Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips  (gelezen 13950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #15 Gepost op: april 10, 2011, 09:22:03 pm »

Dag allemaal.

Vandaag aangemeld op dit forum en even aan het rondlezen, klinkt gezellig en handig.

Al jaren met de tent gekampeerd maar het gaat er dit jaar van komen om met de vouwwagen op pad te gaan.
Vorige week een Scout PIVO 1998 opgehaald en vandaag in het lekkere zonnetje opgezet, het vakantiegevoel zat er al lekker in.
Er zat een beknopte handleiding bij.
Toch met al het gepuzzel in twee uurtjes opgezet dus dat voorspelt met wat ervaring dat het in 1 uurtje haalbaar moet zijn....

Alleen het inklappen was wat lastiger, de luifel en vooortent was in 20 minuten afgebouwd en opgevouwen in de banken, maar toen gingen we inklappen.
Daar begon de puzzel want de volgorde was aardig stoeien en ik denk dat het nog handiger en beter zou moeten kunnen.
Alles zit n onder het zeil maar volgens mij niet op de optimale manier.

Nu lees ik hier dat Martin een dvd heeft voor de PIVO. Martin mag ik je vragen om een kopie op DVD of liefst per mail?
Eventuele onkosten vergoed ik graag.

De PIVO is trouwens lekker groot, ruime voortent met een handig extra inzetstuk, een leuke verrassing was dat er twee luifels bij zaten (één met zijwanden en één zonder zijwanden). Ik denk dat we er veel plezier mee gaan hebben

Wel maar één ondertentje, we gaan maar even opzoek naar een tweede, iemand tips waar ik daarvoor terecht kan?
Ook was één van de "L" stokken (scharnierpunt voor het frame boven de linkertent) een keer gebroken geweest is doorgezaagd en weer gekoppeld. Die zou ik graag willen vervangen, weet iemand waar ik terecht kan voor onderdelen (nieuw of oud)?
Liefst omgeving Eindhoven.

Ik hoor tips en handigheidjes.

Groet

Arno
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #16 Gepost op: april 10, 2011, 09:30:50 pm »

Arno,

welkom..
Voor onderdelen van tentstokken en andere accessoires m.b.t. kamperen kijk dan eens bij de kampeermarkt in Eindhoven of de Wit in Schijndel.
Voor veel meer hulp en info moet je toch wel meegaan met ons klapweekend....
klik hier maar eens voor meer info...
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5941.0.html
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5940.0.html

voor verdere vragen kun je ff terecht in de chatcafe  anders gaan we hier teveel  :off
Greetzz  Mr.roadmaster
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #17 Gepost op: april 10, 2011, 10:10:46 pm »

hoi arno, leuk dat je ook een scout pivo hebt gekocht, veel plezier ermee.
het opzetten en afbreken kan sneller maar hier geldt wel, oefening baart kunst :J
ik heb eventueel een handleiding. als je die wil dan moet je mij even een persoonlijk bericht sturen met adres en emailadres.
emailadres voor de handleiding en je gewone adres voor het dvdtje. via de mail gaat n.l. niet, is bijna 2 gigabyte groot

gr,
martin.
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #18 Gepost op: april 10, 2011, 10:23:14 pm »

hoi,
Universele ondertentjes zijn voor ongeveer dertig euro te koop bij diverse webwinkels, ik geloof dat er eentje kampeerdump heet. Maar google op universeel ondertentje en je komt ze overal tegen.
groet,
mijosi
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2011, 08:08:51 am »

hoi arno, leuk dat je ook een scout pivo hebt gekocht, veel plezier ermee.
het opzetten en afbreken kan sneller maar hier geldt wel, oefening baart kunst :J
ik heb eventueel een handleiding. als je die wil dan moet je mij even een persoonlijk bericht sturen met adres en emailadres.
emailadres voor de handleiding en je gewone adres voor het dvdtje. via de mail gaat n.l. niet, is bijna 2 gigabyte groot

gr,
martin.
Je kunt ook een account aanmaken op Google Docs. Daarheen kun je bestanden uploaden en door een ander weer laten downloaden. Wel even naam en ww verstrekken. Maar 2 Gb duurt natuurlijk wel even, afhankelijk van je verbinding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2011, 10:11:25 pm »

Eergister  tijdens snuffelen op marktplaats een advertentie tegengekomen met een foto van een gedemonteerde scout :>

Gebeld en hij had inderdaar wel onderdelen liggen een groot deel was ook al naar de sloop gegaan een paar dagen geleden :(, ik moest maar even komen kijken.

Toen ik daar was herkende ik veel stukken van de scout (deze had stormschade gehad) helaas niet de "L vorm" stok maar wel een aantal stokken meegenomen als aanvulling en reserve, ook een stuk om de beschadigde "L vorm" stok te repareren.

Hij zei dathij ook nog zo goed als nieuwe bandjes had liggen, goed profiel, hij probeerde ze te verkopen maar gelukkig zijn mijn banden nog maar 4 jaar oud en deze die hij had waren van 1994 zo goed als nieuw dus :#

Ik ben dus weer een stuk verder voor een paar euro 8) 8)

Dit weekend de stok vervangen 
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #21 Gepost op: mei 27, 2011, 12:26:52 am »

Voor iedereen die meegaat op het klapperweekend: heel veel plezier. Zelf ben ik ik Lochem op de camping. Niet zo ver bij jullie vandaan, dus als je een echt mooie retro scoutwagen in het wild wil zien: kom gerust langs :zw KK
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #22 Gepost op: mei 27, 2011, 12:34:35 am »

.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2011, 12:40:08 am door mvdkant »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #23 Gepost op: mei 27, 2011, 01:26:40 am »

Voor iedereen die meegaat op het klapperweekend: heel veel plezier. Zelf ben ik ik Lochem op de camping. Niet zo ver bij jullie vandaan, dus als je een echt mooie retro scoutwagen in het wild wil zien: kom gerust langs :zw KK

Da's grappig wij gaan in Lochem op visite bij vrienden die daar op de camping Ruighenrode staan, ik zal eens een rondje lopen en zien of ik een retro model tegenkom, wij hebben zelf ook een scout alleen dan een grijs modelletje van eind vorige eeuw.
Of sta je op een andere camping?
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #24 Gepost op: mei 29, 2011, 09:51:49 pm »

de camping heet Erve Harvink. Andere camping dus...

groet,
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #25 Gepost op: mei 29, 2011, 09:58:37 pm »

correctie: Erve Harkink
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #26 Gepost op: mei 30, 2011, 12:11:41 am »

Helaas maar toch heel veel plezier gewenst.

Wij hebben trouwens onze kar afgelopen weekend ook meegehad, voor het eerst opgezet en gebruikt

Lekker hoor die ruimte van een scout
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

muis

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #27 Gepost op: mei 30, 2011, 12:12:46 am »

Graag in een apart topic verder over de camping, dit is echt alleen voor de instructie van de Scout Routier en tips hierover
Gelogd

mijosi

  • Gast
Re:scout routier (de luxe) opzetinstructies en tips
« Reactie #28 Gepost op: mei 31, 2011, 09:01:50 pm »

Hoi Muis, ik zie dat het originele foldertje van de scoutfamilie nog niet online staat. Is het jou ook niet gelukt het te uploaden? Zal ik nog een poging wagen het kleiner op te slaan?
groet,
Nicole
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal