Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak zelf maken  (gelezen 25055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #30 Gepost op: november 27, 2010, 08:26:12 pm »

. Gewicht valt met 20 kg toch nog iets tegen. Maar gelukkig is de kogeldruk zonder bak slechts 22 kg. Kan dus wat hebben. De stokken wegen echter ook al 22 kg samen. En nog wat andere spullen er bij in.

wordt het sinaasappelhuidje rechttrekken niks :#
reken maar dat er dan wat gewicht bij komt.

maar als ik zo kijk , waarom schilderen, ziet er prima uit zo, en dezelfde kleur als je wagen wordt hij toch nooit.
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #31 Gepost op: november 28, 2010, 08:50:15 pm »

Disselslot is een DoubleLock Compact Eagle. Compact en licht. Zit in een klein koffertje, makkelijk op te bergen en mee te nemen. Makkelijk de- en monteren. Tijdens een stop op vakantie hang ik het slot snel op de wagen, tijdens het rijden er weer af. Het slot blokkeert het bedienen van het mechanisme. Het slot is SCM gekeurd, dus ook voor de verzekering goed. Kost rond de 80 Euro. Net waar je het koopt, al dan niet in combinatie met kortingsacties.

Beetje  :off maar heb je 2 speciale borgmoeren op je bestaande moeren van de koppeling geschroefd?

Deze krijg je nooit meer los zonder kapot te maken?!

Staan er een aantal op MP, maar kan je zo'n speciale borgmoer ook los kopen?

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #32 Gepost op: november 29, 2010, 06:21:42 am »

Beetje  :off maar heb je 2 speciale borgmoeren op je bestaande moeren van de koppeling geschroefd?
Deze krijg je nooit meer los zonder kapot te maken?!
Staan er een aantal op MP, maar kan je zo'n speciale borgmoer ook los kopen?
Ja, inderdaad 2 speciale borgmoeren op de koppeling geschroefd. Zijn eigenlijk 2 zelfborgende moeren met een gleufje, waarin je een spie slaat. wat overigens niet zo gemakkelijk gaat. Men zal aan de slag moeten met een slijptol om deze te verwijderen en dat maakt weer veel herrie. Ik neem aan dat je dergelijke borgmoeren wel ergens kunt kopen bij een vakzaak of ijzerzaak. Denk er wel om dat alle reservesleutels erbij zitten. Ik had een hele hand vol, iets van 3 of 4 geloof ik. Feit is, dat alles is te jatten, maar dit slot werkt vertragend en ontmoedigend. en kijk ook naar de typegoedkeuring. Daarvan kun je via Google of via SCM site een lijst van vinden. Als je vw overigens los gestald staat kan deze natuurlijk wel zo worden meegenomen, alleen niet achter een auto worden gekoppeld als het slot er op zit. Maar wie gaat er aan de wandel met een vw?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

primaxyes

  • Gast
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #33 Gepost op: januari 21, 2011, 07:01:18 pm »

Toen wij de alpenkreuzer nog hadden, heeft men vader er zelf een houten disselbak voor gemaakt, flink wat lagen geschilderd, was gewoon van 10mm triplex, met slotgareeltje erop. ding zit der sinds '92 op, en nog steeds geen enkele vorm van rottigheid wat dan ook. En omdat toen mislicht niet verplicht was en 13 polig niet succesvol, was mistlicht gewoon constante voeding geworden, en stond de koelkast in de disselbak.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #34 Gepost op: maart 16, 2011, 04:57:09 pm »

Gisteren druk geweest met de disselbak te monteren. Heden gevuld met tentstokken, haringen, hamer en andere spullen die als eerst nodig zijn bij het klappen en als laatste worden opgeruimd. 60 kg op de  kogel. Wil dt eigenlijk nog wel een 10 tot 15 kg naar beneden hebben. Zal in de vw de boel iets beter moeten verdelen. Of toch bijv. de stokken voor de luifel in de wagenbak tijdens het reizen. De disselbak heb ik niet nodig om spullen in te vervoeren. Het idee is om tijdens het kamperen hier alle spullen die je niet echt nodig hebt op dat moment er in op te bergen. Onder de wagen wordt alles zo nat en schimmelig. En in de voortent een puinhoop. Al met al is het project geslaagd. Totale kosten zijn Euro 128,34.
De disselbak is in 5 tot 10 minuten te monteren en weer te verwijderen d.m.v. beugeltjes en vleugelmoeren. Op de bodem heb ik 2 cm piepschuim gelegd tegen het beschadigen e.d. van de spullen in de disselbak. En op die manier ook geen last van de uitstekende vleugelmoertjes in de bak. In dezelfde tijd kan ik de disselbak vervangen door de fietsdrager die op dezelfde manier zit bevestigd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #35 Gepost op: maart 17, 2011, 01:51:34 pm »

Mooi ding, wat ik me afvraag: hoe zit je met scherpe bochten?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #36 Gepost op: maart 17, 2011, 02:04:24 pm »

Mooi ding, wat ik me afvraag: hoe zit je met scherpe bochten?
Geen probleem. Afstand van kogel naar de bak is 70 cm. Bak is 135 breed, dus..... en een schuine hoek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #37 Gepost op: maart 17, 2011, 02:12:26 pm »

OK. Ik merk nl. af en toe met manouvreren (op de camping) dat het met een standaard disselbak maar net past. Vandaar mijn vraag.

Cheers!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak zelf maken
« Reactie #38 Gepost op: maart 17, 2011, 02:24:45 pm »

OK. Ik merk nl. af en toe met manouvreren (op de camping) dat het met een standaard disselbak maar net past. Vandaar mijn vraag.

Cheers!
Heb het nog niet getest, maar theoretisch zou het moeten kunnen. Eerst maar testen dan, bedankt voor je tip.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal