Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Eigen winterstalling  (gelezen 30720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Eigen winterstalling
« Gepost op: september 27, 2010, 06:06:20 pm »

Afgelopen week de klapkar naar de winterstalling gebracht. Kost toch weer 130 euro voor de periode 1 oktober - 1 april (je betaalt altijd voor een heel jaar).

Terwijl ik thuis twee garages en een grote lap grond heb. Al eerder had ik het plan om een soort "carport" te bouwen zodat de vouwwagen iig de hele zomer bij huis kon staan. Maar dat levert geen korting op voor de stalling: dat is gewoon per jaar.

De 2 garages thuis zijn in gebruik. Als werkplaats, fietsenstalling, was- en drogerruimte maar vooral als veel opslag. Eén garage heeft een grote dubbele deur naar buiten, de ander heeft alleen een deur naar de 1e garage (was ooit in gebruik als kantoor).

Nu heb ik toch het plan om één van de garages te gaan gebruiken voor de stalling. En dan dus ook in de winter. Het idee is om een "etage" aan te brengen in de 1e garage waar de vouwwagen ?nder komt te staan en alles wat nu opgeslagen is en niet weg kan/mag daar bovenop.

Helaas betekent dit plan dat beide garages geheel over de kop moeten, zo ongeveer alles moet verplaatst en opnieuw ingericht.

Waar begin ik aan...  ::)

Ik zal proberen het hele verhaal met foto's bij te houden in dit topic!
Gelogd

martijn-wieteke

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2010, 09:03:02 pm »

suc6 :K
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2010, 06:49:54 am »

Zijn kantelbeugels dan geen optie?
Dan hoef je alleen maar smal stuk vrij te maken en geen verdieping bij te maken.

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Richard

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2010, 07:10:23 am »

Beter is een takel met 4 haken en dan optillen  als het plafond dit kan dragen.... is ook een optie
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2010, 04:23:39 pm »

Zijn kantelbeugels dan geen optie?
Dan hoef je alleen maar smal stuk vrij te maken en geen verdieping bij te maken.
Kantelbeugels scheelt niet zoveel. De onze staat gewoon in de garage. Keuken er bovenop, scheelt lengte. 2 motoren ieder langs een kant van de dissel. fietsdrager op de dissel moet dan wel er af. Maar het past allemaal net.

En Nikkel, kun je niet wat "rotzooi" op Marktplaats zetten. Scheelt ook een boel ruimte. Je komt bij het opruimen vast heel veel tegen wat best weg kan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2010, 08:35:52 pm »

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar de stalling wordt dus voor zowel voor de winter als voor de (hopelijk korte..)  tussenpauzes in de zomer. Dat betekent dat de wagen snel in en uitgereden moet kunnen worden. Kantelbeugels vallen daarom af. Ook vanwege het gewicht van de wagen (500 kg, dat kantel ik niet alleen) en omdat ik dan de wagen grotendeels leeg moet halen. Ook een ophijsconstructie valt vanwege de snelheid af. Bovendien kan ik dan de vloeroppervlakte onder de opgehesen wagen niet benutten, tenzij ik elke keer alles aan de kant schuif als de wagen omlaag moet.

Met mijn plannen ontstaat een soort verhoging waar bovenop de spullen liggen en waar ik de wagen zo onder kan rijden en weer weghalen. Lijkt mij toch het meest handig.

En inderdaad, alle onnodige troep naar Marktplaats of stort... ;-)

(Daar staat al het één en ander, als er nog iemand iets nodig heeft voor z'n kampeeruitrusting?  :P

Bedankt voor het meedenken!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2010, 08:50:42 pm »

nou zet je spullen die je kwijt wilt in te geef of te koop zijn hier genoeg kampeer gekken ::) ::) die nog iets nodig hebben  :#
« Laatst bewerkt op: september 28, 2010, 08:53:17 pm door caspar »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2010, 12:44:39 am »

Een bevriende carrosserie bouwer van me heeft zij wagen op een soort paal gezet die de wagen in de lucht tilt. Daarmee zit het ding tegen het plafond en is uit de ruimte....

Nu ik dit zo type bedenk ik me dat dit eigenlijk geen optie voor je is, omdat het teveel gedoe ik is om hem eruit te krijgen... Tj, die vriend gaat er dan ook maar 1x per jaar mee weg...


(lekker onzinnig nu ik dit zo lees. maar wat wil je, op dit tijdstip  ;) )
« Laatst bewerkt op: september 29, 2010, 12:48:51 am door PaneVino »
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

chocoboy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2010, 09:02:20 am »

Wat jij wilt heb ik ook gedaan, is echt super hoor en de verbouwing valt best wel mee.
Ik heb een plateau van 3 bij 3 gemaakt op 1,20 meter hoog.
Daar kan lekker alle zooi op en daaronder staat de vouwwagen geparkeerd.

Als je wil kan ik er wel eens een foto van maken..... I: I:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2010, 09:14:34 am »

Ik vind het een logisch plan, een soort garagezolder voor opslag. Mijn ouders hebben dit altijd gehad bij hun oude huis en daaronder stond dan de auto :J Wel een flinke klus als je alles om moet gooien maar wel de moeite waard lijkt mij. Succe en ik ben benieuwd naar je verslag en de evt. foto's :J :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2010, 10:04:22 am »

@ Panevino, hoe later de avond..  :P Maar ook in deze situatie zit ik met het niet kunnen benutten van het vloeroppervlak ?nder de wagen..

@ Chocoboy: graag!!

@ Muis:: bij deze de eerste foto. Hier moet over een paar maanden de wagen komen te staan...  ::)

(Nu zie je ook gelijk het probleem de uitdaging: dit is de enige garage waar de kar deur-technisch gezien in kan. Hoe dan ook, de hele "werkplaats" moet  verhuizen!)

En nee, het is niet altijd zo'n puinzooi daar, er was net de dag ervoor een tornado door de schuur getrokken...  :O
Gelogd

marcenjeannette

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #11 Gepost op: september 29, 2010, 10:40:33 am »

Deze Topic brengt me ineens wel op ideeen, ik kan ook wel zoiets gaan doen. het is alleen wel een hels karwei...

Maar die tornado was wel heel erg plaatselijk zeker anders was het wel op het nieuws geweest  ;)
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2010, 11:15:33 am »

Pfew, dan valt mijn schuurtje nog wel mee  ;)
Tipje.... kijk bij de volgende lading reklamefolders eens naar doorzichtige boxen. Niet te klein nemen, dan past er niks in.... maar die kun je heel makkelijk op de vliering kwijt.
Tipje 2... (hebben wij gister ook gedaan...) alles weggooien wat al meer dan een jaar niet gebruikt is. Dat ruimt erg lekker op!

Succes en ik ben erg benieuwd naar de foto's van het ruimen en de bouw van de vliering.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2010, 09:04:27 pm »

Aangezien dit echt een project past dit topic hier beter ;)
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Eigen winterstalling
« Reactie #14 Gepost op: september 29, 2010, 09:44:16 pm »

Wij beginnen binnenkort aan een soortgelijk project  :+

Onze losse garagebox moet omgetoverd worden tot een ruimte met nieuwe cabanon columbia, 4 fietsen, 1 motor, een grote skelter, surfplank en nog meer losse spullen...

Gezellig met al deze hobby's om de garage om te toveren!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal