op te terugweg van het hemelvaart weekend in Virton, België toch weer gemerkt dat niet alleen voor en achter veel uitmaakt; ook links en rechts geeft instabiliteit als je het gewicht niet goed verdeelt.
Onze standaard verdeling is als volgt:
- tentstokken overdwars net voor de as aan de kant van de disselbak;
- voortent en grote koffer tussen de wielen;
- koelbox, haringen en ander klein spul in de disselbak;
- overige tassen en koffers tussen de as en de dissel;
- keukenspul in de keuken (duh).
Voor het overige geldt dat ik de tussenruimten opvul met slaapzakken, luchtbedden en ander klein spul.
Daarbij is het inderdaad zaak op te letten dat zware dingen als luchtbedden niet allemaal aan 1 kant liggen, in elk geval niet als er aan de andere kant niets zit om te compenseren.
Op de heenweg lag de AK fantastisch en was de in België toegestane 120 km/u geen enkel probleem.
Op de terugweg was de verdeling minder sterk en was 110 wel het max. Bij een beetje hobbels begon de vw al meteen te stuiteren.