Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips  (gelezen 13951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijosi

  • Gast
scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Gepost op: maart 06, 2011, 05:44:15 pm »

Sinds een paar uur zijn wij de trotse bezitters van een goeie ouwe Scout Routier. Hij ziet er nog prachtig uit: helemaal in oude staat. We hebben de wagen even een stukje uitgezien, maar zouden wel blij zijn met opzetinstructies en handige tips. Verder ben ik erg benieuwd wat de ervaringen zijn met de oude scout routiers. Die van ons (klinkt leuk zeg) is uit begin jaren tachtig schat ik, want hij heeft nog vlakverdeling in de raampjes en de latere modellen hebben dat volgens mij niet meer. Iemand trouwens een idee waar ik de exacte leeftijd kan vinden? Het originele foldertje zit er ook nog bij. Dat alleen al is geweldig om te lezen. Een heel andere marketingtactiek in die jaren!
Groet,
Nicole.
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2011, 07:23:57 pm »

Mijn ouders hebben bijna 30 jaar gekampeerd in een Scout Routier.....helaas kan ik je niet helpen aan instructies. Wij werden altijd weggestuurd om een ijsje te komen tijdens het opzetten.... Maar het opzetten is redelijk simpel. Mijn ouders zijn er een keertje met ons naar Noorwegen geweest op rondreis, 13 keer opzetten en afbreken...

Mijn vader gebruikte altijd alle haringen en dat waren er 41......  :)
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #2 Gepost op: maart 06, 2011, 07:27:27 pm »

Ha, dat klinkt goed. Ik word steeds blijer met de taakverdeling tijdens onze kampeertripjes, want de haringen, die zijn voor rekening van mijn man ;D
Leuk zo'n rondreis door Noorwegen. Dat zijn wij ook van plan. Maar dit jaar gaan we eerst kijken of de wagen wel echt waterdicht is.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #3 Gepost op: maart 06, 2011, 10:44:08 pm »

hoi, nicole, gefeliciteerd met jullie scout :# :#

bouwjaar is bij mijn scout niet te vinden, geen plaatje op het chassis aanwezig.
wat ik wel heb gevonden en wellicht ook bij jouw wagen is te vinden, is een bouwjaar van de dissel. er staat informatie op de dissel thv het handvat. hier staat ook een bouwjaar op (althans bij mij)
wat ik ook heb gevonden is een datumnotering op de wielen (ingestanst in de stalen velg) bij mij staat 1/88 wat zou betekenen dat de wielen van januari 1988 zouden kunnen zijn.

ik zou graag een kopietje van jouw originele folder willen hebben ;D. als je mij jouw emailadres geeft (mag via pm) dan heb ik nog wel een en ander aan leesvoer van scout  KK waaronder een instructieboekje van scout. (overigens wel veel pivo spul natuurlijk ) volgens mij verschillen de scouts niet zo gek veel van elkaar. de een is groot en de ander is klein maar in grote lijnen zijn ze veel van hetzelfde. (dat is althans mijn conclusie na vele foto's en dergelijke bekeken te hebben)

gheh, volgend weekend even mijn haringen tellen  :H

mvg,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2011, 10:56:56 pm door mvdkant »
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #4 Gepost op: maart 06, 2011, 11:10:54 pm »

ha Martin,

ik ga hem deze week inscannen en stuur hem dan naar je toe. Misschien ook wel leuk om op het forum te plaatsen?
groet,
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2011, 11:13:45 pm »

heel graag ;D  denk dat wilma (muis) daar ook vrolijk van wordt :O is namelijk best wel een scout fan, heeft er zelf een gehad.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2011, 11:53:08 pm door mvdkant »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #6 Gepost op: maart 07, 2011, 11:16:06 pm »

JAAAA, graag!! :# ben idd best wel een fan van Scout en opzetinstructie's zijn absoluut welkom  :J :J :J
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #7 Gepost op: maart 08, 2011, 11:17:41 pm »

en ik ben ook heel benieuwd, aangezien hij in mijn wenslijstje voorkomt..... :O
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2011, 06:24:04 pm »

sinds vandaag in bezit van een heuse instructiedvd van de pivo :# :# :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2011, 08:17:50 pm »

sinds vandaag in bezit van een heuse instructiedvd van de pivo :# :# :#
Hmzzzzzzzz hier hebben wij wel interesse naar natuurlijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #10 Gepost op: maart 15, 2011, 09:57:47 pm »

ik kan een kopietje naar je opsturen of meenemen naar het klapweekend. kwaliteit van de dvd is redelijk (van vhs naar dvd)
ik heb in ieder geval wel een aantal handigheden gezien waar ik zelf wellicht niet op zou komen.
leuke aanvulling voor mijn inmiddels opgebouwde scout documentatie  :Z

groetjes,
martin
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2011, 10:15:30 pm »

Het heeft geen haast dus je mag hem ook wel mee nemen hoor.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2011, 10:19:54 pm »

ik maak wel even een paar kopietjes en zal hem meenemen naar het klapweekend. muis zal ook wel geinteresseerd zijn. btw, emailen is geen optie, is 1.71gb groot  :K
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2011, 12:34:00 am »

Je zou hem nog kunnen omzetten in een kleiner en webvriendelijker formaat. Dan moet dat ding zo terug kunnen naar een paar honderd MB...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2011, 11:22:11 pm »

Nou, we hebben hem opgezet hoor en, zoals je op het plaatje ziet, hij ziet er nog super goed uit voor zijn leeftijd. Maar, de buizen gaan wel wat stroef in en uit elkaar. Wat kunnen we daaraan doen? En weet iemand een goed en goedkoop adresje voor een nieuw dekzeil? We vertrouwen dit oudje toch niet helemaal. Maar misschien moeten we eerst maar even echt kamperen met mijn nieuwe liefde om te zien of we het droog houden...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal