Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: spanbanden Kariba  (gelezen 4225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjra

  • Gast
spanbanden Kariba
« Gepost op: augustus 30, 2010, 01:44:33 pm »

Ik heb zaterdag mijn nieuwe  Kariba afgehaald bij Erica in Zeist. Prima zaak trouwens met Laurens Bos als fantastische verkoper. Op de terugweg merkte ik op dat de spanbanden nogal irritant zitten te wapperen door de rijwind. Bij controle bleken ze goed vast te zitten. Wat voor functie hebben ze als ze onderweg alleen maar wapperen? Iemand een oplossing of gewoon zo laten zitten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2010, 11:20:03 pm »

Welkom op het forum :J Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Ja Laurens weet echt heel veel van vouwwagens. Ik heb geen ervaring met de wagens van Aart Kok maar ik zou Erica even bellen en vragen hoe en wat. Als je het weet zou je het hier ook willen melden, kan weer handig zijn voor een volgende Kariba eigenaar ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2010, 07:37:13 am »

Spanbanden trillen altijd als je enige ruimte hebben. Bedenk dat de kracht van de wind haaks op de spankracht staat en daardoor relatief gemakkelijk kan zorgen voor uitwijkingen. Als de spanbanden ergens vlak op liggen zal je minder last hebben.

De Zwaan, die brug in Rotjeknor, had destijds last van hetzelfde... Fluittoon door trillende draden. Had geen invloed op de stabiliteit van de brug. En ik denk dat de draden van een hangbrug best strak staan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

saab001

  • Gast
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2011, 08:22:58 am »

Die spanbanden hebben geen functie. Puur voor de show. Trillen inderdaad irritant. Bovendien een handeling extra. Ik heb ze er meteen afgehaald (schroefje onder de wagen).

Frits
Gelogd

Sjra

  • Gast
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2011, 02:39:32 pm »

Hm, geen functie? Ik denk dat ze in case of emergency toch wel het onderliggende spul bij mekaar houden...
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2011, 03:10:50 pm »

Ik doe spanbanden altijd een halve slag draaien.
Wel op aanhangers/vrachtwagen maar mischien kan deze tip ook op een vw.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2011, 04:20:57 pm »

Het scheelt ook als je  wat spullen onder het zeil hebt liggen en de banden weinig ruimte hebben te trillen. Waarschijnlijk zijn ze bedoeld om het flapperen en opbollen van het dekzeil tegen te gaan Door het vacuum wat vlak boven de wagen ontstaat. Zelf heb ik elastieken over onze Jametic tegen dit euvel. Op een vlakke ondergrond hebben banden de ruimte om te gaan trillen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal