Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Jametic 4x4  (gelezen 9666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelijn

  • Gast
Onze Jametic 4x4
« Gepost op: april 03, 2011, 12:48:13 pm »

Met een beetje lood in onze schoenen (tja dat doet zo'n drama topic& productiefouten topic je toch wel aan  ;)) afgelopen vrijdagavond onze 4x4 voor de eerste keer opgezet zonder instructieboekje want dat ontbrak (?!?). Gelukkig wisten we al een beetje in welke volgorde alles moest gaan (tja dat is dan weer fijn aan al die topics op internet).
Nadat we de bak op de goede plek hadden staan, het zeil eraf en de slinger voor de uitdraaipoten hadden gevonden viel ons al meteen de lange slinger op. Wat een genot na jaren bij onze Vendome er in allerlei kunstige poses er net niet goed bijkomen omdat de slinger eigenlijk net iets te kort leek. Na enig wikken en wegen besloten we de bak met keuken eraan vast uit te klappen. Zou in theorie moeten kunnen werd ons door meerdere mensen gezegd alleen had niemand het ooit gedaan. Dus wij zouden dat wel eens gaan testen.
Na wat gepuzzel stond het eerste deel mooi waterpas dus de rest van de klap kon beginnen. Bedpoten uitklappen, was het nou recht of schuin :? en op goede hoogte instellen.  De zak met allerhande stokken, drie? plankjes , een lange pin met een rond plaatje eraan?, heeeel veel scheerlijnen en nog meer haringen uit het middenpad hijsen. (Zit hier dan het boekje bij........helaas........)
Nu dat "hoesje"om die eerste stok schuiven en dan kon de volgende klap beginnen. Tot dusver ging het allemaal voorspoedig. Maar dan, welke stap kwam dan ook weer....oja, klap, trek, schuif.......we moeten op zoek naar iets wat je moest uitschuiven in de voortent. Hmmmm zo'n boekje was toch wat handiger geweest. Gelukkig heeft de Jametic maar 1 stok in de voortent dus daar zal aan geschoven moeten worden, toch?!?! Yep! Gelukt. De tent krijgt al steeds meer de goede vorm. Nu hadden wij dus bedacht om eerst het kuipzeil neer te leggen zodat we daarna pas aan de sleep hoefde te gaan met die keuken, dus zo gezegd zo gedaan. Zeiltje uitleggen en op weg naar de keuken. Tja en daar kwam dan de eerste tegenslag. Hoe goed het klappen gaat met keuken aan de wagenbak, de keuken is onmogelijk nog van de bak af te krijgen als het bed al is uitgeklapt. De beugel van het bed zit voor het scharnier van de keuken dus helaas.....onze eerste test is negatief....de keuken kan NIET aan de wagenbak blijven tijdens het klappen.  De vouwwagen weer inklappen..schuif, duw, klap. Keuken eraf en weer nieuwe poging: klap, trek, schuif.  Tent staat weer. Stokken in de hoeken. Dakstok in de voortent monteren, hoe krijg je dit systeem ooit in je alleentje voor elkaar, wie het weet mag het zeggen?..wij hebben nogal wat staan prutsen met z?n drieën??..
Tentschort vastdrukken met de drukkers; yes, ze zitten op de goede plek. Binnententjes een beetje op de goede plek hangen/ wapperen.  H?, hoort er rechts ook geen klittenband op het ?gordijntje?voor het raampje net als links?!?! Dit wordt dan ons eerste ?mankement?.
Gek trouwens dat het voorste deel van het tentgordijn in de rondzit niet tot de grond van de het middenpad gaat;  15cm langer en je keek helemaal niet meer de rondzit in.
Kuipzeil  erin ritsen, lijkt goed te passen maar staan natuurlijk wel erg waterpas op opa?s gazonnetje. Dan maar aan de haringen beginnen. Eerste elastiek springt al kapot, bij nadere inspectie ontdekken we dat er binnen korte tijd meerdere zullen sneuvelen. 
Volgend rondje om de vouwwagen leert ons dat inderdaad niet alle ogen(?!) recht onder elkaar zitten bij de raamflappen ( ieder achterraam heeft zijn eigen ?systeem?; bij het ene raam recht, andere kant schuin enz?dit zal dan die franse slag zijn) maar dit leidt maar bij 1 oog tot wat extra spanning op het elastiek (hmmm, en ook deze lijken niet al te sterk)
Binnen verder;  we hebben nog een garderobe stang. Hoe krijg je deze in godsnaam tussen de wagenbak en het bed door geschoven?!?! Het bed nog iets waterpasser geeft wat meer speling maar het systeem blijft merkwaardig, het past op de millimeter, komt dit door dat traanplaat aan de zijkant?!?!
Tot dus ver zijn we nu al een heel eind en hebben we er toch al een aardig tentje staan zo zonder instructieboekje.  Blijft de vraag waarvoor er 3 kleine vierkante plankjes in de zak zaten en die vreemde lange ronde pin met bijna aan het eind dat ronde metalen plaatje eromheen?!?!
Het mysterie van de 3 plankjes loste zich al vrij snel op toen we het bed gingen uitproberen, de poten groeven zich een gaatje in de grond?..?h? dit zijn er 3?.dus hiervoor zijn die plankjes?. Maar met die pin zitten we nog steeds in onze maag??
Uiteindelijk besluiten we de adventureluifel  die er ?gratis? bijgeleverd was de volgende keer uit te gaan proberen, het werd al donker.
De vouwwagen overnacht een nachtje alleen op het gazonnetje en wij begroeten hem de volgende middag weer. Wat meteen opvalt is dat er een hoop condens zit op ons o zo romantische panoramadak. Terwijl hij toch al een paar uur in het lekkere zonnetje staat. Meteen maar even de raamflap er voor wegritsen en laten drogen. Hier moeten we dus wel aan denken voor we ?s morgens op een camping de boel gaan inklappen: eerst het raam contoleren op condens. Wordt toch een lelijke schimmelplek al hij zo wordt ingepakt. In ieder geval maakt het de vouwwagen wel lekker licht vanbinnen en is het met zo?n voorjaarszonnetje nog niet te heet met het dak open. In het voorjaar lijkt het ons zelfs wel lekker zo?n zonnetje als extra verwarming. Straks in de volle zon van Frankrijk kunnen we ons wel voorstellen dat het wat vaker dicht blijft.
Na nog een inspectierondje nog even klussen voor een bedplank in de rondzit. Zodat onze jongste bovenin kan slapen. Z ij past er mooi overdwars in zodat we kiezen voor een ?halve? bedplank, de andere helft van de rondzit kan dan nog gebruikt worden met tafel zonder dat het bed weg hoeft. Meteen ook even dwarsplankjes zagen voor de rest van de wagenbak zodat de tent er bij het inklappen niet verder inzakt (Dank Jellejawa) Hierna gaan we de boel weer inklappen.
Hier rijst nog even de vraag hoe je dit ook weer het beste kan doen. De zijkanten over het dak zoals we bij de Vendome altijd deden of pas als laatst; deze wagen is wel erg hoog nl.. We doen het laatste; Klappen eerst en vouwen daarna het doek op de kar. Nu het ?hoesje? terugschuiven?.ehumm waar zit die ook weer??oja?onder al die flappen?..o.k. beginnersfout.  Zijflappen weer eraf, voorflap omhoog, hoesje schuiven en flappen weer erop. Nu het bed weer inklappen en ziedaar: het is weer een plat pakketje. Tafels en stoelen erboven op. Dekzeil weer erop. Handig die extra verhoging in het doek, wel jammer dat de rits niet betekent dat je er van bovenaf bij kan. Zou nog handiger zijn als je onderweg ff een stoel eronder weg kon halen/ erbij leggen zonder hele dekzeil eraf te halen. Pootjes opdraaien, slinger in de disselbak en klaar is de vouwwagen weer?..nog een paar weekendjes verwijderd van de ?echte? klap!
In ieder geval zijn we wel positief over onze Jametic gaan alleen nog even langs de dealer voor het boekje en een lading nieuwe elastieken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2011, 12:58:26 pm »

Je zult merken dat je meer dan 1 keer nodig hebt om hem makkelijk en mooi neer te zetten.
En je hebt gelijk voor de andere leden.
EERST KEUKEN ER AF EN DAN PAS KLAPPEN.
Wij waren er ook ingetrapt. :(
Dat ze dit trouwens nog iet hebben opgelost bij de nieuwe modellen. :? jammer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jelijn

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2011, 02:14:58 pm »

@Alex: inderdaad jammer want scharnier iets lager aan de keuken zou al uitkomst bieden :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2011, 08:35:45 pm »

Nu ik dit van de keuken zo lees komt bij mij de herinnering ook weer terug dat wij er ook achter zijn gekomen dat het niet gaat met de keuken vast. De middenstok in de voortent doe ik wel in m'n eentje. Maar makkelijk is het niet. Ik ben dan ook 1,90m en dat scheelt weer, want je moet op het hoogste deel van de voortent de stokken gaan uitschuiven. Is ca. 2.60 m. We hebben nu een opvouwbaar opstapje en dat maakt het net iets makkelijker. Gebruiken we ook om in het bed te klimmen. Min vrouw is n.l. maar 1.60m. Een dergelijk krukje heeft de Aldi komende week in de aanbieding. Mag 150kg dragen en kost slechts 5 euro. Altijd doen en makkelijk mee te nemen. Die gordijntjes in de wagenbak zijn bedoeld voor als er een bed in zou zitten. wij hebben ze nooit dicht, het was ons dus nog niet eens opgevallen. Dochter slaapt in het ondertentje.
Bij ons zaten gelukkig wel alle drukkers en andere ogen etc rondom op de juiste plaatsen. Die ronde pin met plaat, hmmm, zou best eens bedoeld kunnen zijn voor de band die vanaf het bed naar beneden hangt om het bed te verankeren. Wij hebben overigens niet zo'n pen. Misschien ook wel om er een geit aan te binden, de 4x4 is tenslotte wat avontuurlijker dan de gewone Jametic. De garderobestang is even proberen, maar lukt me prima. Maar past inderdaad precies. Je hebt even wat kracht nodig. Welke elastiek is gesprongen, die aan de onderkant? Die kun je ook niet vervangen, want die zitten middels een oog vastgenaaid aan de tent. Bij ons is er ook een stuk gegaan, heb er een grijze elastiek in gelust. Werkt ook. Wellicht gaan die nog langer mee ook. Kijk wel uit met die platte haringen, zitten soms scherpe kanten aan die de elastieken doorsnijden. die plankjes van het bed heb ik vervangen door betere van HDPE. Onder de keukenpootjes heb ik ook zelfde gemaakt om wegzakken te voorkomen. Alle plankjes rondom heb ik van hetzelfde materiaal gemaakt. Is mooi vocht bestendig. Wij hebben al een handvol nieuwe 8 vormige elastieken gekregen van de dealer omdat ze na 3 weken Hongarije gaar waren. Gewoon bij de dealer om zeuren en je niet laten afwimpelen.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2011, 08:37:27 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jelijn

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2011, 10:23:20 am »

Vanochtend bij de dealer een lading nieuwe elastieken opgehaald, boekje wordt nagestuurd en die pin :?....zal toch voor de geit zijn want die zei de dealer ook niets.....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2011, 04:09:12 pm »

Vanochtend bij de dealer een lading nieuwe elastieken opgehaald, boekje wordt nagestuurd en die pin :?....zal toch voor de geit zijn want die zei de dealer ook niets.....
dat zeg ik.....   4x4 = avontuurlijk = geit voor de melk. welk merk houdt daar nu rekening mee?  :)
Ik denk toch dat die pen voor het bed is. Heb zelf vandaag zelf een pen gemaakt omdat een ronde pen niet volstaat, komt zo omhoog uit de grond en biedt geen weerstand. Want bij het waterpas zetten moet het bed ook meteen vlak gesteld worden. door de tegendruk van de hulpveer gaat deze enigszins omhoog staan Aan het bed zit een band die met een haring vastgezet moet worden.(simpele Jamet oplossing). Ik heb nu een grote brede haring gemaakt met een haak er aan die je vastklikt aan de band onder aan het bed en zo het bed vast zet aan de grond. Anders krijg je een wat wiebelig web, waarvan 1 steunpoot gaat zweven. Die hoor je dan rammelen tijdens bewegen in het bed.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2011, 07:49:31 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2011, 07:23:22 pm »

Tja als ik dit zo lees, dan hoef ik mijn Arizona niet in te ruilen voor een rondo XL of 4x4:zw, want de Arizona zet ik wel in mijn eentje op  :O.
(ben ik wel ff mee bezig uiteraard.

Maar ga  een par keer op vakantie, en je kan de 4x4 ook gemakkelijk opzetten :**
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2011, 08:11:04 pm »

Tja als ik dit zo lees, dan hoef ik mijn Arizona niet in te ruilen voor een rondo XL of 4x4:zw, want de Arizona zet ik wel in mijn eentje op  :O.
(ben ik wel ff mee bezig uiteraard.

Maar ga  een par keer op vakantie, en je kan de 4x4 ook gemakkelijk opzetten :**
De Jametic kun je in je eentje opzetten. alleen de keuken moet even met z'n twee. Maar met een beetje handigheid lukt dat alleen ook wel. En anders wielen er onder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2011, 08:49:07 pm »

Moet je wel de wat nieuwere hebben want de 2005 van mij heeft geen veer op het bed.
Dus die krijg je niet alleen uitgeklapt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jelijn

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2011, 08:53:43 pm »

Maar wat een genot dat je binnen het uur geheel uitgeklapt, uitgepakt en ingericht voor je vouwwagentje zit W:. Was met onze vendome toch niet gelukt binnen dezelfde tijd!( en met een Arizona lijkt me dat dus ook niet....) Hebben hem van het weekend weer uitgeklapt en worden er nu al handiger in.....die uitklap en inrichttijd wordt alleen maar nog sneller!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2011, 08:38:40 pm »

Het inklappen en uitklappen gaat snel genoeg. Wij hebben meestal nogal wat werk de wagen goed vlak te zetten en de tent beetje recht neer te zetten en de haringen er in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dj54

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #11 Gepost op: april 30, 2011, 08:43:47 pm »

Voor de pen heb een paar dealers benaderd maar weten het ook niet.
Nu heb ik ubachs al een paar keer gemaild maar krijg geen reactie.
als we nu eens hem allemaal mailen info@jamet.nl dan kunnen ze het niet meer over het hoofd zien


Nu is er een zakje bijgeleverd met een hamer 3 plankjes en een ijzeren pin.
De hamer en de plankjes is duidelijk, maar van de ijzeren schijnt niemand iets te weten.

 Kunt u me vertellen waar die voor is ?????


Bovenstaand kun je even kopieeren naar je berichtje (mail)



Dries

 

« Laatst bewerkt op: mei 03, 2011, 08:27:32 pm door dj54 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2011, 05:30:34 pm »

Maar wat een genot dat je binnen het uur geheel uitgeklapt, uitgepakt en ingericht voor je vouwwagentje zit W:. Was met onze vendome toch niet gelukt binnen dezelfde tijd!( en met een Arizona lijkt me dat dus ook niet....) Hebben hem van het weekend weer uitgeklapt en worden er nu al handiger in.....die uitklap en inrichttijd wordt alleen maar nog sneller!

inderdaad lukt het mij niet in 1 uur om kant en klaar te stan, maar vaak doen scheelt veel tijd!
Doe er bijna 3 uur over, maar ja ik ben dan echt een zeikerd, wat betreft het afspannen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #13 Gepost op: mei 03, 2011, 08:38:13 pm »

Dat Ubachs niet reageert hebben we hier al vaker gehoord, dat is wel vervelend. Lijkt mij dat de dealers dit eens na moeten vragen, zeker omdat het om een nieuw product gaat.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Onze Jametic 4x4
« Reactie #14 Gepost op: mei 03, 2011, 10:03:19 pm »

Daarom vraag ik ook ieder die wil weten waarvoor het dient te mailen.

Ik mail hem een keer of 3 per dag.
Totdat hij  terug mailt.


Gaat heel makelijk.  Na eerste mail   verzonden items   klik op de mail -  klik op doorsturen en kopieer even het e-mailadres
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2011, 10:05:36 pm door dj54 »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal