Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Diverse aspirant-newbie vragen  (gelezen 20525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Diverse aspirant-newbie vragen
« Gepost op: februari 21, 2011, 10:39:59 pm »

Hoi allemaal,

Ik heb diverse fora en topics doorgespit maar heb toch nog een paar vragen.
Ik heb de kans om een Jamet Louisiana uit 2007 te kopen. Eind maart komt deze uit de stalling en kan ik hem bekijken en krijg ik een 'rondleiding'.

Waar moet ik allemaal op gaan letten?
Ik heb al: scharnieren, bevestigings-/contactpunten, tentdoek, vouwgemak, verlichting. Wat nog meer?

Ook vraag ik mij nog een paar dingen af.
Wij hebben een Toyota Corolla Station, gelukkig zag ik hier op het forum iemand met dezelfde auto dus wij kunnen hem trekken ;)
Heeft iemand een idee hoe wij het beste 2 volwassenen- en 1 kinderfiets kunnen vervoeren? Er zit een disselbak bij, dus ik ben bang dat de fietsen niet op de dissel kunnen.
Is een achterklep-drager dan een oplossing? Of beter een drager op de vw zelf? Of juist liggend op een losse imperial?

Wat is het maximum gewicht voor personen op de bedden? Ik denk dat wij de onderkant moeten verstevigen met een stempel of een balk aangezien we samen rond de 250kg uitkomen.
Of wordt het toch 'gescheiden' slapen met de kleine bij 1 van ons twee op bed?

Er zullen vast nog veel meer vragen komen, maar die moet ik nog verzinnen ;)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.301
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2011, 05:44:13 am »

Het bed zal het gewicht wel kunnen houden.
Voor fietsen zijn er steunen te krijgen die over de wagen heen gaan.
Dan heb je dus de fietsen boven op de wagen staan.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2011, 08:06:48 am »

Het bed zal het gewicht wel kunnen houden.
Voor fietsen zijn er steunen te krijgen die over de wagen heen gaan.
Dan heb je dus de fietsen boven op de wagen staan.



Hoi Alex,

Dank je wel voor je antwoord.
Dus ik zal toch aan de imperial moeten.
Dat wordt een trappetje zoeken want we hebben 2 zwaardere fietsen. 1 mamafiets en 1 transportfiets.

Ik ben positief verbaasd dat het bed zo stevig is.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2011, 09:09:06 am »

Of de disselbak thuis laten en een disseldrager voor de fietsen. Afhankelijk hoeveel rommel er mee moet.
Hangt er ook vanaf hoe vaak je gaat verkassen in de vakantie. Maar denk niet vaak, anders zocht je waarschijnlijk een snellere wagen. Een Jametic of ziets.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2011, 11:01:27 am »

Of de disselbak thuis laten en een disseldrager voor de fietsen. Afhankelijk hoeveel rommel er mee moet.
Hangt er ook vanaf hoe vaak je gaat verkassen in de vakantie. Maar denk niet vaak, anders zocht je waarschijnlijk een snellere wagen. Een Jametic of ziets.

Het is onze eerste vw, dus qua snelheid zou ik het niet weten :)

Maar we zijn inderdaad geen trekkers (nog?), het wordt twee weken op een camping.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2011, 11:19:49 am »

Een Jametic is wat kleiner dan een Louisiana, maar staat veel sneller. Deksel open klappen en dan ineens slaapgedeelte en voortent naar voren klappen. daarna afspannen met haringen e.d. Staat in een paar minuten. Exclusief het afspannen en haringen. Louisiana heeft apart slaapgedeelte wat eerst open klapt. Daarna voortent opbouwen met allerlei stokken en doek erover trekken. Volgens mij moeten de beugels voor een fietsdrager er bovenop, eerst worden losgemaakt alvorens de wagen open kan klappen. Maar dat zouden de Louisiana eigenaren beter kunnen weten. Lijkt me allemaal vrij omslachtig. Voordeel is de stuk grotere voortent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2011, 12:08:25 pm »

Een Jametic is wat kleiner dan een Louisiana, maar staat veel sneller. Deksel open klappen en dan ineens slaapgedeelte en voortent naar voren klappen. daarna afspannen met haringen e.d. Staat in een paar minuten. Exclusief het afspannen en haringen. Louisiana heeft apart slaapgedeelte wat eerst open klapt. Daarna voortent opbouwen met allerlei stokken en doek erover trekken. Volgens mij moeten de beugels voor een fietsdrager er bovenop, eerst worden losgemaakt alvorens de wagen open kan klappen. Maar dat zouden de Louisiana eigenaren beter kunnen weten. Lijkt me allemaal vrij omslachtig. Voordeel is de stuk grotere voortent.

Ah dan snap ik dat verschil ook weer ;)

Maar voor ons is de Louisiana de enige optie omdat deze en groot is en in verhouding voor een mooie prijs wordt aangeboden.
Lang leve collega's :D

Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2011, 06:06:53 pm »

Dat moeten wij dan zijn, met die Toyota Corolla station.
Onze Corolla zit een 1.4 motor in, en dat is met een Jamet Louisiana zeer goed te doen, maar wij stippelen onze reis wel zo uit, dat we geen steile/hoge hellingen op hoeven te klimmen.
De eerste keer dat we met de VW op vakantie gingen (met imperiaal er op en drie volwassenen-fietsen) was naar Luxemburg in de streek "klein Zwitserland", en om daar te komen moet je een behoorlijk steile berg op. Daar was onze Corolla niet blij mee; in de eerste versnelling en met gierende motor omhoog en dan ingehaald worden door een Bedford uit 1951.
Als je een zwaardere motor er in hebt liggen zal het allemaal niet zo veel problemen geven.

In ieder geval heel veel plezier van en met de Jamet.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2011, 06:15:44 pm »

Dat moeten wij dan zijn, met die Toyota Corolla station.
Onze Corolla zit een 1.4 motor in, en dat is met een Jamet Louisiana zeer goed te doen, maar wij stippelen onze reis wel zo uit, dat we geen steile/hoge hellingen op hoeven te klimmen.
De eerste keer dat we met de VW op vakantie gingen (met imperiaal er op en drie volwassenen-fietsen) was naar Luxemburg in de streek "klein Zwitserland", en om daar te komen moet je een behoorlijk steile berg op. Daar was onze Corolla niet blij mee; in de eerste versnelling en met gierende motor omhoog en dan ingehaald worden door een Bedford uit 1951.
Als je een zwaardere motor er in hebt liggen zal het allemaal niet zo veel problemen geven.

In ieder geval heel veel plezier van en met de Jamet.

Dan heb ik geluk met mijn 1.6 uit 2002 ;)
En wij blijven in Nederland (voorlopig) en we hebben slechts 2 volwassenen-fietsen (maar dus wel zwaardere modellen).

Mag ik op dit forum ook vragen naar leuke (goedkope) campings voor onervaren kampeerders met een knulletje van 3,5?
Wij gaan dit jaar naar De Zandstuve, ben benieuwd. Een complete weg met allemaal campings eraan...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2011, 07:17:18 pm »

Hier staan meedere recensies over campings http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,42.0.html misschien staat daar iets tussen
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2011, 07:28:03 pm »

Ik heb diverse fora en topics doorgespit maar heb toch nog een paar vragen.
Ik heb de kans om een Jamet Louisiana uit 2007 te kopen. Eind maart komt deze uit de stalling en kan ik hem bekijken en krijg ik een 'rondleiding'.

Een behoorlijk nieuwe wagen die slechts drie seizoenen gebruikt is lijkt mij alleen gebreken tonen als er erg slecht mee om gegaan is. Bijvoorbeeld als deze slecht gestald is geweest, of slecht opgeruimd na de laatste vakantie, en het tentdoek is muf of beschimmeld. Lekker snuffelen dus. Wellicht hebben ze veel binnen gerookt en dan is het afhankelijk of je het vervelend zit om nog een tijd in de rookgeur te zitten (voor mij zou het een dealbreker zijn).

Je geeft aan dat het je eerste wagen is en niet zo veel ervaring nog hebt met vouwwagens. Je kan er ook voor kiezen om een echt goedkoop modelletje te nemen die wat ouder is en het gewoon eens proberen. Wij hebben dat ook gedaan en vonden het fijn om zo te ervaren dat het vouwwagen gebeuren ons goed beviel zonder een al te groot financieel risico te lopen.

Die is overigens nu te koop... :O :J
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2011, 08:14:34 pm »

Een behoorlijk nieuwe wagen die slechts drie seizoenen gebruikt is lijkt mij alleen gebreken tonen als er erg slecht mee om gegaan is. Bijvoorbeeld als deze slecht gestald is geweest, of slecht opgeruimd na de laatste vakantie, en het tentdoek is muf of beschimmeld. Lekker snuffelen dus. Wellicht hebben ze veel binnen gerookt en dan is het afhankelijk of je het vervelend zit om nog een tijd in de rookgeur te zitten (voor mij zou het een dealbreker zijn).

Dat moeten we inderdaad nog even bekijken.
Ik heb wel doorgekregen dat er groene aanslag van bomen op het doek zit / heeft gezeten, maar dat je dit met groene zeep makkelijk kan verwijderen.
De vw is 2 seizoenen intensief gebruikt, volgens mij zelfs op een seizoenplaats. Ben benieuwd of er nog ronde banden onder zitten ;)
Ik denk haast dat ze de 2e eigenaars zijn. 2007 + 2008 eigenaar 1, 2009 + 2010 eigenaar 2, 2011 -> eigenaar 3 ;) Dat ga ik nog navragen.

Citaat
Je geeft aan dat het je eerste wagen is en niet zo veel ervaring nog hebt met vouwwagens. Je kan er ook voor kiezen om een echt goedkoop modelletje te nemen die wat ouder is en het gewoon eens proberen. Wij hebben dat ook gedaan en vonden het fijn om zo te ervaren dat het vouwwagen gebeuren ons goed beviel zonder een al te groot financieel risico te lopen.

Heb ik ook aan zitten denken ja.
Vorig jaar nog in de (over)luxe caravan van mijn schoonvader gestaan en daar was je dan toch extra zuinig op (leuk met een kleine).
Ik wil nu echter wel een beetje luxe en gemak voor een redelijk betaalbare prijs. Gezien hun vraagprijs en de leeftijd lijkt me dit een goede deal en kan ik de vw makkelijk doorverkopen als het mij niet mocht bevallen. Dan ben ik misschien net zoveel kwijt als een vakantiehuisje zou kosten ofzo (ja, ik ga in het voorseizoen ;)).

Wij zijn 'bang' dat een oud model te veel gebreken/ongemakken met zich mee zal brengen.

Citaat
Die is overigens nu te koop... :O :J

LOL :D
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2011, 08:40:01 pm »

Opgepast met vouwwagens die op een seizoensplaat stonden! Als de vouwwagen "slechts" 3 seizoenen gebruikt is maar als dat seizoen van mei tot september duurt dan zijn dat wel 20 kampeerweken per jaar x 3= 60 kampeerweken  :?
Als je een vouwwagen "normaal gebruikt" kom je misschien aan 4 max 5 kampeerweken per seizoen.
Ik vind de leefttijd van een vouwwagen van ondergeschikt belang aan het aantal kampeerweken. idem voor een tent.

Als de wagen nu al groene aanslag heeft of gehad heeft zal het idd een wagen zijn die veel gebruikt is. Toch opletten als je gaat kijken dat je geen kat in een zak koopt.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2011, 09:09:45 pm »

Opgepast met vouwwagens die op een seizoensplaat stonden! Als de vouwwagen "slechts" 3 seizoenen gebruikt is maar als dat seizoen van mei tot september duurt dan zijn dat wel 20 kampeerweken per jaar x 3= 60 kampeerweken  :?
Als je een vouwwagen "normaal gebruikt" kom je misschien aan 4 max 5 kampeerweken per seizoen.
Ik vind de leefttijd van een vouwwagen van ondergeschikt belang aan het aantal kampeerweken. idem voor een tent.

Als de wagen nu al groene aanslag heeft of gehad heeft zal het idd een wagen zijn die veel gebruikt is. Toch opletten als je gaat kijken dat je geen kat in een zak koopt.

Dank je voor het goede advies, daar had ik niet eens bij stilgestaan.
Nu hoeven ze natuurlijk geen 20 weken in de caravan geslapen te hebben ;)

*grin* Iemand die toevallig in de buurt van Epe is eind maart en zijn oog op de vw kan laten vallen ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Diverse aspirant-newbie vragen
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2011, 10:03:10 pm »

Dat moeten we inderdaad nog even bekijken.
Ik heb wel doorgekregen dat er groene aanslag van bomen op het doek zit / heeft gezeten, maar dat je dit met groene zeep makkelijk kan verwijderen.

Als je groene zeep (elke zeep) gebruikt is hij ook meteen lek en moet je hem helemaal gaan impregneren
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal