Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren  (gelezen 8212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Gepost op: februari 06, 2011, 10:29:18 am »

Het kan handig zijn om een scan van je rijbewijs en paspoort mee te nemen. Mocht je dan de echte papieren kwijtraken dan helpt dit bij de aangifte en het verkrijgen van nooddocumenten.

Je moet wel voorzichtig zijn met die gegevens. Mochten ze in handen van anderen vallen dan loop je het risico van identiteitsfraude. Voordat je het weet ben 'je' ineens onderdeel van het internationale toneel, alhoewel de kans groter is dat je komt te zitten met leningen die jij niet afgesloten hebt.

Er zijn memory sticks die de gegevens kunnen versleutelen. Als je een memory stick hebt zonder zo'n versleuteling kan je het gratis programma TrueCrypt gebruiken om je documenten versleuteld op een gegevensdrager te zetten. Overigens, in sommige landen kan de politie je vastzetten als je geen toegang geeft tot de versleutelde bestanden.
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2011, 10:31:45 am door Qwaqa »
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2011, 10:55:38 am »

Wij sturen een kopie van onze identiteitsbewijs naar een hotmail/webmail account. Kun je niet kwijtraken en op het politiebureau kun je het ten aller tijde oproepen.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2011, 10:59:09 am »

goeie tip!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2011, 11:07:20 am »

Mss kunnen we hier wel een box aanmaken met al je gegevens....
Ff met Alex overleggen....op het klapweekend
 :O
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2011, 11:16:42 am »

Wij sturen een kopie van onze identiteitsbewijs naar een hotmail/webmail account. Kun je niet kwijtraken en op het politiebureau kun je het ten aller tijde oproepen.
Let wel op dat je bij Hotmail je account regelmatig gebruikt, anders sluiten ze het automatisch.

Citaat
A free Hotmail account becomes inactive if you do not sign in for 30 days, or within the first 10 days after signing up for an account. Once an account becomes inactive, all messages, folders, and contacts are deleted, but the account name is still reserved. If the account stays inactive for a further 90 days, it is permanently deleted.

Je kan ook kiezen voor een cloud service zoals DropBox.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2011, 11:41:06 am »

hmm uit ervaring kan ik zeggen, (ja heb nog wel eens wat onderweg), ik heb een a4 met al mijn gegevens dus  copy rijbewijs paspoort verzekeringspas enz enz in mijn auto liggen en in de vw. Daarbij is het tegenwoordig zo na te kijken door de politie in elke Europeesland (van maandag tot en met vrijdag) als je in het beizt bent van geldige papieren.

Dus geen paniek en ook niet al te veel dingen gaan doen om het op te lossen. copy´s in auto en vw en setje thuis, kan de oppas die altijd mailen of faxen en probleem opgelost.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2011, 04:19:24 pm »

Werkt prima. Het is wel zo dat analoge kopieën natuurlijk net zo goed beschermd zijn tegen eventuele identiteitsfraude als niet versleutelde digitale kopieën. Het voordeel is dat ze altijd leesbaar zijn, zonder extra apparatuur.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2011, 08:24:52 pm »

Mss kunnen we hier wel een box aanmaken met al je gegevens....
Ff met Alex overleggen....op het klapweekend
 :O

Ik plaats mijn belangrijke bestanden voor geen goud op de servers waar het forum op draait...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2011, 08:40:12 pm »

En de club zou hier niet eens verantwoordelijk willen zijn.
Net wat pav zegt het forum krijgt problemen/word gehackt en dan????
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

screech

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #9 Gepost op: februari 11, 2011, 02:47:35 pm »

stel je voor dat je in zo'n frans politiebureau staat uit te leggen (in je allerbeste engels, omdat je geen woord frans (wil) spreekt) dat meneer gendarme het volgende adres in moet typen: www.vouwwagenclub.info.
"Ja hoor, commisaris, echt waar! daar staat het ergens, tussen alle smilie's."  :#
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #10 Gepost op: februari 11, 2011, 09:33:07 pm »

 :H :H Ik zie je dat al uitleggen tegen die Franse politieman.
Neen ik plaats mijn gegevens ook nergens op het net. Ik steek wel op 4 verschillende plaatsen in de wagen, vouwwagen, handdtas,....kopies van ons rijbewijs en pas.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2011, 08:10:28 am »

Wij hebben al jaren een hotmail account. Vlak voor de vakantie zet ik daar alle kopieen op, omdat een hotmail account na een tijdje de gegevens verwijdert. En er ligt een USB stick in auto en vw. En thuis natuurlijk op de pc. Kan ik zo iemand laten opzoeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2011, 12:34:19 pm »

ik vindt het heel onveilig om dat soort dingen op je hotmail te zetten.
wij copieren het en geven het aan de buren in geval van nood kunnen zij het versturen of faxen of wat dan ook
Gelogd
Jevipro

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2011, 02:12:10 pm »

Werkt prima. Het is wel zo dat analoge kopieën natuurlijk net zo goed beschermd zijn tegen eventuele identiteitsfraude als niet versleutelde digitale kopieën. Het voordeel is dat ze altijd leesbaar zijn, zonder extra apparatuur.

Dat geldt nog meer voor de originelen.   :#

USB stick met mobile versie Truecrypt werkt prima en tegen afgifte wachtwoord aan Politie in bepaalde landen, kun je een verborgen container aanmaken, het bestaan hiervan is niet aan te tonen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Beveilig je digitale kopie van je identiteitspapieren
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2011, 02:36:59 pm »

Wij zetten onze kopieen op een geheugen kaart van de dig camera.
Ik ben zo'n liefhebber van fotograferen, de camera gaat nagenoeg overal mee naar toe, een grote vent die deze kan mee nemen.
de camera gaat ook soms in de kluis in de vouwwagen.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal