Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wie kent de koelbox van het merk Waeco  (gelezen 17620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Gepost op: januari 07, 2011, 07:31:01 pm »

Jullie zullen het ondertussen wel weten, maar wij hebben een kyte gekocht  :J. In de kyte zit een mooie keuken met een koelkast (42l) vast erin. Deze koelkast mag/kan niet aan als wij rijden. Toen wij onze Jametic hadden stond onze koelkast achter in de auto. Deze koelkast hebben we weggedaan omdat het te zwaar tillen was en nu ook te groot werd.  Wij verkassen regelmatig tijdens onze vakantie en tijdens de rit is het wel lekker om een koeldrankje te hebben. Maar ook vleeswaren, kaas e.d. moet koel blijven. En we willen er onderweg bij kunnen om te eten. Dus we zijn op zoek naar een goede koelbox. Niet te groot 15 tot 21 liter. Over het algemeen maken deze koelboxen veel lawaai, dit komt dan door de ventilator. Het merk Waeco heeft hele mooie koelboxen van ruim 400 euro (met compressor, dus maakt geen geluid), maar dat vinden we voor erbij wel erg duur worden. Nu hebben ze ook koelboxen (80 - 150 euro), wel met ventilator, en beweren dat deze geluidsloos zijn  :**. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee :?.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2011, 07:42:30 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2011, 07:51:47 pm »

ga naar hub site, en zie dat ze samen met dometic een katalogus hebben, die gratis opgestuurd wordt, ik heb hem ook.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2011, 08:29:08 pm »

@ Alex Die jij hebt is voor erbij te groot, en zoals ik vluchtig heb gelezen gaat het in de andere topic's alleen over de grotere koelboxen/kasten.

@ Marcel.s Ik heb ze wel gevonden op internet met uitleg in maten e.d. maar ik wil graag ervaringen horen over het geluid of dat storend is :?.  Ik was misschien niet helemaal duidelijk :**.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2011, 08:31:26 pm »

Wij hebben zo'n koelbox (een die ook op gas kan als het nodig is) van Waeco. Hij is niet lichtgewicht hoor! Maar wel ideaal en kan idd ook onderweg aangesloten. Hij is wel superstil, dus daarin overdrijven ze niet!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Mieke

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2011, 08:40:02 pm »

Wij leggen voor we vertrekken gewoon enkele flessen water (niet bruis) in de diepvries en dan zetten we deze in de ijskast van de vouwwagen voor we vertrekken. We zorgen wel dat het eten + drinken lekker koel is voor vertrek. We rijden dan helemaal naar het verre Frankrijk  :# en we hebben een lekkere koele ijskast inclusief lekker fris water als we aankomen.
Als we verkassen dan kan je bij sommige campings ook zo'n ijsflessen kopen of je kan ook vragen om een fles(sen) in de vriezer te leggen. Dit is bij ons tot hier toe altijd gelukt. Dan moet je geen extra ijskastje kopen.
Hou er rekening mee dat als je airco in je wagen hebt + gps aansluiten + nog een ijskast + warm weer dit soms tot problemen kan lijden met je wagen dit als ik mijn man mag geloven :).
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2011, 09:36:51 pm »

He Mieke wij doen dat ook alleen niet met flessen water maar met pakken dubbelfris of appelsap of wicky ideaal is dat
Gelogd
Jevipro

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2011, 09:48:15 pm »

@ Alex Die jij hebt is voor erbij te groot, en zoals ik vluchtig heb gelezen gaat het in de andere topic's alleen over de grotere koelboxen/kasten.

@ Marcel.s Ik heb ze wel gevonden op internet met uitleg in maten e.d. maar ik wil graag ervaringen horen over het geluid of dat storend is :?.  Ik was misschien niet helemaal duidelijk :**.
wij hebben een groene van het merk wat tegenwoordig domestic heet, en ik heb geen last met geluid.
hij is groot genoeg voor het nodige , aangezien we geen elementen meer nodig hebben , is het wel overzichtelijker.
je moet alleen wel stapelen, maar het blijft kamperen, en je hoeft niet elke ochtend de elementen te wisselen .
maar de katologus of brochure is ook erg leerzaam hoor, zeker de moeite waard, hij is 2 cm dik.....
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2011, 11:15:47 pm »

Wij hebben zo'n koelbox (een die ook op gas kan als het nodig is) van Waeco. Hij is niet lichtgewicht hoor! Maar wel ideaal en kan idd ook onderweg aangesloten. Hij is wel superstil, dus daarin overdrijven ze niet!
Welk type en hoeveel liter koelbox van Waeco hebben jullie?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #9 Gepost op: januari 08, 2011, 12:09:41 am »

Ook wij rijden heel wat jaartjes zonder koelkast aan naar z-frankrijk en hebben altijd koude inhoud in de koelkast.
We doen het als volgt:
We koken avond te voren pastasaus en vriezen dit in, samen met wat koelelementen wordt de koelkast op temperatuur gehouden.
wannneer we op de camping komen, is de ingevroren saus redelijk ontdooid, en kan de koelkast aangezet worden, pasta koken en de eerste fles rosé gaat open.
Lekker eten, drankje en slapen maar.........
vakantie! heb er nu al zin in....
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #10 Gepost op: januari 08, 2011, 10:06:00 am »

Welk type en hoeveel liter koelbox van Waeco hebben jullie?

Ga ik even voor je opzoeken! Hij staat nl. op zolder!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

screech

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2011, 11:01:18 am »

Wij hebben een koelbox van Campingaz met een ventilator. Ja, de ventilator hoor je draaien. Maar dat is alleen als het helemaal stil is. D.w.z. 's nachts. Maar niet zo luid dat we er niet van kunnen slapen hoor.
Als de koelbox achter in de auto aan de 12V aansluiting staat hoor je hem eht niet hoor. Motorgeluid, bandengeluid, radio, kids,... alles overstemd de ventilator.

Ik vraag me af waarom je perse een extreem stil exemplaar wilt hebben, als je hem toch alleen als extra (voor onderweg) wilt gebruiken?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2011, 03:49:32 pm »

Tijdens een vakantie in Italië hadden we achterburen met een koelbox. Deze hadden ze 's nachts aanstaan en maakte zoveel bromgeluid dat we moeilijk in slaap konden vallen :N. Inderdaad is de koelbox extra maar stel dat we wat verder weg zitten van de winkels dan kunnen we hem ook in de vouwwagen gebruiken, vandaar dat we wel een stille zoeken ;). We willen geen boze buren :P.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2011, 04:01:19 pm »

Vind je het echt zo'n herrie maken? Wij hebben er net zo een als Screech gehad. Nooit ruzie gehad met de buren.  :)  Hierom ook nooit minder geslapen, vind het ook geen irritant geluid. (in tegenstelling tot een airco op een caravan. :() Nu (toevallig) wel een stil exemplaar uit de Franse super. De campingaz is overleden met de overstromingen in 2010. De huidige koelbox was erg goedkoop en koelt als een tierelier.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2011, 07:19:36 pm »

Ja ik vind het geluid erg irritant. Ik heb gauw last van hoge tonen. Maar hij hoeft niet geluidsloos te zijn, maar wel graag zo stil mogelijk. We hebben er één van campinggaz gehoord en die vond ik te veel geluid maken (voor in de vouwwagen, in de auto maakt het natuurlijk niet uit). Vandaar de vraag hoe die van Waeco zijn.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal