Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tentdoek Settler - wie heeft ervaring?  (gelezen 4434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbie on tour

  • Gast
tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Gepost op: februari 03, 2011, 10:09:27 pm »

Beste klappers,  wie heeft er ervaring met het tentdoek van de Gerjak Tago Settler (Crossing)?
Wij zijn erg ge?nteresseerd in het model Settler. Dus ook in de Aart Kok Kavango. Die Kavango heeft katoenen tentdoek. De Settler heeft kunststof tentdoek.
Ik heb vroeger heel veel gekampeerd met mijn ouders met een Combi-Camp Plus en ik weet hoe heet het kan zijn binnen ondanks het katoenen doek en ondanks goede ventilatie"ruitjes". Een prima, normale tent dus en toch dreven we 's ochtends soms onze tent uit van de hitte. Er zat maar 1 ding op: opstaan en naar buiten! (en zo hoort het ook bij kamperen)  Ik ben zo bang dat dat bij een Settler nog tien keer erger zal zijn. En dan condens 's nachts: het kan er ook niet meer uit. Volgens mij wordt je beddegoed na een tijdje zo klam als maar zijn kan.
Die Kavango is ons gewoon te duur. Prachtig, maar bijna 2x zo duur als de Settler. We zoeken zelfs een 2e hands Settler, maar eerst wil ik heel graag weten of iemand slechte ervaring heeft met dat (waarschijnlijk) niet-ademende doek.

O, even voor de duidelijkheid: eerst waren we ook erg gecharmeerd van de Camp-Let Concorde (ook met zo'n automatische voortent), maar daarbij zit de keuken vast aan de wagen. Ik wil geen visjes bakken zo vlak naast m'n bed. Ik wil graag koken onder de luifel of nog vrijer: iets buiten de tent.

Hartelijk bedankt alvast voor jullie reacties,

met groeten, Barbe
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2011, 11:44:00 pm door Barbie on tour »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2011, 10:21:23 pm »

Als je de tijd hebt, kun je naar het klapweekend komen, daar hebben we een demonstratie van Aart Kok...daar kun je vragen stellen aan de bouwers.
Tevens kun je diverse andere merken en modellen bekijken en vragen stellen aan eigenaren...
En je houdt er een leuk weekend/ervaring aan over...

Persoonlijk zou ik nooit voor kunststoftentdoek gaan...

s6
Gelogd

Barbie on tour

  • Gast
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2011, 11:56:02 pm »

Dankjewel voor je antwoord!
Ja, ik heb zelf ook zo m'n twijfels. Een tent moet kunnen ademen. Dat de buitenkant lekker makkelijk is en droog blijft: okey, maar dat de binnenkant steeds vochtiger wordt (misschien) en dat niet al te goed kwijt kan... (wel via de raampjes, maar toch)
Dat Klapweekend is dus in Hengelo. Mm, jammer, we wonen in Breda. Ik ben geen erg onervaren klapper, maar ken nog niet zo ontzettend veel verschillende modellen. M'n grootste zorg voor nu is dat kunststof tentdoek. Voordat ik weet wat dat doet, wil ik niet zomaar aan de Settler.
groet!
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2011, 11:57:37 pm door Barbie on tour »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2011, 12:44:19 am »

Het is Hengelo in gelderland, misschien dat dat nog scheelt ;) Mijn eerste reactie is ook dat ik geen kunststof maar  mn tweede reactie is dat er een groot verschil is tussen kunststof en kunststof. De vraag blijft dus staan, wie weet hoe en wat
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2011, 09:48:42 am »

wij hebben de Settler en ik vond 't kunststof doek afgelopen zomer niet beter of minder dan 't katoen van de vorige klepkar. Beddegoed werd niet klam, en in e zon brand je 's ochtends elke tent uit. Ventileren tegen condens is natuurlijk wel een must, maar ik had niet 't idee dat we dat heel vaak deden.
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Barbie on tour

  • Gast
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2011, 09:59:36 pm »

Hartelijk bedankt voor je reactie Antonva!   Ben blij de goede berichten te lezen, want we zijn inmiddels in het gelukkige bezit van een tweedehands Settler. We zijn benieuwd hoe het campingleven met onze nieuwe vriend wordt.

Mag ik je meteen iets praktisch vragen (want we zijn afgelopen weekend zo dom geweest om de binnenmaten niet te nemen van de 3 bakken in de vouwwagen):   welke kratten gebruiken jullie?  Ik dacht meteen aan de niet-inklapbare kratten van Curver (die zonder gaatjes).  Of misschien gebruiken jullie wel helemaal geen kratten. Misschien goede tips?

Ik wilde in die brede middenbak ook de picknicktafel kwijt. Kan dat? (en welke past?)

Ben zo blij dat ik iemand met een Settler heb gevonden. Ik hoop dat je al je ervaringen wilt delen met ons.

Met vriendelijke groet.
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2011, 10:06:47 pm »

Hoi Barbe,

sorry voor de late reactie, ben buiten het kampeerseizoen niet een erg regelmatige gebruiker van 't forum. Wij gebuiken inderdaad gewone Curverkratten. De picknicktafel en de stoelen vervoeren we onder het zeil, dus bovenop de ingeklapte tent.
Veel plezier met je nieuwe vouwwagen!

mvg, Anton
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Kuukse Dries

  • Gast
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2011, 01:40:46 pm »

Ik kijk ook niet zo vaak op het forum, nu begint het langzaam aan weer te kriebelen.
Afgelopen zomer voor het eerst met een Settler door Frankrijk getrokken.
Volgens mij ademt het tentdoek van de Settler wel degelijk.
Een keer zelfs een enorme plensbui gehad en het water sproeide een weinig door het dak.
Zo'n zelfde effect heb je met een kurkdroog katoenen tentdak bij een eerste buitje.
Bij regenbuien daarvoor en daarna hebben wij daar geen last van gehad.
Onder alle weersomstandigheden is het nooit extra vochtig in de vouwwagen geweest.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:tentdoek Settler - wie heeft ervaring?
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2011, 09:58:17 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar een Tago Settler. Naar Zuid Frankrijk geweest, heel hete zomer,maar totaal geen last van condens of warmte.
 W:
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2011, 09:21:00 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal