Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: spanbanden Kariba  (gelezen 4225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjra

  • Gast
spanbanden Kariba
« Gepost op: augustus 30, 2010, 01:44:33 pm »

Ik heb zaterdag mijn nieuwe  Kariba afgehaald bij Erica in Zeist. Prima zaak trouwens met Laurens Bos als fantastische verkoper. Op de terugweg merkte ik op dat de spanbanden nogal irritant zitten te wapperen door de rijwind. Bij controle bleken ze goed vast te zitten. Wat voor functie hebben ze als ze onderweg alleen maar wapperen? Iemand een oplossing of gewoon zo laten zitten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2010, 11:20:03 pm »

Welkom op het forum :J Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Ja Laurens weet echt heel veel van vouwwagens. Ik heb geen ervaring met de wagens van Aart Kok maar ik zou Erica even bellen en vragen hoe en wat. Als je het weet zou je het hier ook willen melden, kan weer handig zijn voor een volgende Kariba eigenaar ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:spanbanden Kariba
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2010, 07:37:13 am »

Spanbanden trillen altijd als je enige ruimte hebben. Bedenk dat de kracht van de wind haaks op de spankracht staat en daardoor relatief gemakkelijk kan zorgen voor uitwijkingen. Als de spanbanden ergens vlak op liggen zal je minder last hebben.

De Zwaan, die brug in Rotjeknor, had destijds last van hetzelfde... Fluittoon door trillende draden. Had geen invloed op de stabiliteit van de brug. En ik denk dat de draden van een hangbrug best strak staan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

saab001

  • Gast
Re:spanbanden Kariba