bij de aflevering. Ik heb nog geen een keer(ja ja we hebben hem AL 3 keer opgezet :#) gemerkt dat de buitentent tegen de slaapcabines aankwam...

Citaat
Niet te snel gaan afspannen. Dat is mijn tip.

Hoeken goed vastzetten, 'de rest' gaan doen .............. en dan zul je zien dat de hoeken nog strakker kunnen. Daarna pas afspannen. EN na het afspannen kun je waarschijnlijk de hoeken wederom iets verplaatsen.

Bedankt voor de tip maar ik denk dat dat door het systeem met de bogen toch iets anders werkt.
Je zet eerst de voorste boog(luifel) met een spanbandje vast, daarna de boog het dichtst bij de wagenbak en vervolgens de middelste boog. Nou hebben we erop gelet dat de tussenruimte tussen de bogen niet te groot was, anders hangt het uiteraard als slappe was erbij maar ondanks dat we de bogen naar ons idee op de juiste afstand hebben geplaatst en vervolgens de spanbanden aan de luifel, blijft het lastig om de zijkanten mooi strak te krijgen. Met de haringen krijg je het naar mijn idee ook niet mooi strak.
Ik heb wel gezien dat er in de showroom dwarsstangen tussen de bogen geplaatst zijn, zou dat de truuk zijn..... :? :?

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #103 Gepost op: juli 06, 2011, 01:21:42 am »

Dat van die dwarsstangen hebben wij toevallig bij de Wit gevraagd. Door de verkoper werd ons verteld dat die dwarsstangen geen functie hadden voor de tent maar dat die waren voor een opbergsysteem met van die zakjes.

Ik moet zeggen wij hebben onze cabanon columbia inmiddels vier keer opgezet. Het gaat steeds beter. we zetten inmiddels de boogstokken onder spanning. je duwt de twee uiteinden meer naar elkaar toe, zodat de hele tent inclusief luifel in lijn staat met de wagenbak. Sinds we dat doen staat het een stuk beter en strakker. Tussen de boogstokken hangt het nog wel iets door maar niet veel. Na een regenbuitje staat het nog strakker. en als de zon op de zijkant staat wordt het raam wat zachter waardoor het iets minder strak staan, maar dat mag op zich geen naam hebben.

Groet Jeroen
Gelogd

Robin van Dijk

  • Gast
Re:Cabanon Columbia
« Reactie #104 Gepost op: juli 17, 2011, 09:35:55 pm »

We hebben onze Columbia afgelopen vrijdag opgehaald. Keurige opzetinstructie bij De Wit gekregen. Vervolgens voelen hoe de aanhanger zich gedraagt achter de auto. Het is in dit topic al eerder aangehaald: je merkt bijna niet dat je wat achter je auto hebt hangen. Kon op de snelweg even niet laten om de Franse snelheid te rijden  :K. Geen centje pijn. Vrijdag was de enige mooie dag, dus we zijn hem gelijk gaan opzetten. We hebben er anderhalf uur over gedaan. Dat kan nog veel korter, want een aantal dingen deden we simpelweg fout. Waarom eerst de gebruiksaanwijzing lezen als je denkt het zelf wel te kunnen ::). Maar wat een mooie tent is het. Over een paar weken naar de Vendee voor de vuurdoop. Ben benieuwd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal