Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Onbekende 12V aansluiting in de dissel  (gelezen 4291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Gepost op: april 12, 2011, 02:22:49 pm »

Hallo allemaal,

Sinds kort de trotse eigenaar van een Roadmaster Family S uit 2003. Afgelopen weekend de VW eens rustig opgezet (echtscheiding crisis is nu weer voorbij) en een nieuwe gasslang gemonteerd.

Wat me opviel in de dissel is dat daar een metalen 12V aansluiting zit maar het type komt me onbekend voor. Het is (veel) kleiner als de "gewone" 12V zoals ik die ken in de auto.

Voordat ik nu die aansluiting ga verwijderen had ik bedacht om eerst hier even om hulp te vragen voordat ik een waterdichte 12V contacdoos ga installeren.
Een foto heb ik nog niet, die zal ik vanavond even plaatsen.

Iemand een idee?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2011, 02:59:18 pm »

bedoel je zo,n sigareten aansteker plug zo als in je auto daar zijn 2 modellen van ik denk dat als je die bedoelt ze gebruiken die vaak in de vrachtwagen cabine,s
maak er anders ff en fototje van dan kunnen we ff mee kijken
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2011, 03:13:28 pm »

bedoel je zo,n sigareten aansteker plug zo als in je auto daar zijn 2 modellen van ik denk dat als je die bedoelt ze gebruiken die vaak in de vrachtwagen cabine,s
maak er anders ff en fototje van dan kunnen we ff mee kijken
En op motoren, lekker klein. meest voor Navi systemen e.d. gebruikt. Je kunt ze overigens gewoon kopen bij de kampeerboer. Inbouw, opbouw. 3 tot 4 euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2011, 04:41:32 pm »

Je hebt de "standaard" plug zoals je die van de auto kent, en je hebt een plug met een wat meer solide bevestiging.

Kijk even op deze pagina:

http://www.aurora-kontakt.nl/auto.html

Als je ongeveer vier rijen helft naar beneden scrolt zie je helemaal links de "12 volt dc steker male 'sigarettenaansteker'"

Dat is het meest bekende type. In hetzelfde rijtje helemaal rechts zie je de andere 12v plug. Deze zijn onderling niet echt uitwisselbaar, dat blijft gewoon niet zitten. Op veel plekken waar 12v (of 24v) nodig is wordt het laatste type gebruikt, vanwege de betere bevestiging.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2011, 09:40:08 am »

Toch, Toch,

De plug op de dissel is waarschijnlijk bedoelt om 12v de vouwwagen binnen te brengen tijdens het rijden. Bij mijn Combi Camp zat er een IN de keuken (linkerkastje) om de (dometic) koelkast van stroom te voorzien tijdens het rijden. Bij mijn huidige flyer zit er wederom één op de dissel ten behoeve van de stroomvoorziening van de (dometic) koelkast in de disselkeuken. 

Dat plugje is inderdaad van een kleinere diameter dan de sigarettenaanstekerplug (leuk voor scrabble.. :#) in je auto. Daar past dus niet de 'grote' stekker in. Andersom gaat het wel! Moet je maar eens goed kijken; er zit altijd een rood (of zwart) plastic adaptortje om die kleine stekker en daarmee kan je deze wel contact laten maken in de grote plug......

De Dometic wordt bijvoorbeeld standaard geleverd met zo'n 'dubbel inzetbare' plug.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

nikkel1964

  • Gast
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2011, 09:54:36 am »

Moet je maar eens goed kijken; er zit altijd een rood (of zwart) plastic adaptortje om die kleine stekker en daarmee kan je deze wel contact laten maken in de grote plug......

De Dometic wordt bijvoorbeeld standaard geleverd met zo'n 'dubbel inzetbare' plug.

... dan moet ik daar nog eens goed naar zoeken, volgens mij heb ik dat adaptortje dus niet. (Bij aflevering van de wagen zat de plug van de Dometic al in het contact.)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2011, 04:52:55 pm »

Deze dus.......Het rode gedeelte kan eraf en kan ie in de kleine plug. Op deze manier past ie in de 12v 'grote' plug in de auto......

Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2011, 03:57:15 pm »

Volgens mij is het inderaad degene male en female met schroefaansluiting. Nu alleen nog even kijken of de koelkast er op aangesloten kan worden... En toch nog even een fotootje plaatsen :)
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2011, 09:34:57 pm »

Je hoeft niet bang te zijn je koelkast kan erop aangesloten worden mits je de juiste stekker heb.
Heb je die niet koop dan een verloopstekker met het rode pugje aan de ene kant en aan de andere kant een normale 12 volt contrastekker.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Onbekende 12V aansluiting in de dissel
« Reactie #9 Gepost op: mei 02, 2011, 03:37:43 pm »

Ik heb een nieuwe plug gekocht. Een verloop brengt altijd overgangsweerstanden met zich mee en met het vermogen wat deze trekt loop ik liever geen risico.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal