Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: genoeg gas?  (gelezen 8537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
genoeg gas?
« Gepost op: januari 10, 2011, 10:18:09 pm »

Hallo,
Dit jaar ga ik voor het eerst met de vw weg naar zd-frankrijk. Ik heb een jamet en daarbij het keukentje dat er bij hoort. Ook heb ik een cadac skottel DeLuxe erbij gekocht omdat je bijna nergens mag BBQ-en en het makkelijk is om te bakken en of grillen. Ik heb bij Obelink een primagaz fles van 5 kg vulling gekocht. (Deze lever ik na zomer ik voor zo'n blauwe.) Mijn vraag is of ik genoeg heb aan één fles (met splitter)om gelijk te koken in de keuken en de skottel te gebruiken of moet ik een tweede er bij nemen? Wij gaan 2 weken trouwens.
Alvast bedankt.
Erik
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:genoeg gas?
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2011, 10:24:27 pm »

Ik denk zelf dat je genoeg hebt.
Maar heb je ge?nformeerd of je je fles op de camping kunt omruilen dan weet je zeker dat je niet zonder komt te zitten
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2011, 10:41:42 pm »

Ook ik denk dat je wel genoeg hebt. Maar zelf geef ik de voorkeur aan een 2e fles omdat ik dat handiger vind. De ene fles blijft gewoon verbonden aan de keuken, met de ander kan ik eventueel met de braai een eindje verderop gaan zitten (op juist dat zonne- of schaduwplekje) zonder dat ik een paar meter gasslang nodig heb of de keuken moet ontkoppelen. Natuurlijk kost het weer extra en levert het meer gewicht op maar dat heb ik er voor over. Trouwens: niets zo vervelend tijdens het koken dan een fles die net leeg is. Met een 2e schroef je de boel even om en blijf je "in business".
Gelogd

henrick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: conway countryman
Re:genoeg gas?
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2011, 11:17:44 pm »

wij als gezin(met 3 kinderen) zijn vorig jaar 3 weken weg geweest
en hebben merendeel zelf gekookt en gebbq t, hiervoor hadden
wij 2 blauwe campinggaz 907 flessen meegenomen, 1 voor het
gasstel en 1 voor de gasbbq.

voor ons was dit voldoende,eventueel kun je de campinggazfles
in frankrijk makkelijk omwisselen voor een volle(goed verkrijgbaar)

daarvoor gebruikte wij ook de 5kg van primagaz en daar hadden we
ook genoeg aan,deze is alleen in frankrijk bijna niet te wisselen
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2011, 05:37:59 am »

ik denk dat je wel genoeg hebt.
wij hebben er af en toe nog een kachel bij  ;)
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re:genoeg gas?
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2011, 05:06:30 pm »

ik twijfelde al aan een 2e fles, maar inderdaad is het wel makkelijk om met de braai op een beschutte plek te zitten en dan is het makkelijker met een 2e fles. En zo duur zijn te niet.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

marcel.s

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2011, 06:29:37 pm »

als je de ruimte en gewicht kunt missen is het te doen 
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:genoeg gas?
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2011, 07:18:17 pm »

Wij hadden  in de keuken van onze jametic altijd een blauwe gasfles (middenmaatje) staan. Hier konden we ruim 3 weken op koken. Voor de skottel hebben we altijd en groene gasfles van 5 kg. bij ons. Maar we doen dan ook heel veel met de skottel (pannekoeken, pizza's, tosti's, bbq'en, enz.) Vorig jaar de paëllapan erbij gekocht. Vinden we makkelijker in het gebruik dan de ronde verdiepte schaal. Het voordeel van de groene gasfles is dat je hem kunt laten vullen.  Zo nemen we elk jaar weer een volle fles mee en komen tijdens de vakantie nooit met een lege te zitten tijdens het skottelen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2011, 11:11:22 am »

Beetje off-topic maar wel 'relevant' ;) :

Gister bracht ik vuil weg naar de gemeentelijke stort. Bij het wegrijden zag ik bij de gascontainer twee campingaz-flessen staan, een 901 (klein) en een 907 (groot). Even naar een medewerker gestapt: "Ja hoor, zet ze maar in de auto!".

Da's handel: voor 2,40 euro naar de stort brengen, met iets van 70-80 euro aan statiegeld-gasflessen terugkomen! Even omruilen voor volle en we stoken weer een tijd!  :#
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2011, 01:41:03 pm »

idd  :off

maar zo zie je maar hoe makkelijk je aan je spullen komt.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2011, 05:31:40 pm »

Beetje off-topic maar wel 'relevant' ;) :

Gister bracht ik vuil weg naar de gemeentelijke stort. Bij het wegrijden zag ik bij de gascontainer twee campingaz-flessen staan, een 901 (klein) en een 907 (groot). Even naar een medewerker gestapt: "Ja hoor, zet ze maar in de auto!".

Da's handel: voor 2,40 euro naar de stort brengen, met iets van 70-80 euro aan statiegeld-gasflessen terugkomen! Even omruilen voor volle en we stoken weer een tijd!  :#

In België is het bij wet verboden iets van het containerpark mee te nemen. Hier noemt men dat stelen ;(
Hier is het ook stelen als je het vraagt. Het mag gewoon niet alles wat op het park afgeleverd wordt is en blijft van het park.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2011, 08:41:57 pm door Mieke »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2011, 05:32:51 pm »

Hier ook als je het niet vraagt. M?t toestemming meenemen is geen stelen ;)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2011, 07:10:35 pm »

en dan nu weer over op de vraag van de TS  :off
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2011, 09:22:56 pm »

wij hebben ook die groene fles, we willen die gaan gebruiken voor het kooktoestel van onze jamet maar ook met een splitter voor de skottel.
we gaan 3 weken naar italië en denken wel dat we veel gaan koken bij de vw.
Wat denken jullie is dit genoeg of moet ik er nog één bij kopen voor de zekerheid?
Verwarming hebben wij electrisch!

groeten Michiel
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:genoeg gas?
« Reactie #14 Gepost op: januari 16, 2011, 09:38:35 pm »

Voor jou eigenlijk hetzelfde antwoord: er zal best genoeg gas in die ene fles zitten. Maar één fles is soms lastig. Is de slang lang genoeg om met je skottel een stukje van de klapkar te gaan zitten of moet je dan eerst de fles ontkoppelen van de keuken? Met twee flessen, al kost dat wat meer geld maar ook ruimte/gewicht, ben je gewoon wat flexibeler. Kwestie van waar je voorkeur naar uit gaat? Maar één volle fles gaat makkelijk een normale vakantie mee, ik vind persoonlijk twee makkelijker.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal