Voila, ff een update:
Vandaag hebben we in Didam een tweede exemplaar gevonden van een Walker Doublette,
ter completering van onze oude klapkar. Met de nadruk op... tering.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat het arme klapkarretje te maken heeft gehad met
laten we zeggen de verkeerde baasjes. Aardige mensen, daar niet van, maar een vouwwagen
was niet echt hun ding, en dat was er dus aan af te zien.
Een Doublette heeft zijn eigen methode van inklappen, en die moet je ff doorhebben. Ik heb
inmiddels de slag een beetje te pakken, maar goed, ik ben ook niet degene die er mee op pad
gaat, dat is mijn vrouwke!
Omdat ie een flinke poos verkeerd was opgevouwen is het tentdoek niet meer wat het moet zijn,
maar de voortent en luifel zijn nog prima in orde. Ook de tentstokken waren hier en daar doorgebogen,
kennelijk doordat ie in de jaren ervoor niet subtiel is opgezet. De delen die wij nodig hebben zijn
in elk geval nog heel. Wel wat last van bladderende verf, maar dat is uiteraard op te lossen.
Erger is het feit dat bij de ophanging een beugel ooit is doorgescheurd, later gelast, en opnieuw
doorgescheurd. Toen ze daar bij aankomst achter kwam zat de schrik er flink in, en waren we zeker
niet van plan om hem zo mee te nemen naar Schijndel. De eigenaar was echter overtuigd van de
kwaliteit en durfde er zelf wel mee te rijden, zodoende was de beste man zo aardig om hem zelf
naar Schijndel te trekken! Ik zal bij gelegenheid er nog wel een fotootje van maken, dan zien jullie
welke beugel ik bedoel. Zeg maar het punt waar de achterkant van de bak op het frame gemonteerd
zit, aan de trekkkant om het zo maar te zeggen. (dingen krom uitleggen is ook een vak!
)
De huidige tussenstand is dus 2-0 in aantal klapkarren, maar of het plan overeind blijft om van de
slechtste nog een aanhangwagentje te maken? Ik weet het niet..