Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster Ideal  (gelezen 20344 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #30 Gepost op: februari 10, 2012, 07:54:36 am »

Beste Pat en Wen,

Hmm..  Ik kan me nog twee dingen bedenken voor dit verschil. De hoogte van die steuntjes op de opzetstokken wordt ook bepaald door de mate waarin de tent uitvouwt. Misschien vouwt mijn tent iets te ver uit (om welke reden dan ook) waardoor de stokken iets lager staan.
Daarnaast kan het ook zijn dat jouw banden iets groter zijn. Bij liggen er gangbare 10" wielen op. Terwijl in de handleiding gesproken wordt over 12,5". Maar die kans is niet groot, omdat die 12,5" zeldzaam is.

Die 58cm stokken moeten in de in de 3 stokken van de wagentent door gaten in de wagentent. Dus in de 2 vaste stokken, die meedraaien uit de wagen. En in de hoek van voorste opzetstok, deze hoek moet dan wel open zijn. (In de hoek van achterste opzetstok hoort mogelijk een dop)
Zelf heb ik eerst de fout gemaakt om vanaf de wagentent meteen met lange stokken te beginnen. In principe kan dit ook wel als je de voortent ook opzet, maar dan komen de staanders halverwege de ramen. En dat is niet mooi.
Daarbij, als de voortent niet zou opzetten, dan heb je die 58cm stokken ook nodig voor het korte vaste luifeltje.

Het complete framewerk van voortent en luifel opzetten is wel handig om even te kijken hoe het zit. Maar als je de tent ook op wil zetten dan kun je beter na de tentstokken meteen het tentzeil doen. De luifelstokken moeten namelijk door de gaten in de tentdoek. Kan in principe achteraf ook wel, maar dat werkt niet handig.

Precies. nog even wachten op mooi weer. Tentstokken steken met -5 is niet fijn.

Groet,
Jacko
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #31 Gepost op: februari 10, 2012, 04:20:42 pm »

Net nog even gekeken. Ik dacht dat de mijne ook van '88 was, uitgegaan van het type-plaatje bij het neuswiel.

Maar in de linker voorpoot staat een code ingeslagen en deze begint met 89, dus 1989.

Groet,
jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #32 Gepost op: februari 13, 2012, 08:49:46 pm »

beste jacko

De voortent dat snap ik wel, ik ga over een paar weken de wagen een onderrhoudsbeurt geven nieuwe banden erop en disselbak maken.
Verder als het beter weer is dan kijken hoe je hem opzet.
Hij is helemaal compleet met luifel en zijwand en is een zuivere nette wagen.
En niet te vergeten een mistachterlicht erop zetten.
Dus ik heb nog genoeg te doen.
Ben internet aan het afstropen voor ideeen voor keukentje, zelf een  werk blad maken voor 4 pits gastel.

groetjes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #33 Gepost op: februari 14, 2012, 08:21:05 am »

Beste Pat en Wen,

Zo te zien inderdaad nog genoeg te doen. Zelf hou ik het bij de originele keuken. En de vorige eigenaar is al zo vriendelijk geweest om een mistachterlicht erop te zetten.
Nieuwe banden heb ik een paar weken geleden ook besteld. Want er bleken banden van 1999 onder te liggen.
Ook de gasslang is al een aantal jaar 'over de datum'. Nu nog een minikoelkastje en wat serviesgoed/pannen.

Zit er bij jullie ook maar 1 luifel-zijwand bij? Doen jullie ook mee met de meeting in mei?

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #34 Gepost op: februari 14, 2012, 08:40:32 pm »

beste jacko

Ik heb het er met mijn vrouw nog niet over gehad over dat weekend ga ik denk wel voorstellen.
Ik heb inderdaad maar een zijwand maar ga denk ik gewoon naar zeilmakerij om 2e te laten maken?(roadmaster is nog al duur)
Weet jij toevallig wat de diameter van de dissel is ? ik heb een dissel frame op het oog.

afz pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #35 Gepost op: februari 14, 2012, 09:07:49 pm »

Beste Pat en Wen,

Die camping zit dat weekend intussen wel erg vol. Zelf waren wij bijna de laatsten die zonder problemen een reservering voor de club konden doen.
Mocht je nog willen reserveren, op dit moment krijg je pas in april te horen of het doorgaat.

Ok, dus 1 zijwand zal dan wel standaard zijn. De dissel-diameter, dat zou ik zo niet weten.
Deze week ga ik het opruimen van de tent oefenen. Alleen de luifel staat daar niet beschreven, maar die zal wel op dezelfde manier moeten als de voortent.
Wat ik wel een beetje mis is iets meer opbergruimte in de tent. Afgezien van de ruimte onder het wagenbed, is er alleen de bak onder de keuken. Er komen al ideeën bovendrijven voor een zelfbouw opvouwbare kast.

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #36 Gepost op: februari 14, 2012, 10:09:23 pm »

beste jacko

Dat weekend gaat niet moet ik inplannen op werk.
Wat ruimte betreft daar heb je gelijk in daarom maak ik ook die disselbak.
Maar je hebt ook van die opvouwkasten, zijn niet duur pak wel van pvc ivm vocht (regen)
Paar opvouwkratten onder bedplank ff beetje creatief zijn.
Wat opruimen betreft let op met wagentent rits van deur open laten.en ben met z,n 2

groetjes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #37 Gepost op: februari 15, 2012, 08:07:06 pm »

Ah ja,

Vandaag toch zo eigenwijs geweest om alvast alleen te beginnen met afbreken. En eigenlijk ging dat zo vlot, dat uiteindelijk alles na een uur helemaal opgeruimd was. Alleen het dichtklappen van dat loei-zware deksel, dat was even lastig.
Ik heb zo'n bedplankpoot in dat korte vierkante buisje gedaan en in de wagen een van de zakken met stokken zo neergelegd dat de poot daarop terecht zou komen. Uiteraard zo langzaam mogelijk laten neerkomen.
Het opvouwen van de wagentent vind ik onduidelijk beschreven, Het gaat over licht- en donkergekleurde stof. Maar die wagentent bestaat uit drie kleuren. Maar goed. Al met al een beetje netjes opvouwen, dan past het prima.

Meteen maar even de nieuwe wielen er onder gelegd. Met de ingebouwde 'krik'.
Een ruime disselbak, die zat er bij mij al op. Opvouwkratten zijn ook wel ideaal. En bij de gemiddelde bouwmarkt zijn er vaak wel van die kunststof stellages welke makkelijke weer af te breken zijn.

Denk je dat je alles in orde hebt, blijkt de verlichting niet goed te werken. Maar zo te zien is dat op te lossen met een nieuwe stekker.

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #38 Gepost op: februari 15, 2012, 10:51:33 pm »

jacko

Let op met je verlichting daar zit ik ook mee. Mijn trek haak moet opnieuw aan gesloten worden ivm mist achterlicht.
Ik zou wel je strekhaak nakijken.
Ik had de wagen gekocht en de verlichting werkte, maar dag naderhand de normale verlichting, werkte niet.Heb ik alles vervangen
stekker,lampjes en schoon gemaakt bleek het aan mijn stekker van trekhaak te liggen. Was wel halve dag verder(zucht)
Dus zou ik wel op letten.SUCCES

groetjes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #39 Gepost op: februari 16, 2012, 07:22:17 pm »

Beste Pat en Wen,

Gelukkig is het bij de trekhaak in orde, even getest met een andere aanhanger. Op pin 2 van mijn 7 polige, staat continue spanning. En blijkbaar had de vorige eigenaar hetzelfde 'probleem', want aan de binnenkant van keukenbak zit een schakelaar voor de mistlamp.

Officieel moet dit vanuit de auto te bedienen zijn. Maar goed, daar ga ik verder niet aan rommelen.

Is het keukenslot bij jullie ook niet geweldig? Met een flinke ruk is het deksel gewoon te openen, op slot of niet.

Groet,
Jacko

Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #40 Gepost op: februari 17, 2012, 08:50:38 pm »

Dat slot werk nog wel. Maar net wat je zegt het kan net maar ik denk als ik het her en der wat afstel dan komt dat wel goed.
Ik heb net op marktplaats een disselbakopzetraam gekocht kun je zo op dissel vastzetten en kist opschroeven.(voor weinig
geld) alleen moet ik zelf verf mengen voor kist was bij roadmaster wel duur.

groetjes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #41 Gepost op: maart 13, 2012, 03:09:39 pm »

Beste Pat en Wen,

Is het gelukt met de disselbak? En de verf?

Onlangs met de Ideal nog "even" bij Roadmaster in Goirle geweest. Eigendoms-papieren laten maken. Dat is niet echt nodig, maar wel leuk en soms kan het in het buitenland problemen voorkomen. En er zijn ook verhalen over grenscontroles, waarbij je een belasting-"boete" kunt krijgen als je niet kunt aantonen dat het jouw eigendom is.
En daarnaast nog een paar vraagjes over het opvouwen van de wagentent, waarbij ze het direct kunnen laten zijn hoe dat moet. Blijkt dus toch dat ik 'm zelf niet helemaal goed had opgevouwen om de opzetstok te kunnen gebruiken voor het open zetten van het deksel.

Best een mooie zaak in Goirle en dan al die mooie nieuwe Roadmasters. Niet voor niets de 'Mercedes' onder de vouwwagens.

Wel werd ik er nog op gewezen dat de rubbers van de wagenbak aan vervanging toe waren. Dat zal wel met de leeftijd ervan te maken hebben. Aan de andere kant, lijkt me dit niet erg als de wagen droog gestald staat, en kan hooguit lastig zijn als er mee door een flinke regenbui moet.

Inmiddels zit er ook een nieuwe stekker op. Een heel gepuzzel, omdat de nummers op de pennen niet klopten. Dacht eerst dat het aan mij lag, omdat dit nou niet echt dagelijks werk is. Maar door 2 anderen met aanhanger-ervaring werd dit bevestigd. Maar goed, het werkt. De mistlamp is afgetapt van het linker achterlicht en dus niet van de constante 12V. In de disselbak is wel een kroonsteen met een constande 12V.

Maar of het handig is om die constante voor de koelkast te gebruiken, dat weet ik nog niet. Het is zo'n absorptie-ding en moeten behoorlijk waterpas te staan voor een goeie werking. En dat lukt vast niet onderweg.

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #42 Gepost op: maart 15, 2012, 10:55:04 pm »

beste jacko

Ik ben naar een verjaardag gegaan en iemand heeft mij een goede tip gegeven.Ik zat met mijn 4pits gasstel waar ik die moest plaatsen.
Ik moest dan mijn keuken verbouwen
Ik wil een tafelmodel koelkast op mijn dissel plaatsen dan gaat mijn gasfles in mijn koelkast.
Voor het vastzetten van die gasfles gebruik ik een mal en schuif die in de plankdragers van de koelkast.(gasfles staat vast)
Een tuinstoelhoes er overheen en alles is droog.en die dissel bak kan ik maken maar wat heb je eraan als je op de camping staat?
alleen voor gasfles en gereedschap toch, en wij gaan niet verder dan 250 km. ff keuzes makenhttp://forum.vouwwagenclub.info/Smileys/default/wink.gif

Wat die verf betreft ga ik naar een verfspeciaalzaak  en met een spektrummeter heb ik de kleurkode

Die waterband zou ik wel vervangen als er water in de wagen kruipt met het rijden gaat het niet goed.ik moet hem ook vervangen.
Weekmaken en met een botte houtbeitel, er afkrabben ,ontvetten en nieuwe erop plakken.

Ik ben ook in goirle geweest is een leuke zaak is bij mij om de hoek?. ja die ad heeft er wel verstand van.

Met dat elektro ga ik niet aan beginnen doet een monteur voor mij.

Kan bijna niet wachten op goed weer dan kan ik aan de gang  http://forum.vouwwagenclub.info/Smileys/default/smiley_yeah.gif

Hoe ziet jou voorkant van jou voortent eruit?

groetjes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #43 Gepost op: maart 15, 2012, 11:52:32 pm »

Toemaar, flinke plannen. Maar goed, dan heb je ook wat. Zelf hou ik het zo origineel mogelijk, een beetje retro-fanaat. En daarnaast ben ik daar ook niet handig genoeg voor.
De hele tent ziet er prima uit, geen enkele scheurtje. Voor deze leeftijd in een hele goeie staat.
Wel flink verkleurd, maar dat lijkt me vrij normaal. Ik heb de waterdichtheid nog niet getest, maar ik heb nog geen gaatjes gezien. Er zat wel een spuitbus bij om tentdoek in te spuiten. Maar ik hoop niet dat die ooit gebruikt is, want dat schijnt bij deze tent niet te helpen, en kan soms juist het doek beschadigen.
De buitenkant van de bak moet nog wel eens behandeld worden. Hier en daar is met een andere wit-tint een beetje bijgeschilderd. Niet echt mooi, maar hier ga ik pas in investeren als de tent goed bevalt tijdens de mini-vakantie in mei.
En ja, die rubberband moet eigenlijk ook. Al heb ik 'm met een hogedrukspuit schoongemaakt. (Er lag na 2 jaar stilstaan een dikke laag stof op.) En er bleek slechts een klein stukje van de wagentent boven de keuken nat geworden. Maar goed, ook daar ga ik nu nog even geen geld aan spenderen, al is zo'n stuk rubber niet zo duur. Hoe maak je zoiets eigenlijk week?
Groet,
Jacko
 
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #44 Gepost op: maart 23, 2012, 08:55:53 pm »

beste jacko

De bak wagen origineel houden doe ik ook maar een update kan geen kwaad en het valt allemaal wel mee.
De keuken kom een nieuw blad 18mm meubelpaneel ipv gasstel, en op de dissel komt een voorziening voor plaatsen koelkast.
verder gewoon onderhoud.
Mijn tent ziet er zeer goed uit bruin/beige alleen mijn ramen beginnen iets te verkleuren.
Nergens vuil te bekennen zelfs niet op de spatlappen.
ff  een vraagje, heb jij ook 2 deuren en een raam als voorpand(van de voortent) ik zoek overal maar kan geen zelfde wagen vinden.
Ik ben ook  bij de verfspeciaalzaak geweest maar dat kleurtje te laten mengen is wel duur ga zelf maar mengen denk ik .
Wat die rubber band betreft, ga er denk ik met wat terpetine overheen en dan zuivermaken.
Verder als het volgend weekend goed weer is dan ga ik lekker aanklooien en dan word het een plaatje.
Ik heb er wel zin in.
We hebbben sinds 7 jaar geen caravan meer en nu gaan we weer beginnen met kamperen alles moet weer van de zolder af.

groetjes pat en wen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal