Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: informatie over de scout travel sleeper  (gelezen 11036 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijosi

  • Gast
informatie over de scout travel sleeper
« Gepost op: februari 25, 2011, 12:28:04 pm »

Dag beste mensen,

Ook voor mij de eerste stappen op dit forum. Tot nu toe hebben we met een tent gekampeerd (vroeger met ouders wel met een Walker), maar nu willen we een hele oude vouwwagen kopen. Ons oog is gevallen op een scout travel sleeper, maar daar is geen info over te vinden. Weet iemand iets over dit type vouwwagen en hoe hij zich verhoudt tot een scout Pivo; ook interessant voor ons. We zijn met vijf personen: twee keer groot en drie keer klein.
Bedankt alvast voor info.
groet,
Nicole.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2011, 01:27:38 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=2340.0 Hier staat iets, ik zal eens zoeken
Gelogd

muis

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2011, 01:34:27 pm »

Als je op google zoekt bij boeken: http://books.google.nl/bkshp?hl=nl&tab=wp naar scout travelsleeper (aan elkaar) dan vind je een aantal kampioenen met artikelen over de travelsleeper
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2011, 06:01:44 pm »

Bedankt voor de info die ik al heb gekregen. Het is dus géén scout! Erg leuk om die oude Kampioenen door te lezen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2011, 09:18:02 pm »

Het is dus géén scout!

Wat is het dan wel?  :?  Heb je foto's om te laten zien? Grote kans dat iemand het object herkend.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2011, 09:59:37 pm »

Het merk is Travelsleeper en dan waarschijnlijk het type scout. Het is een oud merk dat vroeger veel voor kwam
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #6 Gepost op: februari 26, 2011, 09:40:27 pm »

allemaal erg verwarrend: je hebt het merk scout en dan nog het merk travelsleeper met type scout. En ik heb een folder gezien waar scout stond en daaronder travelsleeper als grote naam. Weet iemand iets over kwaliteit van beide merken? Ik vind van de scout die oranje/bruine pivo of rowan heel erg leuk, maar die zijn uit de jaren tachtig. Zijn ze niet te oud?
En nu ik toch aan het vragen ben: ik heb een scout pivo deluxe gezien, maar die heeft geen ritsen in het doek voor ondertentjes. Is het mogelijk/veel werk/verstandig om daar zelf ritsen in te laten maken? Kunnen er ondertentjes onder? Vast bedankt voor alle moeite.  :J
Nicole.
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2011, 09:45:14 pm »

Hier is een foto:
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2011, 10:52:04 pm »

volgens mij is dit wel degelijk een scout. een hele oude. kwam onlangs toevallig op marktplaats dit model tegen onder de merknaam scout . type weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2011, 10:58:48 pm door mvdkant »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2011, 11:03:22 pm »

aan de diverse datails te zien is dit een scout vouwwagen. je hebt er ook een bod op gedaan

http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/vouwwagens/419324529-goedkoop-op-vakantie-mooie-vouwwagen.html

de keuken (voor zover je daar over kunt spreken, vooral de wasbak) ben ik bij meerdere scout advertenties tegengekomen
het wagententframe en de bedplanken zijn precies zoals een scout pivo uit 1988

persoonlijk vind ik deze vw geen 300 euro's meer waard.

« Laatst bewerkt op: februari 26, 2011, 11:08:39 pm door mvdkant »
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2011, 11:05:03 pm »

klopt, ik ga hem morgen bekijken. Ik heb wat stukjes uit oude Kampioenen gelezen via google books (dank voor de tip!) en nu denk ik het volgende: Travelsleeper was eerst een apart merk, gemaakt door Carstabo in Oss, maar het is overgenomen door Scout uit Waddinxveen. De vw op de foto is dan van na de overname. Die moet ergens eind jaren zeventig, begin jaren tachtig hebben plaatsgevonden. Weet iemand of ik gelijk heb?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2011, 11:21:29 pm »

bekijk hem morgen even heel goed. ook de leeftijd van de banden. ik heb rond 15 januari een scout pivo vw gekocht en daar zitten banden onder van pakweg 20 jaar oud. overigens in zeer goede staat, geen droogtescheuren of zo. heeft jouw vw banden met een 3 cijferige leeftijdscodering dan zijn ze net als de mijne aan vervanging toe. hebben ze een 4 cijferige leeftijdscodering dan zit je al een stuk beter. aangeraden is om ze om de 6 jaar te vervangen.

ook wiellagers zijn belangrijk. krik de vw even op en draai het wiel rond. hoor je vreemde geluiden dan kan het zijn dat het lager versleten is. ook speling van het lager kun je zo controleren door het wiel beet te pakken en te wrikken.

mochten beide zaken niet in orde zijn dan is het raadzaam om verder te kijken naar een andere vw omdat de kosten van vervangen aardig in de buurt komen van het bedrag van jouw bod.

bandenvervanging moet je denken rond de ? 150 bij bijvoorbeeld profile tyrecentre
lagertjes zijn rond de ? 15 tot ? 20. je hebt er 4 nodig en voor dit geld moet je ze zelf vervangen.

succes met het bezichtigen van deze vw en mocht je deze kopen dan wens ik je alvast heel veel klapplezier toe.
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2011, 11:38:33 pm »

Dat is dan inderdaad een oudje. Dank je wel voor de tips. Ik ga morgen goed opletten. Overigens ben ik ook aan het bieden op een scout pivo uit de jaren tachtig (wel het type met oplooprem). Geen idee wat ik moet bieden op zo'n oude wagen. Heb je daar ook een tip voor? :?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:informatie over de scout travel sleeper
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2011, 11:49:46 pm »

ik heb onlangs een scout pivo gekocht voor ?100. je moet geluk hebben en er toevallig tegenaan lopen.
degene die ik gekocht heb is afgezien van de banden in een zeer goede staat en ziet er ook moderner uit met een echt keukenblok en grijs tentdoek en een disselbak.
vraagprijzen van de pivo varieren van ? 50 tot zo'n ? 1500 :I
ik denk dat je voor een eurootje of 350 een hele leuke vw kunt vinden.

je kunt eventueel zoiets als dit http://www.tweedehandszoekmachine.nl gebruiken voor het vinden van een vw

http://www.tweedehandszoekmachine.nl/kamperen-en-caravans/vouwwagens/scout-pivo.html

dit lijkt mij wel een leuk ding http://kamperen.tweedehands.net/vouwwagens/scout-pivo-uit-1992-moet-weg-wegens-aan-schaf-nieuwe-vouwwagen.html



« Laatst bewerkt op: februari 27, 2011, 12:01:09 am door mvdkant »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal