Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??  (gelezen 8517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Gepost op: augustus 08, 2010, 08:55:05 pm »

beste medeklappers,

vandaag tegen een probleem aan gelopen...
we willen de fietsen niet meenemen op vakantie en dus hoeft het imperiaal er niet op te blijven.
ik simpel gedacht dat ik de grote moeren gewoon los kon draaien en de 4 dragers van het imperiaal er zo uit kon schuiven.
maar die steunen zijn volgens mij gewoon valpoten waar ze de dragers op gemonteerd hebben. ze kunnen er dus niet uit....
nu laten we hem er dus maar op... in de gebruiksaanwijzing vindt je natuurlijk niks terug en we zijn afgelopen vrijdag bij de Wit geweest, maar toen wisten we dit nog niet...
misschien weten jullie iets???
groetjes, bianca
Gelogd

muis

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:04:34 pm »

Als het goed is kun je ze naar buiten trekken.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2010, 08:50:15 am »

???
de steunen zitten vast aan de valpoten op de uiterste hoeken met dikke moeren. deze valpoten kan je alleen maar op en neer schuiven.
ik kan ze niet naar buiten trekken....heb het idd geprobeerd...
ik ben bang dat dat een ander systeem is?
we hebben ook nog gewone draaipootjes onder de vouwwagen. dus die valpoten zitten er nu alleen maar extra onder voor het imperiaal, denk ik. ik denk dat als je een vouwwagen koopt zonder imperiaal er die valpoten er niet bij zitten. ik had gehoopt dat ze korter waren, zodat ze er zo uit konden...
ik zal kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
thnx
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2010, 09:24:02 am »

de foto's:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2010, 01:31:45 am »

Dat zit idd anders dan ik dacht maar hoe doe je dat dan met opzetten, blijft hij dan ook vast aan de wagen?
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2010, 08:11:28 pm »

Dat zit idd anders dan ik dacht maar hoe doe je dat dan met opzetten, blijft hij dan ook vast aan de wagen?
het bovenste gedeelte zit met 4 moeren vast op de 4 draagstangen. die draai je los en dan trek/schuif je het bovenste gedeelte van het imperiaal van de stangen af.
het imperiaal leggen we dan onder 1 van de uitgeklapte bedden. (fietsen er wel eerst af halen, hahahahaha)
de 4 stangen duw je dan naar beneden, die blijven vast aan de wagen zitten.
lastig om uit te leggen ;) ik hoop dat je het zo begrijpt?
als je de foto aanklikt en hij wordt groter, dan zie je bijna bovenaan de stangen van die grote zwarte draaiknoppen.. die draai je los...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2010, 08:14:09 pm »

Helemaal duidelijk maar wel een vreemde constructie, heb je de Wit in Schijndel al gevraagd? Misschien dat een telefoontje de oplossing kan brengen. In dat geval ben ik ook wel benieuwd :J
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2011, 04:18:39 pm »

zitten de fietsdragers trouwens standaard bij het imperiaal?

of is het imperiaal alleen het frame, zonder fietsgoten/klemmen?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2011, 08:33:34 pm »

Zijn de valpootjes niet te lang gelaten? Lijkt me dat je deze er onderuit moet kunnen laten zakken. Stukje er af zagen na uitgebreide demontage? Ik zou ook even De Wit bellen..
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2011, 08:45:46 pm »

zitten de fietsdragers trouwens standaard bij het imperiaal?

of is het imperiaal alleen het frame, zonder fietsgoten/klemmen?

je moet de fietsdragers er nog los bij kopen. wel goed kijken naar het gewicht van je fiets en wat de drager kan hebben. mijn fiets is er vorig jaar bijna van af gehobbeld :(
we hebben van die goedkopere van de wit zelf (rond de 17 euro geloof ik), maar voor mijn fiets heb ik dus nu een zwaardere nodig (en dus duurder).
en een tip: leg plankjes onder de verbindingen van de fietsdragers, bij ons zijn die schroeven door het dekzijl heen gescheurd... :?

en sorry, ik heb de wit nog niet gebeld voor die valpoten... maar dit jaar gaat de fiets van dochterlief toch weer mee.... volgende keer maar weer vragen als we langs gaan ;) (en ik zet het nu op een briefje, haha)

grtz, bianc
Gelogd

screech

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2011, 03:23:29 pm »

Hier is de (de)montage handleiding van de Trigano. maar hij ziet er nagenoeg hetzelfde uit.

Volgens mij moet het lukken zo.
Gelogd

verbaant

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2011, 10:32:52 pm »

Ik heb vandaag het bagage / fietsenrek van mijn Conway verwijdert. Dat is exact hetzelfde als bij Cabanon (het rek is te koop dus als er iemand ge?nteresseerd is?). Het is toch echt gewoon een kwestie van de moeren los draaien. Daarna met 2 personen even de zijkant optillen, want de stangen zijn zo lang dat ze er anders niet uit kunnen. Daarna kun je ze gewoon er uit schuiven, als ze er niet vanzelf al uit vallen.
Gelogd

klapstar

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2011, 08:25:12 pm »

Effe een stoeprandje opzoeken dan heb je hoogteverschil, kun je ze zo eruit laten zakken.
Of inderdaad optillen, tip! eerst volledig de dissel laten zakken voor de achterste en pootjes voor uitdraaien voor de voorste dan hoef je minder te tillen
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2011, 09:23:06 pm »

poeh, vind ik iets te veel moeite eigenlijk.... zwaar met onze ruggen, gaat hem niet worden, we laten hem wel gewoon er op zitten, is ook prima, maar fijn om te weten dat het wel kan, thnx
Gelogd

mkeuper

  • Gast
Re:hoe imperiaal verwijderen van de cabanon??
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2011, 09:05:38 am »

ik kon m'n imperial er redelijk makkelijk afhalen:
* alle valpoten  losdraaien
* aan voorkant de wagen optillen of omhoogdraaien met het neuswiel.   Dan vallen de voorste valpoten  vanzelf uit.
* Nu neuswiel helemaal naar beneden.    Zijkant achter een beetje optillen en de poot aan die kant valt er uit.

Ik denk dat ik de poten een stukje inkort zodat ze makkelijker loskomen, ze hebben verder toch geen functie.



Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal