Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tentvergroting mogelijk?  (gelezen 7427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
tentvergroting mogelijk?
« Gepost op: maart 19, 2011, 10:07:14 pm »

vandaag mooi weer dus hebben we in zeewolde waar een terrein ligt voor dagrecreatie, onze scout pivo opgezet om te kijken hoe het moet en hoe de tent eruit ziet. had alleen de wagentent gezien en de voortent op de gok gekocht.
de vouwwagen is in een goede staat, het tentdoek ziet er nog best mooi uit en is ook in goede staat, niet kapot.
over het opzetten en uitpuzzelen hebben we ongeveer 1.30 uur over gedaan. het tentdoek hadden we van het wagententframe af ivm een versleten dekzeil

echter, na het bevestigen van de voortent aan de wagentent blijkt de tent toch best wel klein te zijn. (ik wist weliswaar de maten maar nu zie je het in het echt) dwz niet de breedte maar wel de diepte.  de diepte is rond de 2.35 meter en de lengte ongeveer 4.60. is het mogelijk om hiervoor een tentvergrotingsdoek op maat te laten maken zodat de voortent zo'n 80 cm dieper wordt.
ik heb wel 3 tentstokken waar ik geen bestemming voor heb kunnen vinden. sowieso zitten er teveel originele tentstokken bij, althans, ik heb ze niet kunnen plaatsen

ik heb trouwens piepende remmen dit nog te herstellen. de terugrijautomaat is in orde. kan ermee achteruit rijden.
ik heb best veel foto's gemaakt. hoe kan ik ze op het forum plaatsen?

gr,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2011, 10:37:02 pm door mvdkant »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2011, 09:18:52 am »

foto's plaatsen kun je door ze ergens online te zetten, ik doe dat met hyves, dan zijn ze meteen verkleind naar een goed formaat voor op een forum.
op hyves rechtsklikken, en dan naar eigenschappen, en dan de link kopieren , en die plak je dan weer hier tussen de img tekens [img ]http://[/img ]

een tent vergroting , kun je bij tent makers laten doen, maar stel dan de vraag of je wel de juiste vouwwagen hebt, dat wordt anders erg duur.
maar je hebt bv atoma tenten, die kunnen van alles.

ik had zelf een europa camper, dat was een kopie van een scout.



lijkt hij er op?

ik had ook stokken over, geen idee waarvoor.

Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2011, 10:59:46 am »

of deze erop lijkt :#  dit is vrijwel een exacte kopie van onze vouwwagen zelfs de kleur is gelijk :#

er zitten twee verschillen in en dat is dat ik het grote zijraam aan beide kanten los kan ritsen zodat de gehele zijkant opgerold kan worden. en ontbreekt op deze foto het zijraampje met gaas in het slaapgedeelte.

wat ik vreemd vind is het feit dat ik ongeveer 8 originele tentstokken over heb en daarbij nog een zakje tentstokken die er ogenschijnlijk helemaal niet bij horen te zitten. kan me niet voorstellen dat dit allemaal voor de luifel is bedoeld.

ik ga vandaag of morgen met de foto's aan de gang en dan zal ik ze er bij zetten.

groet,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 11:06:38 am door mvdkant »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2011, 12:20:44 pm »

Sommige mensen hebben extra stokken, bv als stormstok. Bij onze scout hadden we ook extra stokken, die bleken voor het dak van het wagendeel te zijn. Die konden we er tussen zetten.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2011, 06:16:20 pm »

hierbij een aantal foto's. zoals je ziet moet er nog wel het een en ander aan gebeuren zoals een schoonmaakbeurt en het keukenblok fatsoeneren, met name de verlichting









het is een proefopstelling waarbij ongeveer 6 haringen in de grond zaten
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 06:19:30 pm door mvdkant »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2011, 06:18:29 pm »

zoals je ziet ben ik er nog niet zo handig in  :O
komt wel goed  :J
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2011, 06:37:58 pm »

hierbij een aantal foto's. zoals je ziet moet er nog wel het een en ander aan gebeuren zoals een schoonmaakbeurt en het keukenblok fatsoeneren, met name de verlichting

het is een proefopstelling waarbij ongeveer 6 haringen in de grond zaten

poging 2








Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2011, 06:52:00 pm »

Nou ziet er goed uit!!
En stomme vraag hoor maar dat verlengen...
Heb je geen luifel met dichte wanden?
Zodat je bijv alleen een rits aan de luifel hoef te laten zetten zodat je je voorwand kan verplaatsen?
Of zeg ik nu hele domme dingen!!

Trouwens ik dank je ook voor de onbewuste tip die je mee gaf.
Je zei dat je het op had gezet bij de dagrecreatie van Zeewolde... die heeft dus schijnbaar geen slagboom.
Die gaan we onthouden dank je wel.
Gelogd
Jevipro

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2011, 06:59:21 pm »

hoi jari,

ik heb alleen een losse luifel zonder wanden. de voortent ziet er best wel klein uit maar wie weet, valt het met het kamperen toch wel mee. (we zijn natuurlijk een stacaravan en vakantiehuizen gewend :K ) eerst gaan we met hemelvaart kamperen in hengelo O0

het dagrecreatie terrein ligt op een zijstraat van de dasselaarweg in zeewolde, afslag rcn camping.

« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 07:02:28 pm door mvdkant »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2011, 07:00:29 pm »

hoi jari,

ik heb alleen een losse luifel zonder wanden. de voortent ziet er best wel klein uit maar wie weet, valt het met het kamperen toch wel mee (zijn natuurlijk een stacaravan en vakantiehuizen gewend :K). eerst gaan we met hemelvaart kamperen in hengelo O0

het dagrecreatie terrein ligt op een zijstraat van de dasselaarweg in zeewolde, afslag rcn camping.



er is wat fout gegaan zo te zien  :J
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 07:20:59 pm door mvdkant »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2011, 08:57:31 pm »

Hij staat er netjes bij hoor :J Het voordeel met kamperen is dat je veel buiten bent
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2011, 10:18:19 pm »

hoi muis,

ik heb nog best wel wat ideetjes om van deze vouwwagen weer een mooie wagen te maken. de basis en de tent zijn in ieder geval in orde. (je weet toch niet helemaal wat je koopt voordat je het hebt gezien I: )

o.a. de verlichting wil ik tzt zoveel mogelijk origineel gaan maken, dwz met een contactdoos rechtsonder de wagen waar je de keuken op aan sluit. desnoods plaats ik deze stekker onder de bank ivm vocht.
de verlichting weer op de plaatsen aanbrengen waar het origineel ook zat en niet zoals nu met een wel heel armoedig plankje. moet alleen een mooie plaats verzinnen voor het mistlicht.
grondige poetsbeurt en in de was zetten.
nieuwe banden, wiellagers, reminrichting laten nakijken en de vering laten controleren.
nieuw dekzeil laten maken. dat gebeurt deze maand al
naden van de wagenbak en disselbak voorzien van een kitlaag. dat zal na een jaar of 20 wel eens versleten zijn.
kijken of we de voortent een centimeter of 80 kunnen vergroten.



is toch best wel smal als je de keuken in de voortent ziet. keuken ziet er ook wel armoedig uit zo zonder verlichting meet wel met gaten.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 10:29:19 pm door mvdkant »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2011, 12:45:19 am »

Dat is idd wel ondiep. Zoals Marcel al zei kun je een tussenstuk laten maken maar dan heb je ook een kloppend frame nodig. Bij www.tenhoope.nl kunnen ze van alles maken. Een tussenstuk is meestal een meter diep. (Maten van de Pivovoortent zijn volgens hen 2.50 x 5.00)

Voor de keuken heb ik wel een foto hoe de onze er uit zag, hij was wel iets smaller. Je kunt voor het opknappen van je vouwwagen een topic openen http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,191.0.html Dit is voor de Scouts (ieder merk heeft z'n eigen projectenafdeling) Altijd leuk om te zien en je brengt mogelijk anderen op ideeën :J

Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #13 Gepost op: maart 21, 2011, 05:39:06 am »

ik heb eventueel nog wel foto's voor je .
oja een mistlamp kan ook in de verlichting ingebouwd zitten.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:tentvergroting mogelijk?
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2011, 07:10:32 pm »

bedankt voor de info, hints en tips :J

ik heb 3 een tentstok van pakweg een centimeter of 80 waarmee je het frame van de voortent kunt verlengen het gehele frame komt dan zo'n 80 cm naar voren.
ik vermoedt dan ook dat er ooit een tentverlengstuk tussen heeft gezeten maar dat deze kapot gegaan is, kwijt geraakt is of ooit de stokken erbij gekocht met de mogelijkheid om er alsnog een te kopen???
zoals de keuken op de foto eruit ziet zo wil ik het weer maken. ook moeten dan de gaten die er nu in zitten netjes worden gedicht.
of een opknaptopic bij mij van toepassing is weet ik eigenlijk niet want ik ga wel wat opknappen maar dit betreft meer de techniek in plaats van het cosmetische.

@marcel, extra foto's zijn altijd welkom. misschien heb je dingen op de foto's staan die mij weer op ideeen brengen :P
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal