Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler  (gelezen 11948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denflippen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Gepost op: augustus 25, 2010, 11:55:24 am »

Hallo forumleden ,

na vele jaren kamperen 1990 - 2003 (tent - plooicaravan Esterel - caravan Burstner) en daarna vliegreizen All-In (minder leuk dan kamperen !) zijn we heel ernstig aan het overwegen om een vouwwagen te kopen.Dankzij jullie prachtig forum ben ik al veel wijzer geworden en na een bezoekje bij Vervat (Rotterdam) helemaal overtuigt dat het een snelle klapper zal worden!

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Jametic outdoor vanwege het klapsysteem en de mogelijkheid om de dissel te demonteren (Stalling in de garage) en de prijs !!(4995 Euro voor model 2010 met voordeelpakket en gratis Adventure luifel).
Als ik vergelijk met Trigano Odyssee en Tago Settler dan komen die merkelijk duurder uit (heeft dit misschien te maken met betere kwaliteit ?) en van deze weet ik niet als de mogelijkheid bestaat om de dissel te demonteren?Zijn er forumleden die daarop kunnen antwoorden?

Huidige rangschikking van voorkeur :

1.Jametic outdoor
2.Trigano Odyssee
3.Tago settler


Alle opmerkingen , tips en raadgevingen van eigenaars zijn welkom!

Philippe (Weetgierige Belg)

PS : Weet er iemand uit ervaring als er zaakjes te doen zijn op het komende vakantiesalon te Utrecht (Oktober)?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:23:32 pm »

De aanbiedingen op de beurs kunnen leuk zijn. Maar blijf wel goed opletten op wat je krijgt en wat het kost.... De laatste dag de meeste kans!

@ keuzes: Vergelijk geen appels met peren. De Jametic wordt standaard geleverd zonder reservewiel etc. Zorg dus dat je bij alle wagens het complete pakket inclusief de accesoires vergelijkt. Wij hebben ook naar deze wagens gekeken en de Tago en de JAmetic kwamen als voordeligste uit de bus.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fish

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:26:48 pm »

Pim. Toen ik mijn jametic nieuw kocht in 2005 zat er wel een reservewiel bij. Is dat niet meer zo?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:29:09 pm »

Soms wel, soms niet. Het kan ook zijn dat dat bij de Trigano was. Er worden nog wagens zonder verkocht.

Waar het echt om gaat: let even op wat er wel en niet in de prijs zit, zodat het vergelijk zuiver is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

denflippen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:34:20 pm »

Momenteel in voordeelpakket : Neuswiel, reservewiel en reservewielhouder inbegerepen in de prijs van 4995 Euro en met als extra >  gratis adventureluifel ,welliswaar voor model 2010 !

(Ik weet niet als er nog voorraad is van deze aktiemodellen  :?)
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:37:47 pm »

Reken daar dan nog eens de disselbak bij van rond de 350 euro. Die zit niet standaard bij de jamet.
Dan zit je rond de 5300 euro.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2010, 01:36:19 pm »

Ik wil niet negatief doen, maar er zijn al een aantal leden hier die een Jametic outdoor 2010 hebben en er veel problemen mee hebben. Daar zijn ook andere topics over geschreven.
Advies; zoek die topics ook even op en blijf ze volgen ivm de afhandeling van de klachten.

Onder andere:
- http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5659.0/topicseen.html
- http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4267.0.html

Verder is volgens mij het opzetsysteem van de drie genoemde types exact hetzelfde.
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2010, 03:31:14 pm »

Als eigenaar van een Camplet zou ik het advies geven ook eens de Camplet in je lijstje op te nemen.
Zet snel op heeft een gesloten wagen en is van een goede kwaliteit.
Dezw wv is echter niet echt voordelig te noemen

succes met je keuze
en laat het forum weten wat de keuze uiteindelijk is geworden
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2010, 06:45:50 pm »

Vergeet ook niet de afleverkosten erbij te rekenen. En volgens mij is een disselbak van Jamet rond de 500 Euri.
Wij hebben veel problemen gehad met onze nieuwe Jametic. Maandag hierover contact gehad met de dealer en afgesproken een klachtenlijst te sturen. Daar heb ik nog geen reactie op gehad. Vandaag maar gebeld of de mail is ontvangen, maar de verkoper wist het niet. Maar het zou wel goed komen volgens hem. Kijk even bij de Jamet vouwwagens naar het Topic Jametic Outdoor drama. Verder is het een heerlijk ding om te kamperen. Snel en simpel op te zetten. Hoop bergruimte. Veel meer dan de CampLet die we ook hadden vergeleken. Jametic heeft de strijd gewonnen vanwege het actiepakket met de vele extra;s en de luifel en het inritsbare grondzeil. Het is nu alleen even afwachten hoe onze klachten worden opgelost. Vanwege de Ecru kleur van het tentdoek is de Jametic ook heerlijk lichtdoorlatend waardoor je niet zo'n donker hol betreedt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

denflippen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2010, 07:00:13 pm »

Beste,

ik had deze topic van jou reeds gelezen (en eerlijk gezegd een beetje beginnen twijfelen... :?) en ben benieuwd als
er nog van deze verhalen zullen opduiken.Ik hoop dat het voor jou in orde gaat komen   :J en wacht vol spanning
af naar de afhandeling van deze toch spijtige zaak!
Ik zag eigenlijk de Jametic best zitten ,moet ik nu mijn mening herzien?

PS : Wie heeft een Trigano Odyssee/Tago Settler of Camplet en kan mij zeggen als de dissel demonteerbaar is,AUB ?(Bij de Jametic kan dit door zes boutjes los te draaien)

Belgische groeten :zw,

Philippe

Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:34:08 pm »

Bij de Tago Settler is de dissel bij mijn weten niet demonteerbaar (ik heb 't nooit gechecked), wat je verder nog zou willen overwegen in het soort doek, bij de Settler allseasons-doek van Ten Cate, de andere weet ik niet (katoen?).
Het tenttrailer-centre in Harfsen (bij Gerjak-Tago) heeft nog 1 Settler model 2009 in de aanbieding voor ? 4700. Met afleverkosten, disselbak, luifel, kuipgrondzeil etc. ga je dan naar ? 5500, wellicht wat minder als je goed onderhandelt.
http://www.tenttrailer-centre.nl/pages/aanbiedingen.php

Al met al zijn wij tevreden met onze Settler (een paar piepkleine puntjes moeten deze herfst nog worden opgelost) en Tago staat bekend als een klantvriendelijk bedrijf met goede service.
Ik wil andere bedrijven zeker niet zwartmaken, maar over Jamet lees ik wat dat betreft helaas wat minder fraaie verhalen.
En zoals hier door Hans-K al eerder gemeld, je zou ook (als kosten je wat minder uitmaken) een Camplet kunnen bekijken, degelijke, goed afgewerkte wagens, waarschijnlijk net iets beter dan al je genoemde opties (wij vonden 'm te duur...)
Succes met je keuze!
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

denflippen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:26:04 pm »

Hoi Antonva,

thanks voor de info!

De aanbieding voor Settler model 2009 lijkt heel aantrekkelijk maar is voor mij niet zo interessant omdat Harfsen meer
dan 350 Km rijden is voor mij.Een keertje gaan kijken,beslissen en daarna gaan ophalen en ik lig al aan 1500 Km ,en dan nog een keertje op en af voor reparatie of dergelijke ......
Een dealer net over de grens Belgie-Nederland is meer aangewezen.
Wat de camplet betreft ............is inderdaad redelijk prijzig ,maar stemt toch tot nadenken vanwege concept,gewicht en
degelijkheid.Voor de Apollo (Geremd) met neuswiel,reservewiel met houder,luifel en kuipgrondzeil kom ik al rap aan 6450 Euro!en dit  zonder afleverkosten.
Kan iemand mij uitleggen wat men bedoelt met afleverkosten? Zoals ik begrepen had bij Vervat (Rotterdam) waren dit de kosten voor montage neuswiel en reservewiel met houder....lijkt mij toch wat veel !
Nog een bemerking :In Belgie dient een aanhanger (caravan,vouwwagen,enz..) onder de 750 KG (MTM) niet gekeurd te worden ,misschien dat in Nederland dit wel moet en derhalve onder de afleverkosten valt ?
Het wordt moeilijker en moeilijker om een keuze te maken !

Kan iemand mij toch overtuigen om voor de Jametic te gaan?

Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:41:06 pm »

afleverkosten zijn in geval van Tago Settler: een dik uur uitleg over opzetten/afbreken e.d., een beurt van het onderstel (smeren, afstellen e.d.) en een bijbehorende BOVAG-keuring (die geloof ik niet verplicht is).
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Hans-K

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2010, 12:02:32 am »

Afleverkosten berekenen is voor mij a;tijd een onduidelijke zaak. Zeker gezien de hoogte daarvan. En is het niet normaal dat als je een vw koopt je daar ook een uitleg over krijgt ook al is dat 1 uur werk.  Als je voor informatie komt om er een aan te schaffen nemen ze wel die tijd en na een aankoop dat dan doorrekenen is raar.
Voor de  montage van een reserve wiel kan ik wel begrip hebben dat dat in rekening word gebracht die momteur kost ook geld.
Maar voor het smeren van de dissel ook dat is raar je koopt toch een goed werkende vw en daar hoort een goed gesmeerde dissel bij.
Probeer dus dit uit te onderhandellen moet zeker lukken
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Advies aankoop Jametic outdoor - Trigano Odyssee - Tago Settler
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2010, 10:00:55 am »

Inderdaad is afleverkosten altijd raar. Ook bij auto's zit dat niet in de prijs in. Heel raar, want als je zonder afleverkosten (en de bijbehorende checks) wegrijdt, en je krijgt panne. Dan kan je dus gewoon op je garantie terug gaan.
Ik heb dus altijd het idee dat het geldklopperij is. Als snap ik heel goed dat je als zaak zeker wilt weten dat alles in orde is voor je iets aflevert, maar om dat nou apart in rekening te brengen. Gooi de prijs van je wagen omhoog en zet de prijs van afleverkosten op EUR 0,00. dat zou toch normaal horen te zijn.

@ denflippen
Overigens snap ik je opmerking niet zo goed.
Het wordt moeilijker en moeilijker om een keuze te maken !

Kan iemand mij toch overtuigen om voor de Jametic te gaan?
Ik maak hieruit op dat je dus (eigenlijk) al gekozen hebt voor een Jametic, alleen wil je er hier nog bevestiging voor krijgen.
Waarschijnlijk heb je dus redenen om de Jamet wat hoger op je wensen lijstje te zetten. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar het lijkt zo niet een reeele keus te worden. Als jouw redenen zwaarder wegen voor een Jamet dan is dat natuurlijk goed, maar houdt dat wel in je achterhoofd. Zodat je geen spijt krijgt van je keuze na je aankoop.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal