Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Jametic 2010 drama  (gelezen 29855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2010, 11:57:25 am »

Nou, bij auto's werkt dat toch ook niet zo hoor... Daar gaat ook eerst een periode overheen voordat de 'fabriek' en/of importeur besluit tot globale actie.
Neem als voorbeeld de trekhaak-hoogte van (oa) de nieuwe Renault Laguna. Met een beetje belading zakt die onder de 35cm, wat heel veel mensen al gemeld hebben, maar nog steeds wordt iedereen individueel afgewimpeld...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2010, 12:30:18 pm »

Screech,
Klopt, mee eens. Als je afgelopen zomer geen regen hebt gehad onderweg, weet je niet dat je Jamet lekt, ben je 1 jaar verder en is je garantie verlopen.  Jammer zegt de dealer dan, reparatie kosten voor u. Jamet had trouwens vorig jaar actie met 2 jaar garantie. Maar dan moet je in je 2de jaar ook regen hebben om het te ontdekken. Het gebeurt tijdens het rijden door opspattend water van de wielen. De kans dat het regent is niet zo groot natuurlijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Henk CC

  • Gast
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2010, 01:59:55 pm »

Even vragen of ze op de TV willen,(Kassa of Radar) dit helpt uitstekend. Heb er ervaring mee met een van de kampeersupers. Dan kan in een keer alles wel goed geregeld worden. Want een slecht imago is zo gemaakt, maar om dat weer goed te krijgen is wat anders.
Henk
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2010, 02:02:37 pm door Henk CC »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #33 Gepost op: oktober 06, 2010, 02:47:37 pm »

Even vragen of ze op de TV willen,(Kassa of Radar) dit helpt uitstekend. Heb er ervaring mee met een van de kampeersupers. Dan kan in een keer alles wel goed geregeld worden. Want een slecht imago is zo gemaakt, maar om dat weer goed te krijgen is wat anders.
Henk
Eerst nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren. Maar dat ze niet alle klachten serieus zullen nemen, daar ga ik wel van uit. Het is overigens ook erg lastig om de mensen met dezelfde problemen bij elkaar te krijgen. Je vindt amper iemand. Of men neemt het voor lief.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Henk CC

  • Gast
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #34 Gepost op: oktober 06, 2010, 04:30:46 pm »

Onze eerste vouwwagen hebben we gekocht bij Vervat, (2000) dit was een gebruikte van 3 jaar oud. Toen we de wagen in het voorjaar voor het eerst op zette waren er een paar kleine dingen die gerepareerd moesten worden. Hier waren ook toen al de wielkasten niet water dicht, een afspraak gemaakt en weg gebracht, netjes gerepareerd na 1 week weer terug.  In 2002 een nieuwe Louisiana gekocht bij Vervat, ook deze had lekke wielkasten een afspraak gemaakt maar Hilversum - Rotterdam ook niet naast de deur is er een afspraak gemaakt waar we op konden wachten. Dus het kan ook anders, ik weet niet hoe het nu is bij Vervat. Maar wij zijn altijd netjes behandeld. Zo ook bij onze huidige wagen een Combi Camp welke wij 2e hands gekocht hebben bij Erica in Zeist, ook hier weer netjes geholpen bij wat kleine reparatie's.
 
Maar we hebben het ook anders mee gemaakt een lekke bungalow tent van onze zoon, had deze nieuw gekocht bij een kampeerzaak. Deze tent was aan alle kanten lek, naden waren niet goed gestikt en stonden open, na 3 maanden gebeld en er was niets aangedaan, weer wachten. Er kwam een telefoontje de tent was gereparaard. Toen we aan kwamen stond de tent uitgezet. We hebben even goed gekeken ,maar de reparatie was niet goed uit gevoerd. We maakte daar een opmerking ovr, en kregen als antwoord we kunnen het wel dichtkitten, daar gingen we niet mee accoord. Maar er was geen discussie mogelijk, toen we de opmerking maakte dan gaan we naar Kassa of Radar zouden gaan draaide men 180graden om en kwam er een oplossing. Kijk we praten niet over een aanschaf van ?100, maar over een groot bedrag dus er mag wel meer service gegeven worden. Je mag best wel wat druk op de leverancier zetten. Hij is het verplicht aan de consument.
Henk
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #35 Gepost op: oktober 06, 2010, 09:10:58 pm »


Garantie
Voordat je als consument een product gaat aanschaffen, kan het handig zijn om je te laten informeren over de garantie die je bij dat product krijgt. Uit de vele vragen die Kieskeurig hierover ontvangt, blijkt dat garantie vaak een heikel punt is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Kieskeurig heeft belangrijke punten op het gebied van garantie en de wetgeving over dit onderwerp beknopt op een rij gezet. Daarnaast vind je hier handige links naar websites met wat meer uitgebreide informatie over garantie.

Europese richtlijn
Goed nieuws voor de consument! Op 1 mei 2003 is de nieuwe wet Koop en Garanties ingetreden. De wet is het eerste begin van de implementatie van de Europese richtlijn voor Consumentenbescherming en heeft veel positieve gevolgen voor het kopen van een product en de garantie die je daarbij krijgt.
Zo krijg je meer zekerheid dan eerst het geval was. De consument geniet in alle landen van de Europes Unie ongeveer dezelfde bescherming.

Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal voor jou op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door jou zelf ontworpen keuken (die speciaal voor jou wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product.
Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, jouw haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van jouw huis vallen dus niet onder de beschermende werking van de nieuwe wet.

Je moet dus goed weten of je een consumentengoed hebt gekocht.

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan je terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat het gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of je een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.

Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.

Voorbeeld 1: Je koopt een product en na drie maanden gaat het stuk. Vanaf dit moment heb je nog twee maanden de tijd om contact op te nemen met de winkelier. Je neemt dus contact op en legt uit wat er aan de hand is. Waarschijnlijk lost de winkelier het direct voor je op. Hij geeft je een nieuw exemplaar, geeft je jouw geld terug of repareert het product kosteloos. Doet hij dit niet en kom je er niet uit met de winkelier, dan moet je hem op zijn plichten wijzen en hem duidelijk maken wat je van hem eist. Het is het beste om dit via een aangetekende brief te doen.
Op deze manier sta je in jouw recht. Want in dit geval is het aan de verkoper om te bewijzen dat het defect niet aanwezig was toen jij het product kocht. En je hebt netjes volgens de regels gehandeld, dus jij staat sterk.

Voorbeeld 2: Je koopt een product en na zes maanden en twee weken gaat het stuk. Nadat je dit ontdekt hebt ga je gewoon door met gebruiken van het product, of je laat het links liggen. Het defect wordt nog wat erger. Vier maanden later bedenk je dat het defect toch eigenlijk wel vervelend is en je neemt contact op met de winkelier. De winkelier biedt jou geen oplossing aan. Je legt hem mondeling uit wat zijn plichten zijn en wat je van hem eist.
Je begrijpt dat je op deze manier lastig jouw gelijk kunt behalen. De bewijslast ligt nu namelijk bij jou, omdat de wettelijke garantie van 6 maanden voorbij is. Bovendien heb je niet zwart-op-wit staan dat je samen met de winkelier geprobeerd hebt een oplossing te vinden. Hierdoor sta je niet sterk. Als de fabrieksgarantie nog wel geldig is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Overige punten bij garantie
Extra punten waar je goed op moet letten bij garantie zijn:

- De verkoper kan je extra garanties geven, naast de wettelijke rechten die je sowieso hebt. Deze extra garantie verandert echter helemaal niets aan deze wettelijke rechten. Als er in de garantie staat dat jouw aangeschafte product gedurende één jaar na de koop gratis wordt gerepareerd, dan betekent dat niet dat je geen recht meer hebt op vervanging van het product. Je mag gewoon om een ander exemplaar vragen.

- Het komt vaak voor dat verkopers een extra garantie bieden in de vorm van een service-verzekering. Je moet goed overwegen wat de "extra's" hiervan precies zijn, want het kan goed zijn dat deze verzekering helemaal niet zoveel meer biedt dan de wettelijke rechten die je altijd hebt.

- In de garantie moet je duidelijk kunnen lezen wat jouw rechten zijn. Verder moet de naam en het adres van de verkoper zijn vermeld, evenals de duur van de garantie en het gebied wat deze omvat.


Kieskeurig wijst je ook graag op een handige website van de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta). Het adres van deze site is: www.consuwijzer.nl.

Deze webpagina bevat alle informatie die je nodig hebt bij vragen en problemen omtrent garantie. Je vind er een overzicht van jouw rechten en plichten als consument, makkelijke tips voor het schrijven van brieven en adresgegevens van allerlei geschillencommissies.

Bron: Kieskeurig.nl
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #36 Gepost op: oktober 06, 2010, 09:13:46 pm »

Weet je wat het meestal is recht hebben is anders dan recht krijgen.
Hier kan een goed bedrijf zich trouwens in onderscheiden.

Denk zelf dat ze het al niet leuk vinden als ze het hier lezen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcenjeannette

  • Gast
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #37 Gepost op: oktober 06, 2010, 09:17:31 pm »

Screech,
Klopt, mee eens. Als je afgelopen zomer geen regen hebt gehad onderweg, weet je niet dat je Jamet lekt, ben je 1 jaar verder en is je garantie verlopen.  Jammer zegt de dealer dan, reparatie kosten voor u. Jamet had trouwens vorig jaar actie met 2 jaar garantie. Maar dan moet je in je 2de jaar ook regen hebben om het te ontdekken. Het gebeurt tijdens het rijden door opspattend water van de wielen. De kans dat het regent is niet zo groot natuurlijk.
Dat van dat ene jaar garantie is natuurlijk kolder, want hij moet toch echt wel langer dan 1 jaar zonder gebreken blijven, en die garantie heb je dan ook wettelijk : http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Extra_garantie_bijkopen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #38 Gepost op: oktober 13, 2010, 03:28:23 pm »

Inmiddels weer een week verder. Gisteren de dealer maar weer gebeld. Er wordt niet veel verteld, alleen dat ze  erg druk met de Jametic bezig zijn en dat er binnenkort een afspraak zal worden gemaakt. Daar moeten we het maar weer mee doen. Maar het geduld raakt wel op. Krijg het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #39 Gepost op: oktober 13, 2010, 03:33:17 pm »

Zo'n kar wordt niet in een dag gebouwd, dus ook niet gerepareerd. Mijn vermoeden is dat je er de komende weken niet meer mee weg gaat of wilt. Ergo: als zij e.e.a. voor het begin van het seizoen hebben opgelost, is dat in orde.

Een tussentijdse update zou natuurlijk fijn zijn. Wacht even de afspraak af en vraag anders of je een keer langs kan komen als er aan je wagen wordt gewerkt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #40 Gepost op: oktober 13, 2010, 04:34:57 pm »

Ceo, nee zal even duren. Maar de wagen staat maar buiten in weer en wind. Nu bijna 5 weken inmiddels. En dat is voor mij het probleem. thuis staat deze mooi binnen en daarom wil ik de vw weer thuis. Als de vw daar binnen zou staan maakte ik me niet zo druk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #41 Gepost op: oktober 21, 2010, 08:27:29 pm »

Heden een gesprek gehad met de dealer. Een aantal punten zoals de lekkende wielkasten en de contourlampjes zijn gekit en zou nu lekvrij moeten zijn. Het omhoogverende bed, daarvan is de gasveer bijgesteld en zou nu beter moeten zijn. De lekkage van de tent zou over moeten zijn omdat het doek zich moet "zetten" na een aantal regenbuien. Dit is pas volgend jaar te controleren. De punten betreffende het niet goed passen van grondzeil en  niet goed te spannen tent wordt in het voorjaar naar gekeken. Nu was er geen plaats binnen om dit rustig te kunnen bekijken en te bespreken. Hier en daar zijn wat kleine dingetjes bijgewerkt/aangepast. Tot zover in ieder geval een goede beurt voor de dealer. Het is wel gebleken dat de importeur wat moeilijk doet over met name de rits voor de luifel. Die zit boven op de tent. Hierdoor blijft water op de tent staan, wat er eigenlijk af zou moeten stromen. Ook de nieuwe modellen 2011 hebben dezelfde tekortkomningen nog steeds. Importeur en fabrikant leren kennelijk niet van dit soort foutjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #42 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:36:31 pm »

Balen dat Jamet zelf er niet zoveel mee doet maar wel netjes van de dealer :J :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #43 Gepost op: oktober 24, 2010, 01:53:41 pm »

Dat de importeur niet de meest klantgerichte is, is redelijk bekend. Je kunt meet van de dealer en Jamet verwachten... Wij duimen hier in elk geval voor je!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic 2010 drama
« Reactie #44 Gepost op: oktober 24, 2010, 04:34:48 pm »

Dat de importeur niet de meest klantgerichte is, is redelijk bekend. Je kunt meet van de dealer en Jamet verwachten... Wij duimen hier in elk geval voor je!
Ons grootste probleem is momenteel dat volgens ons de tent te lang is, gemeten van boven naar beneden. Om de wanden redelijk strak te krijgen moet de tent wijd staan. Dan komen er knikken in de tent op de plaats van het schort aan de achterzijde van de wagen omdat die de breedte bepalen. Als het tentdoek 5 tot 10 cm korter zou zijn zou dat niet het geval zijn. Het grondzeil past ook niet goed. Een goed passend grondzeil behoort vanaf de rits, loodrecht naar de grond te gaan en dan horizontaal. Bij ons grondzeil, maar ook bij een model 2011 wat in de schowroom stond, is dat niet het geval. Vlak achter de wagen raakt het grondzeil pas de grond op ca. 10 cm afstand van de wagen. Dus als je de wagen in wilt, stap je het grondzeil wat op die plaats "zweeft", naar beneden en trek je het schort ook mee naar beneden. Dat kan vervolgens los gaan scheuren van de wagen. Hetzelfde is aan de voorzijde van de voortent het geval. Met name bij de deur is dat hinderlijk, omdat je daar ook telkens langsloopt en er telkens aan het tentdoek wordt getrokken. Je kunt raden dat dit na verloop van tijd schade gaat opleveren. Tevens zal de lasnaad bij de deuringang van het grondzeil het snel gaan begeven, met lekkage als gevolg. Volgens de dealer wordt alles met de computer gemaakt. Zal best, maar als de ingevoerde maten niet deugen zal het eindproduct ook nooit deugen, computer of niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal