Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Limburg: Voerendaal: Colmont Panoramacamping  (gelezen 4505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
NL: Limburg: Voerendaal: Colmont Panoramacamping
« Gepost op: maart 22, 2011, 11:30:42 pm »

leuke, niet al te grote camping in een mooi landschap in het dorpje colmont, zuid limburg.
hier heb ik seizoen 2006 en 2007 een stacaravan gehad maar door omstandigheden heb ik deze weg moeten doen.
de eigenaar is mark pot, van oorsprong een amersfoorter die verhuisd is naar zuid limburg. mark woont zelf op de camping.
de prijzen zijn nog best redelijk te noemen. met name een seizoensplaats is niet zo gek duur.
in het voorseizoen en in het na seizoen zijn wel diverse dingen eerder geloten en later geopend zoals de snackbar en de kantine. bovendien is her er dan ook best wel rustig

qua faciliteiten ontbreekt het niet op de camping. zo is er een kantine, een snackbar, een winkeltje,tje (echt basisbehoeften) en ook een zwembad. bovendien wordt er met name in het hoogseizoen leuke dingen georganiseerd. denk bijvoorbeeld aan een lampionavond waarbij iedereen die wil meedoen, leuke en bijzondere verlichting plaatst in de nabijheid van de caravan, tent. bovendien kan iedereen zich verkleden zodat er bijvoorbeeld beren en hans en grietje rondlopende sfeer is er goed te noemen.
ook wordt er bingoavonden georganiseerd. (na mijn 3de koffiezetapparaat gewonnen te hebben had ik wel genoeg van bingo :# maar dit terzijde)  
de wc's zijn schoon, verzorgd en worden in het voorseizoen 1x per dag schoongemaakt en in het hoogseizoen 2x. hier moet ik wel bij opmerken dat als de wc's vies zijn, er opnieuw een schoonmaakploeg naartoe wordt gestuurd. goed geregeld. wel zelf je wc papier meenemen.
douches en warm water zijn gratis, er is een uitstortmogelijkheid voor het chemisch toilet en overal op de camping zijn palen waar je water kunt tappen.
electriciteit is 6 ampere. dit is doorgaans voldoende
er is een mogelijkheid om de was te doen en te drogen. hier wordt wel een redelijke vergoeding voor gevraagd.
ideaal is ook de mogelijkheid om de auto naast caravan, vouwwagen of ander kampeermiddel te parkeren. het parkeerterrein zelf is namelijk niet erg groot.
het leuke aan deze camping is ook dat er vlak langs de camping koeien grazen. hier heb je als kampeerder geen last van.
al met al een nette camping in een ontzettend mooie omgeveving.
het dorpje ubachsberg ligt op loopafstand. hier kun je terecht voor al je dagelijkse boodschappen. in dit dorpje, eerste straat linksaf, voor de drempel ligt een winkel waar je zeer goedkoop aan verse groenten en fruit kan komen.

www.colmont.nl

gr,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2011, 08:20:46 am door Klavertjes »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:nl camping colmont nabij ubachsberg
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2011, 11:53:25 pm »

Grappig, ik heb de zomer van 2008 op deze camping doorgebracht (toen nog met tent). Het is de hoogst gelegen camping van Nederland begreep ik? Inderdaad een schitterende omgeving. Wij zaten er redelijk vroeg, het zuiden had pas later vakantie. Het zwembad werd dus nog niet gestookt en vormde daarmee een lekkere "afkoeling" ;)

Eén klein probleempje: we stonden op het laagste punt van deze camping. Na een wolkbreuk wisten we dat dat niet verstandig was... Midden in de nacht stonden we te hozen (naast ons plekje was een soort dam gemaakt waar het water pas overheen kon stromen als het bijna kniediep in de tent zou staan). Dankzij het kuipzeil van de tent hebben we het droog weten te houden maar ik heb wel twee dagen spierpijn gehad!

Op de foto: onze tent helemaal onderaan de camping.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:nl camping colmont nabij ubachsberg
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2011, 12:11:02 am »

dan stond je inderdaad best op een beroerd plekje :# gelukkig heb je het droog weten te houden :J
ikzelf stond bovenaan thv het 2e toilethuis na de slagboom. nooit last gehad van water  :# bovendien was de vloer van de stacaravan +/- 50 cm hoog

mooie tent trouwens. je stond trouwens wel dicht bij de uitgang van de camping. hekje door en je kunt daar wel lekker wandelen.

gr,
martin.
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2011, 12:26:36 am door mvdkant »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal