Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: elektrische kachel in de vouwwagen  (gelezen 69862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: maart 03, 2011, 07:44:07 pm »

goeie tip caspar! thnx!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2011, 08:38:59 pm »

ff vragen aan de pomp witteolie dat is gewoon het zelfde als de zibro olie in nederland dus als je in de buurt woont zekers doen en gelijk ff tanken scheeld ook nog 10 ct op de wittepomp in nl
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: maart 04, 2011, 04:45:11 am »

ff vragen aan de pomp witteolie dat is gewoon het zelfde als de zibro olie in nederland dus als je in de buurt woont zekers doen en gelijk ff tanken scheeld ook nog 10 ct op de wittepomp in nl
Ik zou toch niet zomaar de eerste de beste olie in die kachel doen. Tenslotte haalt die kachel de zuurstof uit je directe omgeving voor de verbranding. Tegenwoordig hebben we niet veel meer te maken met Koolmonoxide, maar zou er toch terdege rekening mee houden. Je merkt het niet maar valt rustig in slaap en wordt niet meer wakker. Ik denk dat de Zibro olie een speciale samenstelling heeft voor een zo goed mogelijke verbranding. Als de kachel en de olie niet goed op elkaar zijn afgestemd, kun je wel raden wat het resultaat is. Ik hou toch al niet zo van kachels die de afvalstoffen lozen in de ruimte waarin je vertoeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2011, 08:44:16 am »

hmmm, heb je gelijk in.
ik geloof dat de zibro olie op basis van kerosine is (zegt mijn man dan) en dat die wel veilig is. natuurlijk moet je wel ventileren dmv een rooster. in een tent is ventilatie genoeg.....
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: maart 04, 2011, 09:46:27 am »

dat is ook niet want in belgie wordt deze olie verkocht voor zibro en het is ook helemaal zuiver wij stoken er al 7 jaar mee waarvan bijna 2 1/2 jaar in de winter 24 uur per dag omdat wij toen op een camping woonde en ja je moet ventileren met een zibro die haalt zuurstof uit de ruimte waar hij staat dus je moet te alle tijden ventileren
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: maart 04, 2011, 10:19:20 am »

ik ga een keer kijken in bels!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: maart 04, 2011, 10:34:25 am »

dat is ook niet want in belgie wordt deze olie verkocht voor zibro en het is ook helemaal zuiver wij stoken er al 7 jaar mee waarvan bijna 2 1/2 jaar in de winter 24 uur per dag omdat wij toen op een camping woonde en ja je moet ventileren met een zibro die haalt zuurstof uit de ruimte waar hij staat dus je moet te alle tijden ventileren
Hoe weet je dan of je voldoende ventileert? Want er moet ook niet te veel kou weer binnen komen via een open deur of iets dergelijks. Of zie ik teveel problemen? Want wil toch wel graag iets proberen omdat we begin april willen kamperen bij een evenement. En dan kan het best koud zijn. En onze electrische kachel kan het niet voldoende warm krijgen. en zo'n /zibro kachel is ook wel handig in de garage bij het sleutelen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #37 Gepost op: maart 04, 2011, 10:47:21 am »

nou in de tent is zijn er overal openingen waar lucht door komt dus dat gaat zekers lukken en thuis de gangdeur op een kier bovenraam op een kier luchtrooster open dat zijn de dingen waar je de luchtstroom mee kan maken voor de zibro maar dat zijn standaard eisen voor elke gas/olie kachel
je moet zo.n kachel als mens zien hij heeft zuurstof nodig om te kunnen werken en hij stoot net als de mens 4.5 liter vocht uit in 24uur
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #38 Gepost op: maart 04, 2011, 11:16:14 pm »

in de tent heb je er bijna geen last van. en met de "duurste" olie ruik je het minste. genoeg ventilatie door de kieren idd.
op zolder hebben we een dakraam op ventilatiestand staan.
en er zit bij ons een beveiliging op geloof ik, hij schakelt uit bij te weinig zuurstof, maar dat zou ik op moeten zoeken....
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #39 Gepost op: maart 05, 2011, 02:13:26 am »

Geloof me, als een vlammetje te weinig zuurstof heeft om goed te branden, dan zit jij ook niet lekker in een tent hoor... Dat is echt wel OK in een tent. Helemala als je katoenen doek hebt, dat heel goed 'ademt'.

Je stookt het eerder zodanig bloedheet dat je er gek van wordt, dan dat je alle zuurstof, die nodig is om te kunnen leven, verbrand.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #40 Gepost op: maart 21, 2011, 10:20:02 am »

Mooi bedankt voor alle reacties. Ik heb nog wat rondgekeken en de Ruby kachel gevonden. Lijkt sprekend op de Zibro. Zal wel een B merk daarvan zijn. Is in ieder geval een heel stuk goedkoper. Heb nu een aanbieding gezien van de KSP 240. Kan 95 m3 aan, gebruikt 0.25liter olie per uur en heeft een sensor voor de zuurstof, omvalbeveiliging etc. Euro 99,50 is nog te doen. OK, electrisch is goedkoper, maar minder warm. En wij nemen niet altijd stroom op de camping, alleen als het bij het kampeer tarief is inbegrepen omdat we alles oplaadbaar hebben en stroom in het oosten van Europa rond de 3 tot 4 Euro per dag kost. Alleen de olie kost Euro 2,10 per liter. En we wonen niet dichtbij Belgie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #41 Gepost op: maart 21, 2011, 08:48:54 pm »

Mooi bedankt voor alle reacties. Ik heb nog wat rondgekeken en de Ruby kachel gevonden. Lijkt sprekend op de Zibro. Zal wel een B merk daarvan zijn. Is in ieder geval een heel stuk goedkoper. Heb nu een aanbieding gezien van de KSP 240. Kan 95 m3 aan, gebruikt 0.25liter olie per uur en heeft een sensor voor de zuurstof, omvalbeveiliging etc. Euro 99,50 is nog te doen. OK, electrisch is goedkoper, maar minder warm. En wij nemen niet altijd stroom op de camping, alleen als het bij het kampeer tarief is inbegrepen omdat we alles oplaadbaar hebben en stroom in het oosten van Europa rond de 3 tot 4 Euro per dag kost. Alleen de olie kost Euro 2,10 per liter. En we wonen niet dichtbij Belgie.
maar je doet er best lang mee hoor. goeie koop gedaan ;) succes! ik ben benieuwd naar je ervarigen ermee!
grtz, bianc
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #42 Gepost op: maart 22, 2011, 07:47:12 am »

maar je doet er best lang mee hoor. goeie koop gedaan ;) succes! ik ben benieuwd naar je ervarigen ermee!
grtz, bianc
IK heb de kachel nog niet gekocht, maar is wel de bedoeling. 9 april gaan we naar een concert van Nick en Simon in Rotterdam, komen dan bijna langs Zoetermeer. Opsturen is nogal kostbaar inclusief een jerrycan olie. Iets van 25 Euro. Zal met gevaarlijke stoffen te maken hebben denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #43 Gepost op: maart 23, 2011, 07:02:45 pm »

kan je niet beter op mp kijken voor een echte zibro 75 tot 100 euro en ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont of naar het weekeind komt wil ik de kachel wel een serv beurt geven dat kost je een nieuw lont en mischien een ontsteker pitje kijk hier eens naar http://link.marktplaats.nl/434589001
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #44 Gepost op: maart 23, 2011, 07:15:40 pm »

kan je niet beter op mp kijken voor een echte zibro 75 tot 100 euro en ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont of naar het weekeind komt wil ik de kachel wel een serv beurt geven dat kost je een nieuw lont en mischien een ontsteker pitje kijk hier eens naar http://link.marktplaats.nl/434589001
Caspar, Brabant is een beetje te ver uit de buurt van Winkel in Noord Holland. Naar het weekend is maar de vraag. Hangt nog van teveel factoren af. IK denk dat een Ruby ook geen slechte keus is. En dan heb ik voor hetzelfde geld een nieuwe met 2 jaar garantie en een sensor die de CO2 in de omgeving meet. (voor wat dat waard is dan). Heb wel al gezocht op MP, maar men vraagt er enorme bedragen voor. is Ruby overigens niet gewoon een B-merk van Zibro? Lijkt er sprekend op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal